עובדים בשביל לבזבז

עובדים בשביל לבזבז

ניו יורק: עובד מוציא למעלה מ-3,000 דולר בשנה על אוכל וקפה בעבודה. אם יקצץ הוצאות אלו, בעזרת הארגון, הוא יחסוך 120,000$ לפנסיה

שיתוף
הכשרה מקצועית לעובדים
הכשרה מקצועית לעובדים

הוצאות יומיומיות של העובדים מסתכמים בסכומים שנוגסים להם באחוזים לא מבוטלים מההכנסה (שלשמה הם יוצאים לעבוד). סקר חדש שנערך בניו-יורק חושף כי 50% מהעובדים קונים קפה בחוץ, במקום להשתמש בקומקום או במכונת הקפה בעבודה (אם יש) ועל כן הם מוציאים כ-20 דולר בשבוע, שזה 1,000 דולר בשנה – על קפה!

מהסקר עוד עולה כי ההוצאות לא נגמרות שם, וכי 66% מהעובדים אינם אורזים ארוחת צהריים מהבית אלא קונים אותה וזה עולה להם בממוצע 37 דולר לשבוע, מה שמסתכם בכ-2,000 דולר בשנה.

הנתונים המדאיגים ביותר בסקר הם 1. הפערים בין העובדים הצעירים לבוגרים, ככל שהעובדים צעירים יותר כך הם מבזבזים יותר משכרם על הוצאות יומיות של מזון ומשקאות (בני 18-34 מוצאים פי שניים מעובדים בני 45 פלוס) . לו היו חוסכים הצעירים את ההוצאות הללו במשך 40 שנות עבודתם, הם היו מצליחים לחסוך בממוצע 120,000 דולר עד גיל הפרישה. 2. העובדה שהעובדים כלל אינם מודעים לשיעור ההוצאות השוטפות שלהם. כאשר הם נשאלו במה הם היו רוצים שהמעסיקים שלהם ישקיעו, רק 11% ציינו את הנושא של מטבח או קפיטריה המספקים מזון ומשקאות בעבודה, כחלופה לבזבוזים היומיים (42% ציינו שהם היו רוצים שהמעסיקים ישקיעו בסידורי הסעה לעבודה).

מכלל העובדים שמקבלים תלושי הנחות ברשתות מזון שונות בקרבת מקום העבודה, 82% ציינו כי הם אינם מנצלים את ההטבות הללו וכי אלו אינן מהוות שיקול לבחירת רשת המזון. יתרה מכך, העובדים ציינו כי ההנחות בגובה של 20% בממוצע אינן מהוות חיסכון אמתי.

על פי חברת הסקרים Accounting Principals, העובדים האמריקאים מתחילים להבין כעת הם צריכים למצוא פתרונות חלופיים ל'בזבוזים' היומיומיים וכי 35% מהעובדים הציבו לעצמם למטרה לקצץ בהוצאות בשנת 2012 ולהביא אוכל מהבית.

על פי תחקיר שנערך על ידי מערכת HRus, המצב בארץ איננו שונה בתכלית. אולם פחות עובדים קונים קפה בחוץ (רק כ-20% לעומת ה-50% בארה"ב), למעלה מ-50% מהעובדים קונים ארוחת צהריים, אי לכך הסכום היומי שהעובד הממוצע משקיע בשוטף בהוצאות מזון ומשקאות יומיים, הוא למעלה מ-25 ₪ ליום, קרי 125 ₪ בחודש שהם 1,500 ₪ בשנה. אם יחסכו העובדים המקומיים את ההוצאה הזו במשך 40 שנות עבודה, הם יחסכו 60,000 שקל לקופת הפנסיה.

Accounting Principals מייעצת לארגונים להשקיע בעובדים כדי להקל עליהם, על רקע העלייה ביוקר המחייה וזה אומר להשקיע בפינת קפה מזמינה, המציעה מגוון משקאות איכותיים, מטבח עם מכשור חשמלי (מקרר, מיקרוגל, טוסטר אובן ואפילו מכשיר טוסטים ועוד) כדי להקל על עובדים שרוצים להביא אוכל מוכן או להכין אוכל במקום לקנות בחוץ.

 כמו כן, חברת הסקרים מייעצת לארגונים להשקיע ב'פינוקים' הקטנים שהעובדים כל כך אוהבים, קרי צנצנות עוגיות וחטיפי אנרגיה, דגני בוקר ושאר פינוקים קטנים שעולים לעובדים הון. 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה