יפה שלי, אל תצרפי תמונה לקובץ קורות החיים!

יפה שלי, אל תצרפי תמונה לקובץ קורות החיים!

מחקר חדש מראה שכשמדובר באישה יפה, צירוף התמונה שלה לקובץ קורות חיים יכול רק לפגוע בסיכוייה להתקבל לעבודה

שיתוף
קורות חיים

אם חשבתם שנשים יפות מקבלות יותר בחיים, לא טעיתם. נשים יפות זוכות ליחס מועדף במועדונים ובפורומים שונים. הן זוכות בתשומת ליבם של הגברים וכך הן מגדילות את המבחר שעומד לרשותן. לפעמים הן נתקלות במורה או מרצה שמעגל להן טיפה את הציון כלפי מעלה או מאפשר להן להגיש עבודה באיחור… רק בגלל שהן יפות. נשים יפות נהנות מיתרונות לא מעטים, אך כשמדובר בסיכויי הקבלה שלהן למשרה – היופי שלהן לא עוזר. להיפך. 

מחקר חדש, שבוצע באוניברסיטת אונטריו שבקנדה ושתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR GrapeVine, מלמד אותנו שצירוף תמונה לקורות חיים משפיע על סיכוי הקבלה של מועמדים. במסגרת המחקר נשלחו כ-2,500 קורות חיים של מועמדים למשרות פתוחות בתחומים שונים. כל קובץ קורות חיים נשלח אל אותה משרה פעמיים. פעם אחת בצירוף תמונת פנים ופעם שנייה ללא התמונה. פרט לכך, לא נערכו כל שינויים בקובצי קורות החיים.

עורכי המחקר חילקו את קבוצת הנבדקים לשלוש קבוצות: קבוצה אחת של מועמדים אטרקטיביים וקבוצה שנייה של מועמדים לא אטרקטיביים וקבוצה שלישית של קורות חיים ללא תמונה. אחת התוצאות המדהימות שעולות מן המחקר היא שחרף העובדה שאנו בעידן הדיגיטלי (וכולם בפייסבוק, לינקדאין, וואטסאפ… עם תמונות כמובן), דווקא המועמדות שלא צרפו תמונה זכו להכי הרבה פניות של מגייסים. המועמדות בעלות התמונות הלא אטרקטיביות הגיעו למקום שני, ולמקום האחרון הגיעו הנשים האטרקטיביות עם התמונות היפות במיוחד.

ד"ר בראדלי ראפל מאוניברסיטת אונטריו ציין בתגובה לתוצאות המחקר כי לא ניתן לקשור בין הגדרות המשרה ותפקידים ספציפיים לבין העובדה שנשים אטרקטיביות זוכות להכי פחות הצלחה בשלב הגיוס הראשוני. לדבריו: "נשים יפות סובלות כיום מאפליה בקבלה למקומות העבודה… נשים העוסקות בגיוס עובדים וסינון קורות חיים הן אלה שמקשות על נשים יפות לצלוח את השלב הראשוני. ידוע כי הנשים המגייסות חוששות להביא לארגון אישה יפה! האישה היפה מהווה איום שכן יש בכוחה להשיג את תשומת לב הגברים ובכלל, נשים יפות נהנות מתשומת לב וזה מעורר קנאה."

לדברי ד"ר ראפל, תוצאות המחקר צריכות להדליק אצל מנהלי נורה אדומה שכן מחקרים קודמים מראים כי יופי חיצוני (בקרב נשים כמו גם בקרב גברים) נתפש כמעלה. ארגונים רואים באנשים יפים כבעלי מסוגלות: להשפיע, לסחוף, להרשים וכאנשים בעלי ביטחון עצמי ושיעור קומה. כל אלה, משפיעים כמובן על הארגון לטובה וטומנים בחובם ערך עסקי. לכן, הנטייה של הארגון היא כן להעדיף אנשים יפים וכמובן נשים יפות אך תהליך הגיוס אינו מאפשר לארגון ליהנות מהיתרונות העסקיים שאותם הוא זיהה בקרב האנשים היפים.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה