לא מעט דובר על מותה של מודעת הדרושים הקלסית במדורי הדרושים הקלסיים. אנשים כמעט שלא מדברים על זה או מדברים על זה בלשון עבר "פעם, כשעוד היו מחפשים עבודה בלוח דרושים…". רבים וטובים מיהרו להספיד את לוחות הדרושים על רקע עלייה בכוחה של הרשת החברתית, התחזקות המובייל ובכלל העידן הדיגיטלי שבו אנו חיים ושבו כל דבר שהיה קיים מלפני עשור ומעלה נראה כמשהו שנלקח ממוזיאון ומקומו חזרה במוזיאון. אולם סקר חדש, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש Recruitment Buzz, מראה שבפועל לוחות המודעות קיימים, בועטים ומשרתות אותנו נאמנה.
הסקר שבוצע על ידי International Association of Employment מראה שפרסום מודעת דרושים באתר דרושים מסחרי (בו המודעות הן בתשלום ו/או שהאתר מציג פרסומות) היא עדיין הדרך הנפוצה ביותר לחיפוש עבודה אצל ממועמדים רציניים.
עורכי הסקר (בו השתתפו 330 מחפשי עבודה ועוד 40 מגייסים ומנהלים מגייסים) ביצעו השוואה בין הנתונים שהתקבלו ב-2015 לבין אלה שהתקבלו ב-2006, כמעט עשר שנים קודם, וראו כי אכן חלו תמורות בתחום. נכנסו כלים חדשים, בעיקר טכנולוגיים, ששינו את פני המשחק אך – הם לא הוציאו את לוחות המודעות לגמרי מהמשחק. במהלך 10 השנים האחרונות חלה ירידה בשיעור של כ-23% בלבד בחיפוש משרות בלוחות הדרושים בקרב המועמדים.
עלייה חדה בשיעור ההפניות
לפני עשר שנים כמעט לא נעשה שימוש במונח Referrals וכלי זה של הפניות (חבר מביא חבר) כלל לא הגיע לרשמית 5 שיטות הגיוס אולם כיום 13% מהגיוסים בפועל הם דרך הפניות.
אתרי קריירה של חברות נמצאים בתנופה
גם אתרי הקריירה לא היו נפוצים במיוחד ב-2006 וגם הם לא היו ברשימת 5 השיטות הנפוצות ביותר לאיוש משרות אולם כיום, על פי הסקר הנוכחי, למעלה מ-10% מקרב החברות המגייסות מצליחות לאייש משרות פתוחות באמצעות אתר קריירה.
מאגרי קורות חיים עדיין רלוונטיים
7.3% מקרב המועמדים ציינו בסקר כי הם קיבלו פניות ממגייסים שאיתרו אותם דרך מאגרי קורות חיים באינטרנט resume databases .
ומה לגבי הרשת החברתית?
רק אחוז אחד (בלבד!) מקרב המועמדים שהשתתפו בסקר ציינו שקיבלו פנייה ממגייסים שמצאו את העמוד שלהם בלינקדאין ויצרו קשר דרך הרשת.