סקר חדש שבוצע על ידיד CareerBuilder ובו השתתפו מעל 2,000 מנהלי גיוס ומנהלי משאבי אנוש בארה"ב מראה לנו כי הרשת החברתית תופסת מקום מרכזי מאוד בהליך הגיוס. על פי הסקר שלפנינו, מנהלי גיוס מייחסים חשיבות גוברת והולכת לנתונים שאותם הם משיגים על מועמדים דרך הרשת החברתית. למעלה מ-52% מקרב המגייסים בודקים את המועמדים שלהם ברשת לפני שהם מחליטים לזמן אותם או להמשיך הלאה למועמדים אחרים. על כן, בהיעדר נתונים על מועמדים ברשת החברתית כ-35% מקרב המגייסים לא ימהרו לראיין את אותם מועמדים ללא נוכחות וירטואלית.
עלייה מתמדת בשימוש ברשת החברתית בתהליך הגיוס
52% מקרב המגייסים עושים כיום שימוש מרכזי ברשת החברתית ככלי לסינון מועמדים, מה שמעיד על עלייה חדה במגמת השימוש ברשת כללי לגיוס עובדים. ב-2014 רק 43% מקרב המגייסים פנו לרשת החברתית לקבל מידע על המועמדים שלהם וב-2013 רק 39% מקרב המועמדים עשו זאת.
המגייסים לא מחפשים פגמים אלא דווקא חיזוקים
המחשבה על כך שמגייס בודק את הנתונים שלהם ברשת אולי מלחיצה מועמדים רבים ובעיני אנשים מבחוץ זה נראה קצת כמו "האח הגדול" אולם המגייסים, על פי סקר זה, אינם מחפשים לחטט ואינם מחפשים פגמים. נהפוך הוא. כ-60% מקרב המגייסים אינם מחפשים פגמים אצל המועמדים אלא דווקא חיזוקים לכך שהמועמד אכן מתאים ושאכן קורות החיים שלו עדכניים ורלוונטיים לתפקיד. בנוסף 56% מקרב המגייסים בודקים לראות האם למועמדים יש פרופיל עסקי/מקצועי (משמע הם לא מתעניינים בחיים הפרטיים של המועמדים אלא בפרופיל המקצועי גרידא). 37% מקרב המגייסים רוצים לדעת מה האחרים כותבים על המועמד ואיך הם רואים/מקבלים אותו ורק 21% מקרב המגייסים מצהירים כי הם מחפשים ברשת החברתית פגמים/חולשות וסיבות לפסול מועמדים.