פעמים רבות מנהלים לחוצים מעבירים את הלחץ לעובדים שלהם, מה שהורס את חדוות הביצוע והעשייה המבורכת. עובדים רבים שנשאלו בסקר מה המנהלים שלהם עשו בעבר שפגע בפרודוקטיביות שלהם, השיבו 4 תשובות עיקריות:
1. הם ניהלו אותי ותעדפו עבורי את חשיבות המשימות שלי.
2. הם לא בדקו את העבודה שעשיתי עד כה אלא רק את מה שנותר לי לעשות.
3. הם הפתיעו אותי עם שאלות לגביי החברה שלא הייתי מוכן לגביהן.
4. הם קראו לי למשרד ופטפטו איתי על דברים בעוד שהייתי עסוק בפרויקט שלי.
ייתכן שכמנהל אתה כל כך שקוע בעבודה ובלחצים שלך, עד כי אתה שוכח שגם לעובדים יש לחצים משלהם ואף הם עסוקים במשימות רבות. כשאתה מעביר את הלחץ שלך לעובדים אתה הופך אותם לחסרי שקט, חסרי ריכוז ויכולת ניהול הזמן ובכך אתה פוגע בפרודוקטיביות שלהם.
להלן 3 דרכים בהן אתה כמנהל עשוי לפגוע בפרודוקטיביות של העובדים שלך:
אתה שואל את העובד שלך: "יש לך דקה?"
קיימים 3 סוגי שיחות שיש לך עם אנשים מידיי יום: אלו שבונות מערכות יחסים, שיחות עסקיות ואלו שמפתחות הזדמנויות. השאלה "יש לך דקה?" שלכאורה נועדה לפתוח שיחה, היא בדר"כ בעייתית משתי סיבות: ראשית כי וודאי צריך יותר מדקה כדי לקיים את השיחה הזו ושנית כי העובדים שאינם ערים לכך, מאבדים את רצף העבודה המתוכנן שלהם כשהם נגררים לשיחה ארוכה שלא תוכננה מראש. "הדקה" הזו שמתארכת לחצי שעה או יותר, מנתקת את חוט המחשבה של העובד, פוגעת ברצף העבודה התקין שלו ומקשה עליו לשוב לאחר השיחה, למשימתו הקודמת. שיחות "על הדרך" אינן מועילות לאף אחד, וודאי שאינן יעילות. אם אתה מעוניין לקיים שיחה עם העובד שלך, תכנן אותה מראש, שלח לו הזמנה לשיחה באימייל כך שיכתוב אותה ביומן. בכך לא תפריע לעבודתו השוטפת.
אתה מכתיב לעובדים שלך מה עליהם לעשות
העובדים שלך מספיק אינטליגנטים כדי לבצע את עבודתם ולתעדף את המשימות שלהם, אחרת לא היית מעסיק אותם. עליך לצאת מנקודת הנחה זו, לפני שתה "מנחית" עליהם משימות. העובדים מודעים לסדר היום שלהם ומתכננים אותו בהתאם למוטל עליהם. הם מנהלים את זמנם בעצמם.
כשאתה מכתיב לעובד את המשימות הקרובות שלו מבלי להתחשב בלוח הזמנים שארגן לעצמו או ובמשימותיו הקיימות, אתה עשוי לפגוע בפרויקטים הנוספים שלו מבלי לדעת. לכן, עליך לשוחח עם העובד ולהסביר לו את סדרי העדיפויות, לאחר שהבנת את כל הפרויקטים העומדים לפניו. אל תכתיב לו מה לעשות מתי, תסביר לו את הדחיפות כך שינהל את סדר העדיפות בעצמו.
אתה מעביר מסרים סותרים לגביי החברה
אחת הדרכים הכי מובהקות לשבש את הפרודוקטיביות של העובדים שלך, היא להעביר להם מסרים כפולים לגביי החברה.
עליך להיות ברור וחד משמעי לגביי המטרות של החברה וגם בדרך בה אתה מעביר אותם. אם למשל המטרה הבאה של החברה היא לגייס לקוח גדול מתחום מסוים בו החברה עוסקת, במידה ותעביר את המסר הזה באופן ברור, העובדים ידעו לתעדף את הפרויקטים עליהם הם עובדים הקשורים לתחום הזה.אם מטרת החברה הקרובה היא לקדם את המוצר החדש שפיתחתם, העובדים ידעו שעליהם לסיים את פרויקט הפיתוח כמה שיותר מהר.
רצף של מטרות סותרות לא יועיל לעובדים בביצוע המשימות שלהם, להפך – הוא יבלבל אותם ויקשה עליהם לעבוד על הדברים החשובים באופן פרודוקטיבי. לכן עליך לוודא שהמסרים שלך ברורים ומועברים בצורה הטובה ביותר לעובדים.