רבים מהאחראים על תחום משאבי אנוש בארגון מזמינים מעת לעת סוכני ביטוח כדי לעניין את העובדים ברכישת ביטוח, הכוונות טובות ובמרבית המקרים היוזמה נתפשת כשרות שבא להיטיב עם העובדים ולאפשר להם רכישת פוליסות במחירים אטרקטיביים אלא כפי שכבר נאמר –'הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות'.
ניתן לסווג התקשרויות אלו לשני סוגים. הסוג הראשון מהווה מעין עסקת קולקטיב, שבה תפקידו של מנהל משאבי האנוש מסתכם ברתימת כוח הקנייה המצרפי של כלל העובדים בארגון לטובת גיבוש הצעת ביטוח אטרקטיבית, ומכאן אין מעורבות ארגונית כלשהיא. הסוג השני מהווה אף הוא עסקת קולקטיב, אלא שבה, בניגוד לקודמת, הארגון משתתף במימון, במה שמהווה מעין הטבה שכרית. יחד עם זאת, בשני המקרים לארגון בכלל ולמנהל משאבי האנוש בפרט, קיימת אחריות מסוימת על התהליך בכלל, ועל בחירת החבילה הביטוחית, החברה והסוכן בפרט, פחות כפי שהדבר נתפס בעיני העובדים, ולכן בשני המקרים חייבים להקפיד על אותם הכללים.
על מנהל תחום משאבי האנוש בארגון לזכור כי גם אם הוא משוכנע לחלוטין שמדובר בשירות יעיל וזול ,המדובר בהצעה בלבד, ויש להדגיש בפנייה לעובדים את העובדה הזאת. ראוי לציין במייל הנשלח לעובדים או במודעה בלוח המודעות- כי "מדובר בהצעה מעניינת" וכן להדגיש כי ההתקשרות עם חברת הביטוח היא אישית – בין העובד לבין חברת הביטוח. אפשר גם לציין כי אם מספר ניכר של עובדים ירכשו ביטוח מאותה חברה הם כולם ייהנו מהנחות אך זאת בסוף המודעה, לא בתחילתה.
על תהליך הבחירה להיות קפדני. מנהל משאבי אנוש אחראי יבדוק את ההיסטוריה של חברת הביטוח איתה יצר קשר ובכלל זה את ההיסטוריה התקשורתית שלה, האם שורבב שמה לפרשיות שונות ומשונות בתחום הביטוח, מה מידת היושרה של המנהלים העומדים בראשה ולא פחות חשוב- האם שורבב שמה בפרשיות משפטיות בהם היא מסרבת לשלם דמי ביטוח גם במקרים בהם במבט ראשון הצדק עם הלקוח. בעסקאות גדולות ניתן לשקול גם רכישת סקר מאחת מחברות המחקר.
כדאי כמובן לקבל לפחות שלוש הצעות שונות משלוש חברות ביטוח. שימו לב! לא תמיד ההצעה הזולה ביותר היא גם הכדאית לטווח ארוך. המוניטין של חברת הביטוח, היושרה שלה והנכונות שלה לעמוד בהתחייבויות שלה הם אמות המידה המובילות בבחירה.
כדאי גם לבקש מחברת הביטוח המלצות מלקוחות מרוצים- אלו שהגישו תביעות ביטוח בהיקף גדול ונענו מייד. שיחה עם כמה לקוחות כאלו תאפשר לתהות מקרוב על ההתנהלות בפועל של חברת הביטוח, זו שאינה רשומה באותיות הקטנות וגם לא באותיות הגדולות של הביטוח. בשיחה יברר מנהל משאבי האנוש על מה בדיוק הייתה התביעה, מה היה סכום התביעה וכמה זמן לקח מרגע הגשת התביעה עד לקבלת כספי הביטוח, רבים ממנהלי חברות הביטוח יהססו לקשר בין לקוחות מרוצים לביניכם, שימו לב- היסוס כזה פירושו כי יש להם מה להסתיר, מנגד- הענות לבקשתכם היא העדות הטובה ביותר ליושרה של החברה.
על סוגי הביטוחים ומה ביניהם – בכתבות הבאות.
חשוב מאד להגיד את האמת במצבים כאלו