העובדים בארגון הם מקור רב ערך למידע. המידע הזה, שיכול לעזור מאוד למעסיק לנהל את העסק, כולל את מידת האושר של הצוות, משוב על האופן שבו החברה מנוהלת, מידע על בעיות פנימיות פוטנציאליות בחברה, דרכים אפשריות לשיפור, נושאים שהועלו על ידי לקוחות ועוד. הבעיה היא שרובו הגדול של הידע הזה נותר כלוא ואינו מנוצל. הסיבה היא שלא קל להוציא נותנים איכותיים מעובדים. מסיבות מבניות, תמיד יש חומה כלשהי בין מעסיק לעובדים, ומלבד זאת העובדים חוששים לפרנסתם ובשל כך נמנעים ממסירת מידע לא מחמיא על הארגון.
בריאן המילטון, מייסד-שותף ויושב ראש חברת Sageworks, מציע בטור באתר Inc. ארבע דרכים לשבור את החומה ולקבל מידע מעובדים.
• פרשו רשת רחבה. על מנת לדעת האם העובדים מרוצים, אי אפשר להסתפק בתגובות של שניים או שלושה מהם. כאשר אתם עושים סקר, נסו לכלול בו לפחות שני שלישים מסגל העובדים. על מנת לקבל נתונים איכותיים, צרו מערכת שאוספת תשובות מהרוב הגדול של המועסקים.
• התמקדו בהם, לא בעצמכם. שאלו את העובדים שלכם הרבה שאלות על התוכניות שלהם לעתיד ועל מה שהם רוצים. דברו הרבה על מטרותיהם ותוכניותיהם. אל תשאלו שאלות כמו "את מאושרת?" עדיף לשאול "היכן את רואה את עצמך בתוך חמש שנים? מה אתה רואה בעתיד מבחינת המשפחה שלך? אילו חלקים בתפקיד שלך יכולים להתחזק על מנת לשפר את חוויית העבודה שלך?" המילטון אומר שמדהים מה אפשר ללמוד וכמה תועלת החברה יכולה להפיק אם מנהלים מבטאים עניין כן ברווחת העובדים, מטרותיהם ושאיפותיהם. אתם עשויים לגלות שהם יכולים לעזור לחברה בדרכים שאפילו לא דמיינתם.
• בנו מערכת למתן משוב אנונימי. בחברה של המילטון יש תיבת הצעות וגם מקיימים בה סקרים אנונימיים. אנשים חשים נוח יותר כאשר הם עונים בעילום שם. צריך לכבד את נוחותם של העובדים ולהכיר בה כנתון. יש אתרים וכלים המספקים שירותי סקרים אנונימיים. עם זאת, המילטון ממליץ על סקרים פנימיים מכיוון שהם אמינים יותר.
• עמדו בפיתוי להיות החברים של העובדים שלכם. המילטון מודה שהוא עצמו עשה את הטעות הזאת במשך שנים. כאשר מקימים חברה, טבעי שרוצים לבנות נאמנות ורוצים להיות קרובים לאנשים. אנחנו יצורים חברתיים. אולם, ההיגיון של המילטון היה כזה: "אם הם חברים, הם יספרו לי דברים, והיה לי קל יותר להגיע לנתונים." הוא גילה שזה לא נכון. החומה בין מעסיק למועסקים עדיין קיימת ואם תתכחשו לה אתם תחתרו תחת המבנה הארגוני האולי מתסכל אך ההכרחי של הארגון.
תמיד יהיה חוסר נוחות מסוים בין מעסיק לעובדים. ניתן לצמצם אותו, אבל הוא לא ייעלם. על פי המילטון אין צורך להילחם בחומה הבלתי נראית הזאת, אבל גם לא כדאי לאפשר לה למנוע מכם להשיג מידע ורעיונות מהעובדים. מדובר בנכס יקר מכדי לוותר עליו.