שוק העבודה עבר מהפיכות אדירות בשלוש השנים האחרונות, ונראה שימשיך לעבור מהפיכות גם בשנה האזרחית שנמצא כבר מעבר לפינה.
החל בצורכי גיוס בהיקפים שמתקשים לגשר על פער המיומנויות ועד המהפיכות הטכנולוגיות שחלות בשיטות העבודה, בעקבות המערכות הטכנולוגיות החדשות שנכנסות למשאבי אנוש ולשאר המחלקות בארגון.
בעקבות השינויים החדים שמתרחשים בארגונים בכל הקשור להכנסת טכנולוגיות חדשות, גוברת החשיבות של הכשרת העובדים בכל הגילאים להשתמש בטכנולוגיות אלה במסגרת תפקידיהם.
אין ספק שהכשרת העובדים להשתמש ביעילות במערכות הטכנולוגיות החדשות שנכנסות כיום ליותר ויותר ארגונים, היא חיונית והכרחית.
זאת ועוד, הטכנולוגיה המואצת הפכה להיות כלי תמיכה משמעותי לפיתוח האסטרטגיה הארגונית ולמימושה בכל תחום, וזה כולל גם את שיטות הלמידה וההכשרה.
תהליכי למידה והכשרה, המשדרגים את ההון האנושי ואת יכולתו להתמודד עם השינויים המהפכניים, הם אחד הפתרונות המובילים שארגונים יכולים לפתח ולחזק, כדי לייצר אטרקטיביות בקרב מועמדים, ולאחר מכן, לשמר אותם לאורך זמן בארגון.
מערכי ההדרכה והלמידה מהווים את אחד הכלים הבולטים ביותר מבין הכלים הניתנים למדידה על ידי הארגון, בשימור ופיתוח ההון האנושי.
אחת המהפיכות המרכזיות היא כידוע מהפיכת מודל העבודה ההיברידי. מבחינת תחום ההכשרות והלמידה, יש לכך משמעות רבה משום שהתחום כולו חייב להתאים את עצמו ללמידה שחלקה מתבצע מהבית, וכמעט כולה מתבצעת מרחוק.
פרט לכך, התאמת מערכות ההכשרה והלמידה מרחוק חייבות להיות מותאמות לכלל האוכלוסייה המגוונת בארגון, לרבות התאמה לפי גיל ולפי הרגלים וצרכי האישיות הספציפית של כל עובד.
מתברר שלמידה היברידית, שהינה נגישה לעובדים בכל מקום ובכל זמן, כבר מראה אחוזי השתתפות והצלחה גבוהים.
יתרון נוסף של למידה מרחוק הוא בכך שהכשרות מרחוק חוסכות במשאבי מקום והתייעלות, ויכולת להתאים את למספר ההכשרות הארגוניות הנדרשות ושניתן לספק בתצורת למידה זו.
העובדים של היום, בעיקר הצעירים שבהם, רוצים שהארגון יהיה קשוב לצרכים ולרצונות שלהם. היכולת לבנות תוכנית התפתחות מקצועית אישית לכל עובד, היא אחת התשובות החשובות לכך.
ארגון שנותן לעובדים שלו כלים להתפתחות מקצועית ואישית, מעמיד בפניהם אתגרים מקצועיים ומסייע להם להשיג אותם, הוא ארגון אטרקטיבי יותר לעובדים. וככל שהארגון אטרקטיבי יותר לעובדים, כך זה מאפשר לו לגייס את העובדים הטובים יותר.
שיטות הלמידה וההכשרה מרחוק, שמתחילות להיראות כיום ביותר ויותר ארגונים וצפויות להמשיך להתפתח, משמעותן שהמדריך או המרצה לא חייב להיות באותו חלל עם הלומדים כדי לקיים למידה משמעותית.
מצב זה מאפשר להביא את המנחים הטובים ביותר אל כל עובד, ללא תלות במיקום הפיזי של העובדים ושל המנחים ולאפשר ללומדים ללמוד מכל מקום.
במקביל, הלמידה מרחוק מאפשרת הרבה יותר למידה עצמית, בזמן ובמקום שכל לומד בוחר לעצמו, באמצעות סרטונים. מדובר בלמידה דיגיטלית, ושימוש במכשירים ניידים ללמידה כולל לומדות חדשניות.
בין השאר כוללות השיטות החדשות את כל מה שכרוך במיקרו למידה. לעובד הלומד אין כיום הרבה פנאי ללמידה תהליכית וארוכה.
לכן הלמידה נעשית על ידי יחידות לימוד קטנות מאד וממוקדות מאד, שניתן לצרוך אותן בדיוק ברגע שהעובד צריך.