מזה שנים מתקיימים כנסים גדולים ומפוארים לקהילת משאבי אנוש. במהלך אותם כנסים, המבטיחים לאנשי משאבי אנוש לקבל מידע מקצועי עדכני מהתחום, ניתן לפגוש ונדורים (ספקים) של חברות מעולמות שונים. נציגי ביטוח, חברות המציעות תוכנות מתקדמות לניהול ההון האנושי, חברות המציעות שירותי אבחון, חברות המציעות פתרונות מיקור חוץ לגיוס, רילוקיישן, שכר ותנאים ועוד.
אתר משאבי האנוש Houston Chronicle פרסם כי לאחרונה התקיים במדינת טקסס שבארה"ב כנס לקהילת משאבי אנוש, בו האווירה נראתה מעט שונה. בכנס (שאליו הגיעו 1,700 מנהלי משאבי אנוש מרחבי ארה"ב), ניתן היה לפגוש את הספקים הקבועים (תוכנות משאבי אנוש, ביטוח וכיו"ב) – אולם בכניסה, ממש בלובי, היו שפע של פעילויות אטרקטיביות. ניתן היה לחשוב לרגע שמדובר בכנס למפיקי אירועים.
עמדות משחקי גולף, שולחנות ביליארד, מסלולי באולינג, מפלי מים, פינות ישיבה / רגיעה המותאמות למבנה או לחצר של הארגון, משחקי וידיאו, פינות אוכל מפנקות, מכשירי קריוקי ואפילו עמדת קזינו הוצבו שם לדוגמה.
כל אותן אטרקציות לא נועדו "לשעשע" את מנהלי משאבי האנוש שהגיעו ממרחקים לכנס שהתקיים יומיים ברציפות, אלא הן הוצבו שם כדי להציג בפני אותם מנהלים את הטרנד החם ביותר בתחום ניהול משאבי אנוש – שימור עובדים דרך יצירת מקום עבודה מהנה / חווייתי / מפנק!
טרי מור, מנהל שותף בחברת שירותים וציוד לקזינו Casino Parties and More, הציג השנה לראשונה בפורום של מנהלי משאבי אנוש. לדבריו, זהו היה מהלך נכון להגיע למפגש עם מנהלי משאבי אנוש ולהציג בפניהם את שלל הפתרונות החווייתיים שהחברה מייצרת עבור פעילויות לעובדים. בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בביקוש לציוד קזינו בקרב ארגונים אשר רוכשים את הציוד למשרדי החברה או משכירים אותו לאירועי חברה.
לדברי מור, בעבר החברה נהגה לשרת אנשים פרטיים או ארגונים מתחום המלונאות, הפקות האירועים, אתרי תיירות וכיו"ב, ואילו בשנים האחרונות הם פוגשים יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש מארגונים שמבקשים ליצור חוויה ייחודית מהנה עבור העובדים.
מדוע מנהלי משאבי אנוש בכלל נפתחים לרעיון של הצבת משחקי קזינו בלובי או בחדרי צוות בארגון במסגרת יצירת פעילויות לעובדים?
לדברי מור, שולחנות המשחקים הם זהים לאלה שמוצבים בבתי מלון ומטרתם כמובן להוות מקור הכנסה ובילוי, אך האג'נדה היא שונה בתכלית. עמדות המשחקים, כאשר הן מוצבות בארגון, משמשות אותו לכמה מטרות:
1. מיתוג מעסיק כמקום שכיף להיות חלק ממנו. המטרה היא כמובן למשוך עובדים צעירים שמחפשים שילוב של עבודה וחוויה.
2. הפגת מתחים באמצע יום עבודה מלחיץ.
3. גיבוש צוותים, תוך שבירת הקרח, באמצעות משחקים תחרותיים חווייתיים בין הצוותים או בתוך הצוות.
4. גיוס כספים: באמצעות משחקי קזינו ניתן לגייס כספים לכמה מטרות כגון: תרומה לקהילה, גיוס תקציב ליום כיף לעובדים או לטיול וכיו"ב.
כשאחוז האבטלה יורד, החברות צריכות להגדיל את המאמצים לשימור עובדים וגיוס עובדים צעירים
ג'יימס רייט, מנהל בתאגיד האנרגיה Arthur J. Gallagher & Co לא היה מופתע כלל ממגוון האטרקציות שהוצגו השנה בכנס משאבי אנוש. לדבריו, אחוז האבטלה ירד משמעותית השנה וזה לווה במגמה של עזיבת עובדים מרצון. מגמה זו הכניסה ארגונים רבים לפאניקה וכתוצאה מכך הם משקיעים הרבה יותר מאמצים בשימור עובדים בשני ערוצים מרכזיים: 1. פיתוח מסלולי קידום ופיתוח קריירה 2. יצירת תרבות ארגונית ששמה דגש על חויית העובד.
להירגע ולעבוד, לעבוד ולהירגע
אירמה גלפס, מנהלת משאבי אנוש במוסד לשירותים רפואיים שהגיע לכנס זה, גילתה עניין מיוחד בביתן צילומים חווייתים. תא צילומים זה מאפשר לעובדים להצטלם צילום קבוצתי מצחיק וכן לשלב תמונות שלהם שוחים עם דולפינים, מתחבקים עם דמויות מעולם האנימציה וכיו"ב. לדברי גלפס, יצירת תמונות חווייתיות של העובדים רוכבים על סוסים בסגנון המערב הפרוע, הינה דרך ייחודית ליצור גיבוש בקרב הצוות אך זו בעיקר משמשת אלמנט הרגעה ואיזון. לדבריה, ככל שהארגון דורש יותר מהעובדים והמנהלים, כך הוא צריך לאפשר להם חוויות קטנות מרגיעות כדי לאפשר להם את ההרפיה באמצע היום.
לדבריה, חשוב ליצור בארגון איזשהו מפגש שהוא ייעודי למינגלינג, שיח חברתי, משחק ותרבות, שיהווה מקום מפלט מסביבת העבודה המלחיצה והדורסנית.