פייסבוק רוצה שתשלחו את העובדים לפייסבוק

פייסבוק רוצה שתשלחו את העובדים לפייסבוק

פייסבוק במתיחת פנים רצינית: תשיק בקרוב פלטפורמה חדשה Facebook at Work שמיועדת לעבודה ונטוורקינג

שיתוף

לינקדאין הפכה להיות פלטפורמת עבודה ונטוורקינג וכמו כן גוגל עם מגוון הכלים שהוא מציע לארגון (גוגל docs, גוגל מייל, קלנדר וכיו"ב). לכן מנהלים שמחים לראות את העובדים שלהם נכנסים לאתרים אלה כחלק מהעבודה. כשהעם עובדים לתומם ליד עובד שעל המסך שלו פתוח עמוד פייסבוק – הם מייד בטוחים שהוא משחק.

פייסבוק בנתה את עצמה כרשת חברתית פרטית, עם מגוון משחקים שנועדו להעביר את הזמן או לעלות לארגון זמן יקר, מה שהוביל חברות גדולות לחסום בפני העובדים את הגישה לפייסבוק. חלק מהארגונים מסבירים יפה לעובד החדש שגלישה בחשבון הפייסבוק שלו לא תראה בעין יפה. חלק כותבים נהלים מפורשים. חלק מהארגונים הורו לאנשי מערכות המידע לחסום את הגישה לפייסבוק לכלל עובדי הארגון. אחרי שארגונים רבים אמרו לא לפייסבוק, בדרך זו או אחרת, פייסבוק הבינה שהיא צריכה לבצע שינוי רציני כדי לחדור לארגון.

Facebook at Work – האם פייסבוק ערוכה לתת לנו לעבוד?

נכון להיום השמועות מדברות על כך שצוות הפיתוח של פייסבוק עובד בימים אלה על פלטפורמה שנראית זהה לפייסבוק האישי וגם היא מאפשרת לכל משתמש אפשרות להשתייך לקבוצות, לשתף ולראות פרסומים של החברים לרשת. אולם, הרשת העסקית של פייסבוק שמה לה למטרה להפריד בין החשבון האישי לעסקי, על מנת ליצור סביבת עבודה מנותקת מהמרחב האישי.

הסביבה החדשה שפייסבוק מפתחת – פלטפורמה לנטוורקינג ולעבודה – אמורה לתת לנו לעבוד בצורה קלה ונוחה מול הנטוורק שלנו, על ידי כך שנוכל לנהל און-ליין צ'אט, לדווח היכן אנחנו נמצאים בכל עת, לשלוח מידע (קבצים, תמונות, מצגות וכיו"ב), לשתף במידע חדשות ובמסמכים וקבצים, להגיב למידע שמתפרסם על ידי חברים לרשת ועוד.

אתר משאבי האנוש HR Grapevin דיווח כי לפי המידע שהתפרסם לאחרונה בעיתון Financial Times, למייסד פייסבוק מארק צוקרברג נמאס להישאר מחוץ לארגון או להיות הילד הרע שמפריע לעבודה. המהלך החדש נועד להפוך את פייסבוק מרשת חברתית לרשת חברתית עסקית (דוגמת לינקדאין) וסביבת עבודה המספקת כלים שימושיים (כדוגמת גוגל).

אז אחרי שהתרגלנו להתחבר ללינקדאין כדי למצוא בעל מקצוע או להתייעץ עם מומחה מהקהילה המקצועית שלנו בשעות היום ולהציץ בפייסבוק בהפסקה או אחרי העבודה, לראות תמונות מצחיקות של הילדים של החברים, פייסבוק משנה את כללי המשחק. בקרוב מאוד היא תהפוך לסביבת עבודה ונטוורקינג, לפי התחזית, לכל דבר ועניין והשאלה היא האם אנחנו מוכנים לתת לה להיכנס לארגון או שמקומה עדיי בפינה / מחוץ לתחום?

מה טומנת בחובה סביבת עבודה חדשה?

יתכן שיש כאן הזדמנות נוספת לפיתוח הרשת החברתית, בניית מעגלי תקשורת עם עובדים, עמיתים, לקוחות, מועמדים, שותפים עסקיים ועוד. יתכן שיפתח בפנינו כלי חדש לגיוס טאלנטים וצייד ראשים, או אולי ערוץ נוסף לשיתוף מידע ולמידת המונים.

מי מאתנו יהיה מבין החלוצים שיבדקו את הרשת כפלטפורמה פוטנציאלית למיתוג מעסיק, גיוס עובדים, שיווק ופיתוח עסקי, או פלטפורמת למידה ושיתוף מידע, או שמא נמשיך לחסום את פייסבוק כדי שהעובדים לא יתקשרו עם חברים ובני משפחה ושלא יעשו לייק לאיזו תמונה של תינוק חמוד?

רוצים להמשיך להתעדכן ולשמוע מה חדש? הרשמו עכשיו לכנס HR360. לחצו כאן לפרטים

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה