כשהארגון לוחץ עליכם להוזיל את עלויות הגיוס, לקצר את משך הגיוס, להביא לארגון את הטאלנטים הטובים ביותר בכמה שפחות – צריך להיות יצירתיים. סרטוני גיוס ביו-טיוב מאפשרים לכם לפנות לקהל עצום של טאלנטים פוטנציאליים, בעלות מזערית, ללא סיכון, באופן כמעט מיידי והכי חשוב – בכלי שהוכח כאפקטיבי ביותר לגיוס עובדים במאה ה-21.
בעידן הסמארטפונים כל אחד יכול להפיק סרטון וידיאו ולהעלות אותו – בחינם – ליו-טיוב. זה עד כדי כך פשוט. אולם כדי שסרטון הגיוס שלכם יהיה חכם ורלוונטי, אתר משאבי האנוש small business מציע לתת את הדעת על התחומים הבאים:
1. הדגש הוא על העובדים ועל החברה כמעסיק: מודעות דרושים באתרי דרושים שמות את הדגש על החברה (חברת הייטק צעירה הממוקמת בבורסה ומתמחה בפתרונות לעולם הפיננסי…). מודעת הדרושים, בין אם היא באתר דרושים או ברשתות החברתיות, שמה את הדגש על החברה, על הצרכים שלה, על הייחוד שלה, על תנאי הקבלה שלה.
סרטון גיוס מאפשר לכם לראשונה להזיז את הפוקוס אל עובדי הארגון עצמם. זו ההזדמנות שלכם להראות למועמדים פוטנציאליים מיהם העובדים שלכם, מדוע הם בחרו להצטרף אליכם, כמה זמן הם נמצאים אתכם, באיזה תפקיד הם התחילו והיכן הם היום, על מה הם עובדים, מה הן השאיפות המקצועיות שלהם, מה הם תרמו לארגון וכמובן – מדוע הם ממליצים גם לצופים להצטרף לארגון כעובדים. זו הזדמנות נדירה לשנות את נרטיב הגיוס לגמרי, במקום שהארגון יזמין את העובדים לעבוד אצלו, העובדים והמנהלים מזמינים את המועמדים לעבוד איתם.
2. היצמדו כמה שאפשר לחומרים אמיתיים: כשאדם הולך לקולנוע הוא מצפה לראות אפקטים הוליוודיים שלא מהעולם הזה. כשהוא צופה בסרטון גיוס של ארגון, הוא מצפה לראות כמה שיותר חומרים אמיתיים. אל תעשו שימוש בחומרים חיצוניים (כמו תמונות מאימג' בנק, סרטוני וידיאו, מוזיקה ואנימציה למיניהם). אל תשכרו את שירותיהם של שחקנים, דוגמנים, מנחים או ידוענים. נסו לעשות כמה שיותר שימוש במתקנים של החברה, משרדי החברה, מסדרונות החברה, חדרי ישיבות וכמובן – עובדי החברה ומנהליה בחזית. המשאבים האמיתיים של הארגון הם חומרי הגלם של הסרטון שלכם.
3. נצלו את ההזדמנות הזו כדי לחבר את העובדים לארגון דרך שימוש במסרים המזוהים עם החברה: לוגו החברה, הסלוגן שלה, הצבעים שמרכיבים את הסימן המסחרי, החומרים הפרסומיים שליוו את החברה, כל אלה יוצרים את הקישור בין מה שהצופה יודע על החברה לבין מה שהוא רואה כעת. החיבור הזה הוא חיוני כדי ליצור את הייחוד ואת הבולטות בעולם רווי מותגים. יש כמה חברות ביטוח, כמה חברות סלולאריות, כמה רשתות קפה… לכן נדרש החיבור למותג.
4. הקפידו להציג את התפקיד/ התפקידים בצורה מהימנה וברורה, קרי נסו להיות כמה שיותר שקופים: למועמדים נמאס לקרוא מודעות דרושים סטנדרטיות. הם כבר לא מאמינים לסלוגנים כמו "תנאים טובים למתאימים", "סביבת עבודה צעירה ודינאמית" או "אפשרויות קידום למתאימים". הם נתקלים במשפטים הללו לעתים קרובות מדי. סרטון גיוס קצר מאפשר לכם להעביר את המסר שהחברה נותנת תנאים טובים, מקדמת, מעצימה ושמה דגש על הגורם האנושי. איך עושים זאת? דרך הסיפור האנושי. מספיק לראיין שניים שלושה עובדים המספרים את הסיפור שלהם על תהליך הקליטה שלהם: מהיכן הם הגיעו? מה קסם להם בארגון הזה? במה הם עוסקים ביום יום? כיצד הם משלבים בין עבודה לחיים פרטיים? מה הם למדו במהלך תקופת העבודה? מדוע הם ממליצים למועמדים להצטרף גם הם לארגון?
5. חברו את הסרטון לעמודים שלכם ברשתות החברתיות ולעמוד הקריירה באתר הבית. רצוי אף לציין את המייל שאליו ניתן לשלוח קורות חיים או להוסיף קישור לממשק הגיוס שדרכו ניתן לשלוח קורות חיים. זה הסוד בפרסום. לא מספיק ליצור את החשק, העניין, הסקרנות או ההתלהבות – צריך להניע אנשים לפעולה.