שיתוף

רבים בישראל שואלים את עצמם האם כדאי להמשיך בעבודה היברידית או כמה ימים לעבוד מהבית וכמה ימים להגיע למשרד. היתרונות של עבודה היברידית ברורים: איזון טוב יותר בין בית לעבודה, גמישות רבה יותר וחיסכון בזמן ובנסיעות. מחקרים מראים שעבודה היברידית יכולה להוביל לעלייה בשביעות רצון העובדים, בפרודוקטיביות ואף ברווחתם האישית והפיזית.

עם זאת, חשוב לא להתעלם גם מהאתגרים שבעבודה היברידית: קשיי תקשורת ושיתוף פעולה, תחושת בידוד, פגיעה בתרבות הארגונית וקשיים בניהול עובדים מרחוק.

בעיניי, השאלה המרכזית איננה האם עבודה היברידית היא טובה או רעה, אלא מדוע בכלל אנשים צריכים להגיע למשרד? מהו הערך המוסף של המשרד? למה עובדים צריכים להשקיע שעה או יותר בנסיעה בפקקים של מדינת ישראל כדי לבצע משימות שהם יכולים לעשות מהבית? כדי לענות על שאלות אלה אפשר להסתכל על מאמר שפורסם לאחרונה בגלופ בנושא עבודה היברדית. שם ניתן למצוא פרוט להצעת הערך של הגעה למשרד לפי ארבעה תחומים מרכזיים, המכונים 4Cs  וכדי להחליט האם נכון להביא אנשים למשרד צריך לראות שה – 4Cs מתקיימים:

חיבור (Connection) –

הביאו אנשים למשרד משום שאנשים זקוקים לאנשים אחרים כדי להיות מאושרים. בני אדם הם יצורים חברתיים וזקוקים לאינטראקציה עם אחרים לשם התפתחות ושגשוג אישי ומקצועי. מחקרים מראים שעובדים שמבלים זמן רב עם אחרים במשרד חווים שביעות רצון גבוהה יותר, ולכן, ליצירת קשרים חברתיים ולבניית מערכות יחסים יש תרומה חשובה לאיכות העבודה ולהצלחת הארגון.

שיתוף פעולה (Collaboration) –

הביאו אנשים למשרד כאשר נדרש שיתוף פעולה במשימות מורכבות. למרות יתרונותיה הברורים של טכנולוגיית התקשורת מרחוק, ישנן משימות שבהן שיתוף הפנים אל פנים מועיל יותר, במיוחד כאשר דרוש שיתוף פעולה הדוק וזרימת מידע חופשית. במקרים אלו, נוכחות במשרד עשויה לשפר את התקשורת ולהקטין את העומס הקוגניטיבי, תוך שיפור התוצאות.

יצירתיות (Creativity) –

הביאו אנשים למשרד אם אתם מעוניינים להגביר את רמות החדשנות והיצירתיות. נוכחות פיזית משותפת במשרד תורמת ליצירת רעיונות ספונטניים ולשיתוף פעולה מכוון. שיחות במסדרון, הפסקות קפה, והפגישות שאחרי הפגישה כולן תורמות לחדשנות. חשוב לקבוע זמנים מיוחדים ליצירתיות מכוונת, כדי להבטיח שכל עובד מרגיש חלק מהתהליך היצירתי.

תרבות תומכת (Culture) –

הביאו אנשים למשרד אם אתם רוצים שיהנו מתרבות ארגונית בריאה ותומכת. תרבות הארגון משפיעה רבות על חוויית העבודה והמוטיבציה של העובדים. בסביבה היברידית, שמירה על תרבות תומכת חשובה להרגשת השייכות והמחויבות. אירועים חברתיים ופעילויות קבוצתיות במשרד יכולות לחזק את התרבות ולסייע ביצירת קהילה חזקה.


לסיכום, מודל עבודה עתידי המבוסס על גישת ה- 4Cs יכול להוביל לשיפור משמעותי בתפוקה, בשביעות רצון העובדים ובחדשנות. יחד עם זאת, יש לזכור שכל ארגון הוא ייחודי ויש להתאים את המודל לצרכים הספציפיים שלו. ולא פחות חשוב, לפני הגדרת מודל העבודה העתידי בארגונכם, מומלץ לערוך תחקיר ולבחון את הדרכים בהן המשרד משרת את העובדים ואת הארגון בכלל, ולהבטיח שהשימוש במשאב הזה יהיה אפקטיבי ומקדם את האינטרסים הארגוניים בצורה הטובה ביותר. להבטיח שהם מגיעים לסביבה שבה ארבעת המרכיבים המרכזיים – חיבור, שיתוף פעולה, יצירתיות ותרבות תומכת – מתממשים באופן היעיל והמועיל ביותר.


לפרטים נוספים השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.


 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה