מחוברות עובדים הוא ככל הנראה הביטוי השגור ביותר כיום בענף משאבי האנוש. הוא עשוי אמנם להיראות מעורפל, אבל הוא מתייחס לנקיטת צעדים ולפעילות שגורמים לעובד להרגיש מאושר בעבודה, בעל תחושת סיפוק בעבודה ובעל בטחון.
עובדים שחשים מחוברים לארגון, נוטים יותר למקסם את הפרודוקטיביות והביצועים ולעשות עבודה מעולה.
הצורך בכוח עבודה מחובר יהיה חיוני עוד יותר במהלך השנים הקרובות, כאשר רמת הנאמנות של העובדים עשויה להיות פרמטר מרכזי בין הפרמטרים שקובעים אם שולי הרווח של החברה נשמרים, עולים או יורדים.
למרות זאת, האתגר העיקרי שניצב כיום בפני הארגונים הוא להבין לעומק את המשמעות והחשיבות של מחוברות העובדים עבור ניהול החברה.
מחוברות העובדים יכולה להיראות כמו משימה יקרה ומורכבת. וכאשר מדובר בעסקים קטנים, האתגר נראה עצום עוד יותר.
ובכל זאת, הגברת מחוברות העובדים הינה צעד חשוב ומהותי עבור החברה. אם מסתכלים על תקופת משבר הקורונה ניתן לראות, שלמרות האתגרים שהמשבר הציב, עסקים רבים הצליחו לשרוד ואף לפרוח, ככל הנראה, במידה רבה הודות למחוברות העובדים באותן חברות.
בעידן שלאחר המגיפה, אין לעשות את הטעות של הנחה מראש שהארגונים לא יעמדו בפני משבר גדול נוסף.
הצעד הראשון לקראת מוכנות לקראת משבר הוא להבטיח שהעובדים יבינו ויוכשרו למה לצפות וכיצד להתנהג במקרה של משבר עתידי.
רוב הפעולות שמיועדות להגביר את מחוברות העובדים מבוססות על טקטיקות שמתחרות על רמת התחכום שלהן. אלא שבדרך כלל, דווקא פעולות פשוטות הן בעלות ההשפעה הגדולה ביותר.
אחת הפעולות שהינן בעלות חשיבות מרכזית להגברת מחוברות העובדים היא הקשבה פעילה לעובדים.
מנהלים שמקשיבים לעובדים באופן פעיל יכולים לקלוט משמעויות ורמזים שעלולים להתפספס אם לא מקשיבים להם היטב.
נקודה נוספת שקשורה להקשבה היא הדרך שבה מקצים משימות לעובדים. הנחתת הוראות על עובדים, למשל, (במקום לדבר עם העובד כאל שווה ערך) אינה הדרך הנכונה.
אחד היתרונות הגדולים ביותר של מנהל שמקשיב באופן פעיל לעובדים הוא התובנות וההשקפות שאותם עובדים חולקים איתו.
עובדים מסוימים מודעים לפרטים הכי קטנים ולכאורה זניחים של עסקי הארגון, שאפילו המנהל הבכיר ביותר עלול להיות לא מודע להם.
גם אם העצות של העובד יתבררו בסופו של דבר כבלתי מעשיות, עדיין, העובדה שהמנהל הישיר שלו הקדיש זמן כדי להקשיב לו יגרמו לעובד להרגיש מוערך, ולהרגיש שמקשיבים לרעיונות שלו ומייחסים חשיבות לתרומתו.
הבעיה הגדולה שמהווה חסם בפני הגברת מידת המחוברות העובדים היא שלעתים קרובות מנהלים מודאגים יותר מהתוצאות מאשר בתהליך עצמו.
בדרך כלל זה מתבטא בכך שהאתגרים והבעיות של העובדים, הנובעים מהרצון להשיג את התוצאה הרצויה, לא נשמעים או לא מטופלים.
כאשר מנהל ישיר מצווה על עובדיו לעשות משימות מסויימות, כלומר, מנחית עליהם הוראות מגבוה ולא מקשיב לדעתם בנושא, הוא מאבד את הכבוד שהם עשויים לרכוש לו וסולל בכך את הדרך הבטוחה להתנתקות של העובדים מהארגון.