כיצד מגדירים העובדים שלכם את המושג "תרבות ארגונית"?

כיצד מגדירים העובדים שלכם את המושג "תרבות ארגונית"?

אנחנו יכולים לדבר על מונחי יסוד בניהול ולהשתמש במונח "תרבות ארגונית" כראות עניינו. אולם למועמדים ולעובדים בארגון יש הגדרות אחרות לגמרי למושג!

שיתוף

אנחנו יכולים לקרוא מאמרים או לחבר מאמרים מקצועיים, אקדמיים, שבעתיד יהפכו לספרים ואלי אפילו רבי מכר… בתחום הספרות הניהולית. ואנחנו יכולים להגדיר את המונח תרבות ארגונית לפי סקאלה זו או אחרת, טרנד חדש, או תפישות ניהוליות חדשנית. אבל כשהאתגרים הגדולים ביותר של מנהל משאבי אנוש הם לגייס ולשמר את הטובים ביותר, החוכמה טמונה בלזהות: כיצד עובדים ומועמדים תופשים את המושג תרבות ארגונית? ואיזו תרבות ארגונית הם מחפשים כשהם בוחרים לאיזה ארגון להשתייך ועם איזה ארגון להישאר?

סקר חדש שבוצע בארה"ב, שבו השתתפו 886 עובדים ומחפשי עבודה, מראה לנו איך "הם" מגדירים תרבות וחשוב מכך, תוצאות הסקר מראות לנו איך "הם" רואים את התרבות הארגונית האידאלית?

על פי הסקר, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש New Talent Times, משתתפי הסקר נדרשו לתאר במילים שלהם – בטקסט חופשי – את החברה האידאלית שלהם ואת התרבות הארגונית שמאפיינת אותה. בהתאם להנחיה זו, 9% מקרב המשתתפים השתמשו במושגים: רוגע וקז'ואל (casual או relaxed). המונחים הנפוצים הנוספים שבהם השתמשו המשתתפים היו: מוכוונות משפחה (family-oriented) וכייף (FUN). ב-4% מקרב הנשאלים כלל לא יודעים או לא ממש יודעים מה הפירוש המדויק של תרבות ארגונית.

מהם המאפיינים החשובים ביותר בתרבות ארגונית, שאותם העובדים והמועמדים שלכם מחפשים?

  • 30% מקרב העובדים מועמדים מחפשים יושר / כנות / שקיפות
  • 22% מחפשים אווירה רגועה / נינוחה
  • 20% מחפשים אווירה מוכוונת משפחה / משפחתיות
  • 17% מחפשים אווירה ידידותית / חברית
  • 11% מחפשים כיף!

סקר תרבות ארגונית

מהן המסקנות החשובות הנגזרות מתוצאות הסקר?

  • יש פער בין האופן שבו הארגון מגדיר תרבות ארגונית לאופן שבו העובדים והמועמדים מגדירים מושג זה. לכן, ארגונים צריכים להגביר מאמצים לבניית מערך הסברה שמציג לעובדים ולמועמדים את התרבות הארגונית שלהם. לחדד את החשיבות של תרבות ארגונית בכלל ואת החשיבות והייחוד של התרבות הארגונית שנבחרה לארגון שלהם. וכמובן, זה הזמן לבחון האם קיימת הלימה בין האופן שבו הארגון מגדיר תרבות ארגונית לבין האופן שבו העובדים מגדירים תרבות ארגונית "אופטימלית" או שמא יש פער עצום?
     
  • בעוד שחברות רבות חושבות ש"כיף" הוא מושג חשוב לעובדים ולמחפשי העבודה הצעירים (והם מכניסים אלמנטים כיפיים כמו גיימיפיקיישן, משחקים, מסיבות תחרויות וכיו"ב), רק 11% מקרב העובדים/מועמדים באמת מחפשים "כיף". 
     
  • ארגונים רבים חושבים שהם "קונים" מועמדים או "מרשימים" את העובדים שלהם בדרך של הצגת נהלים קשיחים (דוגמת קוד לבוש בעבודה), אך זוהי תפישה שלא מקדמת את הארגון בעיני העובדים והמועמדים. אחת המגמות הבולטות בסקר זה היא כאמור העדפה ברורה של העובדים לתרבות נינוחה, משוחררת ורגועה (הכוללת בין היתר לבוש קז'ואל).
     
  • ארגונים רבים עדיין לא הפנימו את הרעיון שהעובדים והמועמדים מצפים לכנות ולשקיפות. חלק הפנימו אך הם לא יודעים איך ליישם את המסקנה הזו (הלכה למעשה) ביום יום. אחת ההמלצות העיקריות שנגזרות מהסקר הינה שהעובדים של ימינו רואים בכנות ובשקיפות ערכים עליונים והם אלה שיכריעו, יותר מכל, האם מועמד יבחר בכם או האם עובד ירצה להמשיך לעבוד אתכם.
בואו ללמוד איך מייסדים תרבות ארגונית שמשרתת את שתי מטרות הארגון העיקריות: לגייס ולשמר את העובדים הטובים ביותר! הירשמו לכנס משאבי אנוש 2015 בו המרצים המצוינים ביותר בקרב קהילת משאבי אנוש ילמדו אתכם אודות כלים חדשים, טרנדים מובילים ויעבירו קפסולות ידע לפיתוח ארגוני והעצמת עובדים ומנהלים. לפרטים והרשה לחצו כאן 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה