מנהלים המובילים את שוק העבודה העולמי אינם נוקטים באסטרטגיות הנדרשות להכשרת נשים לתפקידי ניהול בכיר, כך עולה ממחקרMercer's מעסיקים המובילים את שוק העבודה העולמי, אינם שמים דגש על פיתוח אסטרטגיה לקידום נשים בארגונים, כך עולה ממחקר ייעודי לנושא שערכה החברה למחקר וייעוץ ארגוני Mercer's. הנתון הזה מטריד וצריך להטריד את קברניטי השוק מאחר ומחקרים קודמים שבוצעו על ידי Mercer's בעבר, מוכיחים באופן מובהק כי חברות בהן נשים מאיישות עמדות מפתח – מגיעות להישגים טובים יותר הן מבחינת היתרון התחרותי בשוק.
מהמחקר הנוכחי עולה כי ישנם שלושה פרמטרים המונעים מנשים להתקדם לעמדות מפתח בארגונים: הקושי לאזן בין עבודה למשפחה (42%), העדר ניסיון מקצועי (29%) וחוסר מוכנות ו/או מסוגלות להתנייד לצורך העבודה, דהיינו רילוקיישן לארץ, מדינה או עיר אחרת (29%).
אולם כשהתייחסו הנשאלות לנושא של קידום נשים בחברה לעמדות מפתח, הועלו גורמים נוספים וביניהם: העובדה שאין כיום מספיק מודלים לדוגמא (role-models), של נשים בעמדות בכירות וכן חוסר התמיכה של מנהלים בשוק, הם גורמים המונעים מנשים מצליחות לשקול את האופציה של קידום לעמדות מפתח.
ד"ר קולים אוניל, שותפה בכירה ב- Mercer's אמרה כי: "כאשר מייסדים תכניות להעצמת נשים במטרה לקדמן לתפקידי מפתח בשוק, אלו לרוב יזמות של ארגונים ועמותות הפועלות מתוך אג'נדה מבורכת אבל אין להם, לארגונים הללו, את הכלים ליזום תכניות פרקטיות, קונקרטיות ומוכוונות שוק."
לטענת אוניל, הדרך היעילה ביותר לקדם נשים לתפקידים בכירים, תוך הקניית ידע וכלים מעשיים רלוונטיים לשוק העבודה ולארגונים ספציפיים בפרט, היא באמצעות החדרת הנישה של העצמת נשים למוסדות הלימוד הפורמליים או לחילופין, פיתוח תכניות העצמה והכשרת נשים, בד בבד עם תכניות פיתוח מקצועי.
עוד טוענת אוניל כי בהחלת מערכי פיתוח והכשרת נשים לתפקידי מפתח, יש להתרכז בדור הצעיר, להתחיל להכשיר נשים כבר בתחילת דרכן למסלול ניהולי בכיר בהליך של עתודה ניהולית ולא לחכות עד שנשים יגיעו לרמת מסוגלות ואז להשקיע מאמצים בהחדרתן לתפקידים המיוחלים, מה שקורה כיום בפועל.