בשנה הקרובה (2025) צפויים חלק מעובדי דור ה-Z להיות בני 25-27. כיום מהווה דור זה בעולם כחמישית משוק העבודה, וככל שהם מתבגרים הם צפויים להיכנס אל שורות ההנהלות של החברות.
מסקירת מגמות שבוצעה על ידי גלסדור עולה, כי כעשירית ממספר המנהלים בשנה הקרובה יהיו מדור ה-Z.
אם כן, איך יראה ניהול הארגונים בשנים הקרובות, ככל שיותר עובדים מדור ה-Z ימונו למנהלים.
בשוק משאבי האנוש צופים שמנהלי דור ה-Z יביאו איתם נקודות מבט חדשות, ערכים חדשים וגישות חדשות שעשויים לעצב מחדש את התרבות הארגונית של החברות ואת שיטות הניהול.
שינוי דורי זה צפוי להביא לדרכי חשיבה רעננות, המונעות על ידי החוויות וסדרי העדיפויות הייחודיות של דור ה-Z, שישפיעו על האופן שבו חברות פועלות ומעורבות עם העובדים שלהן.
מנהלים מדור ה-Z צפויים להציג סגנון ניהול מכיל יותר, מונע טכנולוגיה ואמפתי, המעניק עדיפות לרווחה.
השינויים יתבטאו בתרבות הארגונית של החברות ובד בבד יהפכו את הארגונים לגמישים, זריזים ואטרקטיביים יותר עבור כוח עבודה מודרני. ארגונים שיסתגלו לשינוי הזה ישגשגו בנוף של מקום עבודה מתפתח.
כאמור, ככל שיותר מנהלים מדור ה-Z יכנסו לשורות הניהול צפוי להיות דגש חזק יותר על הכלה וגיוון.
דור ה-Z גדל בעידן בעל מודעות חברתית, שבו גיוון והכלה הם בסיסיים. כמנהלים, הם צפויים לתת עדיפות לבניית צוותים המשקפים רקע ונקודות מבט מגוונות.
צפויה להיות התמקדות בכמה תחומים, בהם שיטות גיוס עובדים, כאשר יהיה דגש על הפחתת הטיות וגיוס פעיל מקבוצות המיוצגות בחוסר.
כמו כן, מנהלים מדור ה-Z צפויים להיות מנהלים המטפחים סביבות עבודה שבהן כל העובדים מרגישים מוערכים, ששומעים אותם ושמעצימים אותם.
סדרי עדיפויות אלה יסייעו ליצור מקומות עבודה שהם לא רק שוויוניים אלא גם מצטיינים בחדשנות, שכן צוותים מגוונים מניעים לעתים קרובות פתרון בעיות ויצירתיות טובים יותר.
במקביל, צפוי הניהול להיות מבוסס טכנולוגיה. מנהלים מדור ה-Z בקיאים היטב בטכנולוגיה וצפויים למנף אותה כדי לשפר את הפרודוקטיביות והתקשורת.
הטכנולוגיה תשנה את שיטות הניהול בכמה אופנים:
1 אוטומציה ובינה מלאכותית: צפוי אימוץ מוגבר של כלי בינה מלאכותית לקבלת החלטות מבוססות נתונים, מעקב אחר ביצועים ואופטימיזציה של זרימת עבודה.
2 שיתוף פעולה דיגיטלי: צפויה הסתמכות רבה יותר על מודלים של עבודה מרחוק והיברידיים, הנתמכים על ידי פלטפורמות שיתוף פעולה מתקדמות.
3 משוב בזמן אמת: צפוי שימוש תכוף בכלים המאפשרים תקשורת מיידית והעברת משוב וקבלתו, במקום סקירות הביצועים השנתיות המסורתיות.
גישה טכנולוגית זו תהפוך ארגונים לזריזים ויעילים יותר, תוך שירות לכוח עבודה שמעריך גמישות וחדשנות.
דגש נוסף צפוי להיות על האיזון בין העבודה לחיים האישיים. מנהלים מדור ה-Z צפויים להעניק מקום מרכזי יותר לרווחה הנפשית של העובדים ולאיזון בין עבודה לחיים האישיים.
כמנהלים, הם צפויים להגדיר מחדש כיצד חברות מתייחסות לרווחת העובדים בכמה מישורים.
ראשית, מדיניות עבודה גמישה. ככל שיהיו יותר מנהלים מדור ה-Z כך צפוי להיות יותר עידוד עבודה מרחוק, שעות גמישות וסביבות עבודה מוכוונות תוצאות.
שנית, תמיכה ברווחה הנפשית. צפוי נרמול דיונים על בריאות הנפש והרחבת הגישה לתוכניות בריאות.
מישור שלישי הוא תרבות מבוססת תכלית: יישור קו בין היעדים הארגוניים לשפעה החברתית והסביבתית כדי למשוך עובדים שמחפשים עבודה משמעותית.
דגש זה על רווחה יאפשר לטפח מקום עבודה אמפתי ותומך יותר, וישפר את שימור העובדים ואת שביעות הרצון של העובדים.
המישור הרביעי הוא סגנונות מנהיגות טרנספורמטיביים. מנהלים מדור ה-Z צפויים להוביל באותנטיות, שיתוף פעולה ושקיפות.
לשם כך הם צפויים למשל לקדם מבנה ארגוני שטוח, שיעודד תקשורת פתוחה והפחתת דינמיקת ריחוק מסורתית.
כמו כן הם צפויים לקדם את העצמת העובדים, הכוללת תמיכה באוטונומיה של העובדים ועידודם לקחת אחריות על תפקידיהם.
ולבסוף, למידה מתמשכת. מנהלים מדור ה-Z צפויים לטפח תרבות ארגונית של שיפור מיומנויות והתאמה לעמידה באתגרים עתידיים.