על ריבוי קורות חיים, עמוד הקריירה ומה שביניהם

על ריבוי קורות חיים, עמוד הקריירה ומה שביניהם

בכנס הגיוס השנתי ינחה רז מצנע סדנה פרקטית שתסייע לכם לצלוח את נהר קורות החיים הזורם לחברה ולהמשיך עם מועמדים מתאימים באמת

שיתוף

כביכול התמונה אופטימית: יש הרבה מחפשי עבודה, מגייסי עובדים מקבלים המון קורות חיים, כך שנראה שמועמדים לא חסרים. בפועל, כשמתחילים בעבודת המיון והסינון, מגלים כי מדובר באשליה: מאחר שרוב קורות החיים אינם באמת רלוונטיים למשרות, אין מועמדים מתאימים.

בכנס הגיוס השנתי ינחה רז מצנע, עד לאחרונה סמנכ"ל השיווק של אולג'ובס וכיום בעל חברת הייעוץ למיתוג מעסיק Attract & Retain, סדנה פרקטית לשיפור אפקטיביות הגיוס, בה ילמדו אנשי משאבי האנוש והגיוס כיצד ניתן להתמודד עם ריבוי קורות החיים ולאתר מועמדים מתאימים באמת.

רז, איך אפשר להתגבר על ים של קורות חיים?

רז מצנע: הפתרון טמון בכך שכל חברה מגייסת צריכה לספר שני סיפורים: הסיפור השיווקי, המציג את תחום עיסוקה של החברה ומוצריה, ואת מיתוג המעסיק, הסיפור המציג את הערך לעובדים, ובעצם מדוע למועמד כדאי להצטרף לחברה.

אנשי משאבי האנוש צריכים לשקף ולספר למועמדים למה כדאי לעבוד בחברה, מה מקבלים העובדים, איזה אפשרויות קידום ופיתוח מציעים להם. זה חשוב כי כיום מועמדים רואים משרה כהזדמנות, ובדומה לכל החלטה על רכישת מוצר הם פונים לאינטרנט לחפש מידע שיעזור להם להחליט איפה הם רוצים לעבוד. הדברים נכונים גם ובמיוחד לטאלנטים ומועמדים פאסיביים שכישוריהם מבוקשים בשוק ויש להם אפשרויות.

הטכנולוגיה והרשתות החברתיות הפכו את המועמדים חכמים ומודעים בהרבה יותר, לעומת לפני שנים. בדומה לצרכנות, המידע זמין וקיים ומועמדים הם צרכנים לכל דבר המשווים בין הזדמנויות עבודה. הטכנולוגיה מקדמת שקיפות ואותנטיות, כל אחד יכול לפרסם, ובזכות הרשתות החברתיות קיימת כיום פתיחות ושקיפות. כך היום אפשר למצוא המידע הרלוונטי שכל אחד מחפש לעצמו.

עם זאת, רוב המידע שמועמדים יקראו על חברות הוא לא מידע שפורסם על ידי החברה עצמה, אלא על ידי לקוחות, עובדים ועוד, כך שבמקרים רבים מה שהם קוראים אינו בשליטה של החברה המגייסת.

בנוסף, כיום קל יותר להגיע לקהלי יעד וקהלי נישה. פעם פרסמנו מודעה בעיתון שהגיעה לכולם. היום באמצעים הדיגיטליים ניתן למצוא את הקהל הספציפי שהמשרה מיועדת אליו ולהעביר אליו מסרים שמעניינים אותו. קהל היעד יכול להיות מורכב מאנשי כספים, אנשי פיתוח, אנשים מהדרום או מהמרכז, או כל פילוח סוציו-דמוגרפי אחר שניתן להתאים ולהנגיש אליו את המידע.

בשורה התחתונה, גיוס מועמדים באמצעות תוכן מתאים מביא קורות חיים מתאימים יותר. אנשים המבינים טוב יותר מיהו הארגון והאם הם רוצים לעבוד בו, יבחרו האם לשלוח קורות חיים ויתכן שהם יבחרו שלא לשלוח, כי הם יבינו שהחברה מתאימה להם פחות. כך ירד העומס הרב על המגייסים, שכיום עוסקים יותר בניהול הכמות ולא בניהול האיכות.

במה תתמקד הסדנה בכנס?

בסדנה נמקד בעמוד הקריירה שבאתר החברה, שנחשב לבית של מחלקת הגיוס. כלפי חוץ עמוד הקריירה מציג את מה שקורה בתוך הארגון. מוצגים בו כמה מהמודולים הבאים בעולמות של תוכן: המשרות, אודות הארגון, האנשים שעובדים בארגון, תהליך הגיוס, פיתוח אישי ועוד. דרך תכנים אלה ניתן לייצר השפעה על המועמד הצורך את התוכן.

רבים מהארגונים מציגים טקסטים מאוד שיווקיים כגון 'הצטרפו להצלחה', 'זו ההזדמנות שלך', 'אנחנו מחפשים אותך' וכיו"ב. אלה קלישאות שבפועל לא אומרות למועמד כלום. בסדנה נעבוד על ייצור תכנים שיגרמו למועמד להבין האם הוא מתאים או לא, בשאיפה שישלח את קורות החיים רק אם הוא באמת מתאים. זהו תיאום ציפיות עוד לפני שהתחיל תהליך הגיוס.

מה למשל ניתן להציג בעמוד הקריירה שלא מתאים לכל מועמד?

ארגונים רושמים למשל שהם מציעים הזדמנויות קידום ותנאי שכר מעולים. אז מגיע מועמד שמתחיל את תהליך הגיוס והדבר הראשון שמעניין אותו הוא מתי יגיע הקידום. כך שנוצר רושם ראשוני מוטעה, מתוך רצון למשוך כמה שיותר מועמדים. מובן שבסופו של דבר הארגון שפרסם את המידע הזה פוגע בעצמו, כי העובדים החדשים שנקלטו חשים מייד שהשכר לא מספיק גבוה והם גם מגלים (לעתים באמצעות העמיתים החדשים שלהם) שאין בחברה אפשרויות פיתוח וקידום.

דוגמה נוספת היא הצגת סיפורי הצלחה, בהם מראים עובד זוטר שהגיע לתפקיד מנכ"ל. זהו תיאום ציפיות לא הוגן, כי מובן שרוב העובדים לא יחוו כזה דבר. מה שכן מומלץ הוא להציג סטטיסטיקה, נתונים אודות עובדים שהתקדמו. זה ריאלי, אותנטי והוגן, וזהו לא מצג שווא.

מחקר שביצע אתר אולג'ובס מצא כי אחד הדברים המשמעותיים למחפשי עבודה כיום הוא מרחק מקום העבודה מהבית. מידע על הנושא הזה בעמוד הקריירה של החברה הוא חשוב מאוד, והוא צריך לכלול מפה, מידע על זמן ההגעה, קווי אוטובוס ועוד. המטרה היא להביא את התוכן בצורה שיכולה להביא להחלטה אצל המועמד. שליחת קורות חיים שאינם רלוונטיים מייצרים עוד עבודה, ומזניחים תהליכים אחרים שחשוב שמגייסים יטפלו בהם, כמו חוויית מועמד.

בכנס הגיוס נעבור על המודולים של התוכן ויחד נחשוב על רעיונות שאפשר ליישם אותם בדרך שבה מייצרים את התוכן לאתר הקריירה למשרות על מנת למשוך את העובדים המתאימים ביותר.

להרשמה לכנס הגיוס לחצו כאן

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה