5 פעולות להגדלת מעורבות העובדים

5 פעולות להגדלת מעורבות העובדים

בטרם תתחילו לתכנן פעילויות לעובדים ולאשר אותן כלכלית מול החשב בחברה, חשוב להבין כי פעילויות לצורך הגדלת מעורבות העובדים מצריכות מחשבה מעמיקה

שיתוף

העובדים בחברה הם אנשים בעלי דעה משלם עצמם, רעיונות משלהם, השראה, הישגים ואתגרים, הן בתוך החברה והן מחוצה לה. האנשים הללו אינם אמצעי ליצירת תוצאות עסקיות בלבד, אלא משאב אדיר שצריך להיות מובן ומטופח היטב על מנת שימשיכו לייצר ולקדם את החברה ככל האפשר.

מדוע מעורבות העובדים כל כך חשובה?

כמנהל, יצירת מעורבות העובדים ושמירתה היא אחד האתגרים הגדולים ביותר בחברה. בנוסף, זוהי גם הזדמנות אדירה להרוויח התחייבות ארוכת טווח ומאמץ מבורך מהם. מאמץ שבסופו של דבר יוביל לקידום החברה בכל מגוון הרבדים.
מעורבות גדולה של העובדים משפרת משמעותית את ביצועי החברה במספר תחומים מרכזיים, כגון: רווחיות, יעילות, שביעות רצון הלקוחות, חדשנות, מחלות וההיעדרויות העובדים, מחזור ורווחים.
על מנת להשיג זאת, המאמצים שלך להגדלת מעורבות העובדים צריכים להיות מתואמים למול האסטרטגיה העסקית הכוללת שלך. יישום רעיונות ופעילויות שאינן מתוכננות ואינן מנוטרות ומנותחות, הן בגדר בזבוז של זמן ומשאבים.

מחויבות עסקים להגדלת מעורבות העובדים

בטרם אתה מתחיל בתכניות להגדלת מעורבות העובדים, עליך להיות ברור לגביי מה שאתה מעוניין להשיג בחברה. פונקציית משאבי האנוש בחברה הינה חיונית בהגדרה ותכנון אסטרטגיה מעורבות עובדים שמתיישרת עם יעדי הארגון. לפונקציית משאבי האנוש ישנו תפקיד אסטרטגי רב ערך בתוך החברה ועליה להיות מעורבת בתהליך התכנון העסקי על מנת להבטיח את הרווחיות שלה. יש למחלקת משאבי האנוש ידע רב לגביי העובדים ותחומי עניינם וכן רמה גבוהה של סמכות מבחינת ניהול העובדים אשר בסופו של דבר יוציאו לפועל את האסטרטגיה המתוכננת.

להלן 5 פעילויות להגדלת מעורבות העובדים:

ערבו את העובדים בתכנון הפעילות העסקית

כל תקופה או רבעון, הציגו לעובדים את הנושאים החשובים ביותר בחברה ואת הפעולות שנעשו כדי לטפל בבעיות אלה. ערבו את הצוות בתכנון קדימה, עודדו אותם להציע תכניות לשיפור והתייעלות ולתרום אף הם לאסטרטגיה העסקית. באמצעות שקיפות ותובנה אסטרטגית תוכלו לטפח נאמנות ומעורבות ואף למצוא מנהיגים בין העובדים.

עדכון העובדים בהחלטות שהתקבלו

מלבד הגדלת מעורבות העובדים ע"י האפשרות שלהם לסייע בקבלת ההחלטות, עליהם גם להתעדכן באשר להחלטות שהתקבלו. על הנהלת החברה להשאיר את העובדים מעודכנים בתהליכים הגלובליים ולספק להם עדכונים באשר ליעדים הבאים ולתכניות הכלליות. בדיוק כפי שמשקיע לא ישים כסף בחברה כשאינו בקיא בצורה מעמיקה בתכנונים ארוכי הטווח שלה ובפעולות הקרובות, כך גם עובדים המשקיעים את הזמן והקריירה שלהם בחברה, זכאים לדעת על הצעדים שלה ולאן היא הולכת. זה מה שיהפוך אותם למעורבים יותר.

עודדו את העובדים לשתף מהידע שלהם

צוותי עובדים פעמים רבות מבודדים בתוך הפרויקטים שלהם ואין להם מושג מה שאר החברה עושה. דבר זה מייצר ריחוק ואינו מעודד מעורבות. על מנת לטפל בכך, נסו ליצור מרחב פתוח ושיתופי ידע אחת לחודש לפחות. זה נעשה באמצעות מפגשי צוותים בהם כל צוות יוכל לשתף על מה הוא עובד כעת ומהם הפרויקטים הבאים שלו, וכן לשמוע ולייעץ לצוותים אחרים. בכך למעשה מעמיק הקשר בין העובדים בחברה.

הראו להם את הכסף

שום דבר לא מייצר אמון יותר משקיפות בנושא הכספי. חברה שמעוניינת לייצר שקיפות ולהגדיל את מעורבות העובדים שלה, צריכה להציג את הדוחות הכספיים לכלל העובדים.
שתפו את העובדים במצב הפיננסי של החברה, בכל רבעון או בסוף השנה. הראה להם כיצד המאמצים המשותפים של כולם תורמים בתחום הפיננסי וספקו להם משוב משקף.

ספקו הזדמנויות למידה

צרו עבור העובדים שלכם הזדמנויות למידה ופיתוח. אפשרו להם לצאת לקורסים ולהכשרות על חשבון החברה. בכך אתם תרוויחו עובדים נאמנים ומסורים וכן נאמנים לחברה ומטרות שלה. עובדים כיום רוצים לגדול ולהתפתח וחברה המספקת להם זאת מגדילה את מעורבותם באופן משמעותי.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה