רתימת עובדים להצלחת ההדרכה

רתימת עובדים להצלחת ההדרכה

מדוע כל כך חשוב לבנות תוכנית הדרכה שתתאים לעובדים ותעמוד בציפיות שלהם? כיצד גורמים לעובדים ללמוד? וכיצד רותמים אותם למטרת הצלחת ההדרכה?

שיתוף
הדרכת עובדים

בפני העובדים לא ניצבת בחירה אם כן להשתתף בהדרכה מקצועית או לא. הם לא בוחרים את העמיתים שישתתפו איתם במחזור, את מועדי ההדרכה ובוודאי שאינם בוחרים את המדריכים. אז מה הם כן בוחרים?

העובדים בוחרים עד כמה להשקיע בהדרכה, להפנים ואפילו להפיץ את החומר בעתיד, כסוכני הסברה, במחלקות שלהם. רק בגלל זה שווה להשקיע בתוכנית הדרכה ש'תדבר' כמה שיותר אל כמה שיותר עובדים. אז כיצד עושים זאת?


רוצה ללמוד עוד על נושא זה? בכנס ההדרכה השנתי למשאבי אנוש אנו לא רק דנים בנושא זה באופן תאורטי – אלא ייערך תרגיל חי בשיתוף המשתתפים שבו נלמד כיצד לבצע הדרכה שמטרתה לרתום את העובדים לטובת פעילויות משאבי האנוש בארגון! בסיום התרגיל המעשי יהיו בידי המשתתפים את כל הכלים לחזור לארגונם ולבצע את התרגיל בעצמם עם עובדי הארגון. למידע נוסף על כנס ההדרכה השנתי ניתן לגשת ל- דף הרישום לכנס ההדרכה <– לחץ על לינק זה!


מהם הדברים הקטנים שמעצימים את מערך ההדרכה בארגון?

הדרכה – שילוב של הנאה עם עבודה:

נכון שמטרת ההדרכה היא ללמד את העובדים כמה שיותר בכמה שפחות זמן. זמן היא מילת המפתח אבל – כדי שההדרכה תהפוך לאירוע זכיר וכדי לזכות במלוא תשומת ליבו של העובד במהלך ההדרכה וכדי שהוא יזכור עד כמה שניתן את התכנים שנלמדים בה – זו חייבת להיות חוויה מהנה.

הדרכות און ליין בנויות כיום כך שיוכלו לשלב משחק עם למידה. לתחום הזה קוראים גיימיפיקיישן. כך שבזמן שהעובד לומד חומר חדש הוא נהנה מאפליקציות גרפיות חדשניות, מוזיקה, משחקים, אנימציה, חידות, אתגרים ותחרויות נושאות פרסים. כאשר מדובר על הדרכות פרונטליות אפשר להוסיף אלמנטים חווייתיים כמו קייטרינג, חגיגת סוף ההדרכה בהרמת כוסית או חגיגה קטנה מחוץ למשרד.

הדרכה – רק המדריכים הטובים ביותר:

האלמנט החשוב ביותר בהדרכה הוא המדריך עצמו. החומר הוא אותו חומר ומי שעושה את השינוי ולעתים אף בגדול זה המדריך. הקפידו להביא את המדריכים הטובים ביותר מהארגון, מחוצה לו או ליצור צוות הטרוגני של מדריכים 'מצוינים'. זכרו את המשוואה הבאה: שלוש שעות של הדרכה עם מומחה בתחום אותו העובדים מעריכים מבחינה מקצועית עדיפים על שלושה ימי הדרכה עם מדריך שהעובדים תופסים כ'יבש', אשר לא מצליח לעניין ולא מצליח לחדש להם הרבה.

הדרכה עם חיבור לשטח:

עובדים רבים מרגישים שהדרכה היא בזבוז זמן. גם כשהארגון הוא זה שסופג את ההפסד בהיבט הכלכלי, העובדים עדיין מרגישים שמבזבזים את זמנם. כדי לשכנע אותם כבר בהתחלה שלהדרכה יש תפקיד חשוב בהצלחתם המקצועית – יש לבנות מערכי הדרכה מוכוונים שטח כך שהעובדים ילמדו ויתרגלו מקרים אמיתיים ויכירו בתרומתה של ההדרכה לתפקוד היום יומי שלהם כבר בטווח הקצר.

חשיבות הערכה וההוקרה:

בעידן הרשתות החברתיות והנטוורקינג, אין כמעט דבר שחשוב יותר לעובדים מהערכה והוקרה. הדרך לגרום להם לשתף פעולה בצורה אופטימלית היא להבטיח להם הערכה ולכן חשוב לסיים הדרכה (אפילו הדרכה של ימים ספורים) בתעודות הוקרה וכן תעודה אחת של מצטיין הקורס / ההדרכה.

בנוסף על תעודות שמחולקות בטקס (גם אם הוא בפורום מצומצם וצנוע), חשוב לצלם את הבוגרים במעמד קבלת התעודות ו/או ההסמכות לצד מנהלים בכירים בארגון (חשוב להביא דמות כמה שיותר בכירה כמו סמנכ"ל ואפילו מנכ"ל) כך שאלה יברכו את הבוגרים ויתנו להם להרגיש חשובים ומוערכים על ידי הארגון נוכח העובדה שהם סיימו בהצלחה את ההדרכה.

עובדים ובפרט עובדים צעירים אוהבים טייטלים. לפעמים התואר הוא כל כך חשוב שהם מוכנים לוותר על שכר גבוה ותנאים מטיבים בחברה אחת ולהצטרף לחברה אחרת בגלל התואר (מנהל, אחראי, ראש צוות, ראש תחום, … מוסמך, … בכיר וכיו"ב). נסו ליצור מערכת תומכת הדרכה בשיתוף עם מנהלים מקצועיים כך שבסיום מערך ההדרכה או לפחות הדרכה מקצועית ארוכה ומורכבת – העובדים יקבלו תואר נלווה כדי ליצור עניין להשתתף בתוכנית ומוטיבציה להצליח בה.

ללמוד אך להצליח בביצוע הדרכה ארגונית

ניתן ללמוד עוד על נושא ההדרכה משלב הגדרת היעדים ועד לביצוע אפקטיבי של הדרכות ב- כנס ההדרכה השנתי , למידע נוסף ולהתחלת תהליך הרישום ניתן לגשת לדף הכנס.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה