אמנדה וללה, אחראית קשרי אקדמיה בענקית האלקטרוניקה General Electrics קנדה, הציגה את האתגרים שעמדו בפניה עם הצטרפותה לחברה בשנת 2010 ואת העקרונות שהנחו אותה בבניית אתר דרושים חדש לגמרי כשנה אחרי. מתוך ריאיון באתר משאבי אנוש בקנדה HR Reporter.
אמנדה וללה: הדבר הראשון שעשיתי כשנכנסתי לתפקיד היה להיכנס לעמוד הדרושים באתר הבית. הדבר הראשון שאמרתי עם כניסתי לתפקיד היה "זה לא זה". אתר הבית היה עמוס באינפורמציה אבל היא פשוט לא דיברה לצעירים. מעבר לכך שהאתר לא היה אטרקטיבי, הוא לא הצליח להעביר את המסרים הנכונים, קרי שאנחנו מציעים לבוגרי אוניברסיטאות מגוון מסלולים מקצועיים ומגוונים בענפים שונים ודבר אחרון – הוא לא היה קנדי!
היה ברור שצריך לשנות את האתר אבל כדי לדעת בדיוק מה לשנות, מה להסיר, מה להוסיף ואיך ליצור את אפקט ה-WOW על הסטודנטים, אספתי עובדים צעירים לקבוצות מיקוד וניסיתי להבין מה חסר להם, מה הם היו רוצים לראות באתר, מה כן מדבר אליהם…
ב-2011, השקנו את האתר החדש לאחר עיצובו מחדש, כשהדגש העיקר היה להציג בפני המועמדים הצעירים את מגוון המסלולים המקצועיים המצפים להם בחברה. במהלך תהליך אפיון האתר שאלנו סטודנטים מה הם חושבים על או יודעים על החברה וכולם אמרו 'זו חברה אלקטרונית שמציעה הזדמנויות תעסוקתיות לאנשים מרקע אלקטרוני'. זו התדמית שלנו בפני הלקוחות אבל, בהיבט התעסוקתי, אנחנו חברה הרבה יותר מגוונת. יש לנו מחלקות העוסקות בפיתוח שירותים פיננסיים, שירותי תחבורה, אנרגיה, שירותי בריאות ועוד. היה לנו חשוב שמועמדים יכירו אותנו כמעסיק שיכול להציע להם הזדמנויות תעסוקתיות אדירות.
באפיון אתר הבית החדש שמנו דגש רב על חלוקת המשרות לפי תחומים מקצועיים, כך שמעבר להגדרת משרה מאוד ברורה (ומושכות), המועמדים ידעו בעצם אלו מסלולים תעסוקתיים קיימים באופן כלי.
דבר נוסף שהיה לנו חשוב מאוד לשעות הוא ליצור זהות קנדית. GE היא חברה גלובאלית אולם יש חשיבות לפניה למועמדים בשפה שלהם, עם דגש על ה-look and feel מקומי. רצינו גם שהמועמדים ייחשפו אך ורק למשרות בקנדה ובאזור המגורים שלהם ולא 'ילכו לאיבוד' בכמות אדירה של משרות בעולם שכלל לא רלוונטיות אליהם.
עמוד הנחיתה שלנו הוא הרבה יותר נגיש, הרבה יותר משכנע וקל לתפעול וגם הוא, כמו האתר כולו – משדר קנדה.