יום שני – היום הפורה ביותר בשבוע

יום שני – היום הפורה ביותר בשבוע

ביום הראשון של שבוע העבודה אנו עסוקים בהשלמות ובתכנונים, ביום השני אנו בשיא, ומאז מתחילה ירידה הדרגתית. האם אפשר להאריך את טווח הפריון לחמישה ימים?

שיתוף
ימים בשבוע

אפקטיביות בעבודה

סקר שנערך בקרב מנהלים בארצות הברית מצא ש-39% מהם מאמינים שיום שלישי (יום העבודה השני בשבוע) הוא היום הפורה ביותר בשבוע העבודה. במקום השני נמצא יום שני עם 24% ואחריו רביעי עם 14%. יש להניח שבישראל הימים הפורים ביותר בסדר יורד הם שני, ראשון ושלישי, בהתאמה.

מקס מסמר, יושב ראש חברת Accountemps שביצעה את המחקר, ניסה להסביר: "עובדים רבים מעבירים את יום העבודה הראשון בשבוע – יום שני – בהתעדכנויות והשלמות מהשבוע שחלף ובתכנון השבוע שמתחיל. ביום שלישי מתחיל להיות לעובדים זמן להתמקד במשימות אישיות ולהפוך ליעילים יותר. המטרה צריכה להיות שימור המומנטום החיובי שנוצר ביום שלישי לאורך כל השבוע."

ימי חמישי ושישי, המקבילים לרביעי וחמישי בישראל, נמצאים במקום הרביעי מבחינת התפוקה – רק 3% ממשתתפי הסקר טענו שפריון העבודה שלהם בשיאו לקראת סוף השבוע. 17% מהמשתתפים אמרו שאינם מבחינים ביום פורה במיוחד.

הסקר דיווח גם ש-43% מהעובדים עושים "צק-אאוט מנטלי" מהעבודה בין השעות 16:00 ו-18:00, בעוד 28% נמצאים בשפל התפוקה שלהם בין השעות 14:00 ל-16:00.

ממצא נוסף הוא שהמיתוס שעובדים מתקשים לחזור לעבודה לאחר חופשה אינו נכון. למעשה 51% מהמשיבים לסקר אמרו שהם פורים יותר כאשר הם חוזרים מחופשה, זאת בניגוד ל-31% שמאמינים שהספיקו יותר לפני שיצאו לחופש. אלה שאמרו שהם פורים יותר אחרי חזרה מהפסקה, הגדירו את השעות 10:00 עד 12:00 ביום שלישי (או שני אצלנו) כשעות השיא שלהם.

איך הופכים כל יום ליום פורה במיוחד?

לחברת Accountemp יש כמה טיפים לשבוע פורה:

1. חותכים מה שמיותר. ודאו שרשימת המטלות שלכם היא ממוקדת, הגיונית וכוללת רק את מה שנמצא בעדיפות עליונה.

2. כוונו לאיכות, לא לכמות. מולטיטסקינג עלול לגרום יותר נזק מתועלת, אז נסו להתמקד בדבר אחד בכל פעם והקדישו לו את מלוא תשומת הלב.

3. הכירו את זמן השיא שלכם. לכל אחד יש "זמן עבודה מיטבי", אז זהו את הזמן שלכם כדי לבצע במהלכו את העבודה התובענית ביותר.

4. היפטרו מהסחות הדעת. הפחיתו את ההפרעות על ידי הרחקת המכשירים הניידים, דחיית שיחות טלפון או בקשה מחבריכם לצוות לפנות אליכם רק בעניינים דחופים. קיצוץ בהסחות הדעת יעזור לכם להתמקד ולהספיק לעשות יותר.

5. גלו אפליקציות. בעולם הטכנולוגי שבו אנו חיים, יש אפליקציה כמעט לכל דבר. שקלו שימוש באפליקציות שיכולות לעזור לכם לנהל טוב יותר את העבודה ואת הזמן שלכם או להישאר מחוברים לעניינים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה