הביקוש לפתרונות הדרכה נתן את אותותיו על רקע המחסור בכישורים במשק. בין השנים 2014 ל-2015 חלה עלייה בשיעור של 14% בהשקעת הארגון בפתרונות הדרכה. הביקוש לתוכנות הדרכה גדל ורשם עליה בשיעור של 27% והוא מוערך כיום בשווי של כ-4 מיליארד דולר. רק כדי לסבר את האוזן, בשנה שעברה (2014) הושקעו 400 מיליון דולר בפתרונות מתקדמים לפיתוח ידע וכישורים כגון: Khan Academy ו- Coursera.
על פי דו"ח Deloitte פיתוח מערך ההדרכה הפך להיות אחד משלושת הנושאים הבוערים ביותר במחלקות משאבי אנוש. למעשה, פיתוח למידה "זינק" ממקום 8 למקום 3 ברשימת 10 הנושאים הבוערים ביותר בסדר יומו של מנהל משאבי אנוש. 85% מקרב משתתפי המחקר (350 מנהלי משאבי אנוש) הגדירו את נושא פיתוח הלמידה כ"חשוב" או "חשוב מאוד", מה שמהווה עלייה בשיעור של 21% משנה שעברה (2014).
מהדוח ניתן לזהות מגמה חדה של ירידה ביכולת הארגון להתגבר על פערי ידע ומחסור בכישרונות. רק 28% מהארגונים ערוכים כיום להתמודד עם האתגר העסקי ואין להם בעיה של מחסור בכישורים. כל השאר (72% מהארגונים) אינם מצוידים בכישורים המספקים ויש להם מחסור תמידי בטאלנטים בכלל ובכישורים ספציפיים בפרט.
מהדוח עולה כי אמנם השוק רווי כיום בפתרונות למידה דיגיטליים מתקדמים: סרטוני הדרכה, סימולטורים, קורסים online וכיו"ב, רק 25% מקרב הארגונים צורכים פתרונות הדרכה "לא מסורתיים" מתקדמים. מהדוח עולה כי רק 6% מהארגונים מסוגלים לספק לעובדים שלהם מסגרות "מצוינות" ללמידה עצמית מרחוק דרך קורסים מקוונים. רק 6% מהארגונים מסוגלים לספק לעובדים שלהם פתרונות למידה מבוססי מובייל (סלולרי) "מצוינים" ורק 5% מהארגונים מסוגלים לתת לעובדים שלהם פתרונות למידה "מצוינים" המותאמים למדיות החדשות משמע: סרטוני הדרכה בפלטפורמת וידאו, אודיו, משחקים (גיימיפיקיישן) סימולטורים ועוד.