כשאברי גלעד שואל: מה הם המים הלבנים?

ראיון מלפני 11 שנים שחזה את עתיד עולם העבודה החדש

שיתוף

מי שיקשיב לראיון שלי בתכניתם של אברי גלעד והילה קורח, שהתקיים לפני 11 שנים עם צאת ספרי הראשון, "לחתור במים לבנים – הצלחה במאה ה-21", עשוי לחשוב שהשיחה התקיימה ממש עכשיו, על המציאות שלנו כיום – המציאות של עולם העבודה החדש.

לפני 11 שנים פרסמתי את ספרי הראשון, "לחתור במים לבנים: הצלחה במאה ה-21". שם הספר שיקף את המציאות הדינמית והסוערת שבה אנו חיים כיום, בדומה למים בנהר סוער. מצחיק היה שבסטימצקי הציבו אותו תמיד במדור של ספרי טיולים. הרעיון המרכזי של הספר היה להציג את האתגרים וההזדמנויות שניצבים בפני מנהלים ועובדים במציאות של הפרמה-קרייסיס (משברים תמידיים) בעולם העבודה החדש, כמו גם לספק מפה מנטלית חדשה – מודל 5 היבשות להתמודדות עם המציאות של אי וודאות, מורכבות ושינויים מואצים.

בראיון, כפי שניתן לראות, אברי שאל אותי מהו המושג "מים לבנים" שמופיע על כריכת הספר. הסברתי לו שמדובר במערבולות ובקצף שנוצרים במים סוערים, בדיוק כמו התחושות הרבות שאנשים חווים היום בהתמודדות עם מאפייני עולם העבודה החדש. התחושות הללו כוללות חוסר ודאות, לחץ, מתח, שחיקה ואף פחד וחרדה, והצורך להתאים את עצמנו כל הזמן לסביבה משתנה. אז, לפני 11 שנים, נתפס עולם העבודה החדש כרעיון תיאורטי בלבד, רעיון מעניין אך רחוק מלהיות מציאותי. כיום, כולם מבינים שהוא כאן כדי להישאר ושעלינו ללמוד כיצד להתנהל בו בצורה מיטבית. מדובר על בעולם בו השינויים והמשברים התמידיים הם חלק מהמציאות היום-יומית, ועלינו לפתח מיומנויות והיכולות שיאפשרו לנו להתמודד בצורה יעילה עם האתגרים החדשים הללו.

מאז, לשמחתי הרבה, אלפי מנהלים ועובדים בארץ ובעולם (אנגליה, קנדה, לוקסמבורג, יון ורומניה) כבר יצאו למסע בחמש היבשות – המודל שפיתחנו ואשר מייצג את מיומנויות העתיד או "מיומנויות העולם החדש" – על מנת להכין את עצמם ואת ארגונם להצלחה במציאות החדשה. המודל שלנו נועד לספק להם כלים מעשיים להתמודדות עם האתגרים החדשים, ולסייע להם לפתח את היכולות הנדרשות לעידן החדש.

ומה איתכם? כמה אתם משקיעים בעצמכם כדי להישאר רלוונטיים ולהמשיך לשגשג במציאות המשתנה תדיר של השנים האחרונות? השקעה במיומנויות העתיד חיונית להצלחה במציאות של עולם העבודה החדש. הגיעה העת שכולנו נפעל לפיתוח אישי יומיומי, נשאף להתפתחות אישית ומקצועית, ונמצא את הדרכים להתמודד בהצלחה עם המים הלבנים של עולם העבודה החדש. בואו נוודא שאנחנו מוכנים לאתגרים העתידיים ונבנה לעצמנו ולעובדינו הצעת ערך אישית ומקצועית מנצחת ועתיד מקצועי מוצלח.

לפרטים נוספים השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה