כיום, ידוע לכל, כי ההון האנושי בחברה הוא שעושה את ההבדל בין הצלחה וכישלון. חברות רבות משקיעות בתכניות רווחה, הכשרה ופיתוח עובדים ומנהלים, לצורך הגשמת יעוד הקריירה שלהם, ולקידום הצלחה החברה.
שוחחנו בנושא עם זהבית וייס קוממי, סמנכ"ל משאבי אנוש חברת אמריקן לייזר, חברה אשר משקיעה המון בפיתוח אנשיה.
ספרי על תכניות ההכשרה והפיתוח שבצעתם בחברה. מה הן מספקות עבור העובדים והארגון?
"חלק מהדברים שעשינו השנה בעולמות ההדרכות וההכשרות היה על מנת להשיג מספר מטרות.
ביניהם קליטה רכה ותומכת של עובדים חדשים לחברה. אנו מאמינים כי עובד חדש שמגיע ומקבלים אותו בהכשרה מסודרת ומעמיקה על ידי צוותי הניהול ואף צוותי חונכים מיועדים לכל תפקיד משפיעה על שימורו והתייחסותו לחברה כמקום עבודה רציני ותומך.
בנוסף, הכשרות ומתן כלים מעשיים, פרקטיים מהעולמות האמיתיים איתם אנו מתמודדים מאפשרת למנהלים להסתייע בכלים אלו ולממש אותם בסיטואציות ובניהול היום יומי שלהם.
עוד אציין כי אנו מאמינים שהעובדים שלנו הם חלון הראווה של החברה ללקוחותינו. עובדים מקצועיים עובדים בחברה מקצועית".
בניתם תוכניות הכשרה הנתמכות במערכות מידע – כצד זה עובד?
"בנינו תוכנית הכשרה לפקידות הקבלה בסניפים "בסביבת למידה" ממוחשבת מה שמאפשר לכל פקידת קבלה חדשה להיכנס דרך לינק מאחד ממחשבי הסניף ולעבור את ההכשרה בתוך "סביבה אינטרנטית" דרך לינקים, הסברים, צילומי מסך למערכות שבהם אנו משתמשים, טיפים שנדרשים לתפקיד שלה ועוד. לתוכנית הכשרה זו בינינו צוות חונכות אשר מורכבת מפקידות וותיקות שתפקידן הינו לקלוט את הפקידות החדשות לסניפים, ללוות אותן להיות להן לאוזן הקשבת ולסייע לקליטתן המקצועית.
חונכות אלו עברו הכשרה וסדנה מסודרת אשר סיפקה להן כלים לביצוע המשימה תוך כדי ליווי אישי וצמוד של מנהלת ההדרכה והפיתוח הארגוני שלנו שמסייעת להן במהלך קליטת פקידות חדשות אונליין.
המחשבה העיקרית היתה שבנינו את התוכנית היא לאפשר כניסה רכה לפקידות החדשות, ליווי אישי ומקצועי יד ביד מהסניפים ללא צורך להגיע למטה ההנהלה לצורך כך.
אציין כי בסיום ההכשרה נדרשת פקידת הקבלה החדשה לבצע מבחן הסמכה וכך למעשה אנו יכולים לבקר את תהליך ההכשרה שבוצע ומה רמת הידע של הפקידה שנכנסת לעבודה".
בצעתם הדרכות בפיתוח וליווי מנהלים פנים ארגוני תוך מתן כלים ניהוליים להתמודדות היום יומית לאתגרים הקיימים. באילו אתגרים מדובר? כיצד זה מסייע?
"ביצענו מספר הדרכות וסדנאות למנהלי הסניפים שלנו ביניהם סדנת שימור עובדים, סדנת תפיסת תפקיד המנהל, סדנה למניעת התעמרות במקום העבודה, סדנה בנושא כלים בדיני עבודה וביצוע ראיונות ועוד.
כל זאת על מנת לסייע למנהלים ולתת להם כלים להתמודדויות עם סיטואציות ומשברים שעולים בעולמות ניהול העובדים".
כמו כן, השקעתם בהדרכות לקידום עובדים. כיצד נבחרים העובדים המתאימים לקידום ואילו הדרכות הם עוברים?
"העובדים שנבחרו לתפקידי קידום הינם עובדים שעמדו בקריטריונים בסיסיים שנקבעו על ידי החברה אל מול מתמודדים נוספים מבחוץ, עברו מבחני מיון, ראיונות וכמובן הומלצו על ידי המנהלים הישירים שלהם
כחלק מהאג'נדה לפתח ולהעצים את העובדים הבולטים שלנו".
אילו הדרכות נוספות אתם עתידים לשלב בחברה?
"בשנה הקרובה אנו מתכננים לבצע הדרכות בעולמות השירות, מכירות ופיתוח מנהלים ביניהם התמודדות והובלת שינויים, ניהול זמן, ניהול מעצב מהו ?, ניהול משימות ועבודה בלחץ".