2020 הוא סקר גלובאלי על עתידם של מקום העבודה וכוח העבודה שמבוצע על ידי Oxford Economics עבור חברת SAP. ברבעון השני של 2014, OE סקר יותר מ-2,700 מנהלים בכירים ו-2,700 מועמדים מ-27 מדינות בנוגע למגוון גדול של נושאים, החל מפיתוח כישרונות ומנהיגות ועד לטכנולוגיה ונתונים.
ממה אנו מוטרדים באופן מיוחד בנוגע לעתיד? מהן נקודות החוזק שלנו, ומהן החולשות? מחקר SAP מראה שבין המגמות המובילות המשפיעות על אסטרטגיית כוח העבודה נמצאות, לפי הסדר:
1. גאות במספר המילניומים הנכנסים אל כוח העבודה.
2. גלובליזציה של כוח האדם.
3. קושי בגיוס עובדים בעלי מערך כישורים בסיסי.
הממצאים נועדו לעזור לנו להתכונן לטבעו של כוח העבודה של 2020, שיהיה גלובלי יותר, מגוון יותר, כולל יותר מילניומים ונסמך יותר על כלים כמו ניתוחים וטכנולוגיות מבוססות ענן. שום דבר אינו ממש חדש, אך הסקר מראה פערי מפתח בין ההבחנות הללו לבין מה שאנו עושים על מנת להתאים את עצמנו אליהן: רק שליש (34%) מהמנהלים שנסקרו חושבים שהם מתקדמים ביצירת כוח עבודה שיענה על מטרות העסק העתידיות.
הפער קטן יותר ממה שמקובל לחשוב
עוד עולה מהסקר הפער או היעדר הפער בין הגישות והערכים של המילניומים לבין הגישות והערכים של בני הדורות האחרים. נראה שבני דור ה-Y אינם כה שונים במה שהם מעריכים בעבודה. הבעיה בחוסר ההבנה שלנו את המילניומים הוא שאנו מניחים שהם, כנטועים בעולם הדיגיטלי, לא מעורבים רגשית בצורה שהיינו חושבים. הסקר מראה שהמצב שונה. כאשר מילניומים ולא-מילניומים נשאלו מה חשוב להם בעבודה, התשובות היו:
• 20% משתי הקבוצות ציינו שמה שחשוב להם זה ליצור שינוי חיובי בעולם.
• 68% מהמילניומים, בהשוואה ל-64% מבני הדורות האחרים, ציינו תגמול כחשוב.
• 29% מהמילניומים ו-31% מהאחרים ציינו איזון בין חיים לבין עבודה.
• 32% מהמילניומים ו-30% ציינו את ההגעה ליעד ההכנסה שקבעו לעצמם כחשוב.
• עבודה משמעותית צוינה כחשובה על ידי 14% מהמילניומים בהשוואה ל-18% מהאחרים.
ההבדל הגדול ביותר, שעומד על 4%, קשור לתגמול ולעבודה משמעותית. מי רוצה להישאר מחוץ למשוואה הזאת? במונחים של פרספקטיבה וערכי ליבה בסיסיים, הממצאים האלה מראים פער קטן בהרבה ממה שרבים היו מצפים למצוא.
בהתחשב בכך ששטף של מילניומים העומד להיכנס לכוח העבודה הוא הדאגה מספר 1 בעסקים היום, הממצאים די מרגיעים במיוחד אם לוקחים בחשבון גם את ההתנהלות הקלילה שלהן עם טכנולוגיה ונתונים, את הנוחות שלהם עם מובייל ואת השליטה שלהם במדיה החברתית, כישורים שיש בהם צורך גדל והולך.