סליחה, במחלקת משאבי אנוש כן משחקים!

סליחה, במחלקת משאבי אנוש כן משחקים!

יכול להיות שטרם שמעתם את השם Gamification אבל זה אחד הטרנדים החדשים בעולם ה-HR ובכל הרצינות - זה כן משחק!

שיתוף
טכנולוגיות משאבי אנוש
טכנולוגיות משאבי אנוש

Gamification הוא תחום חדש של פיתוח ועיצוב אפליקציות אינטרנטיות של משחקים וגירויים קוגניטיביים. תחום המשחקים שהחל את דרכו ברשת כממשק חווייתי שנועד להנאה בלבד הופך יותר ויותר לכלי עבודה חיוני בידי מנהלי משאבי אנוש.

אפקט הגירוי וההנאה שיוצר המשחק הופך את הגלישה לחווייתית. בין אם הגולש נדרש למלא טפסים, לקרוא על תקנות חדשות או ללמוד על תוכנה חדשה לצורך התפקיד. השימוש ב-Gamification הופך נפוץ יותר ויותר בקרב ארגונים גדולים ורב לאומיים למטרות שונות ומגוונות וביניהן ככלי לגיוס עובדים, ככלי לניהול תקשורת פנים ארגונית, ככלי לניהול הדרכות עובדים, איסוף מידע ארגוני ועוד.

אז איך משתמשים בפועל ב- Gamification במחלקות משאבי אנוש?
באמצעות שילוב של גירויים ומשחקי מחשבה חווייתיים ניתן להפיץ מסרים בקרב העובדים – חוקים, תקנות ונהלים, רשימת ספקים ו/או לקוחות, משרות פנויות בארגון ועוד.

Gamification הוא כלי שבאמצעותו ניתן ללמד את התרבות הארגונית בקרב עובדים חדשים במסגרת שלב האוריינטציה עם כניסתם לתפקיד.

ה- Gamification משמש כלי אפקטיבי למשיכת מועמדים למדור הדרושים בעמודי הבית. באמצעות פלטפורמה גרפית מעניינת ומשחקים המספקים חוויית גלישה ניתן להניע מועמדים למלא טפסי הרשמה און-ליין ואפילו לבצע מבחני התאמה ו/או להעביר שאלונים וסקרים.

ה- Gamification יכול לשמש ככלי הסברה עבור המחלקות השונות לדוגמא מחלקת שכר, כאשר זו נדרש להסביר את המודלים לחישוב שכר, תנאים סוציאליים, בונוסים והטבות.

ה- Gamification משמש ככלי מרכזי להעברת מסרים בתחום הבטיחות והגהות, שכן באמצעות סרטוני אנימציה משעשעים ומשחקים אינטראקטיביים ניתן להשיג את תשומת ליבם של העובדים לנושאים חשובים של הקפדה על חוקי בטיחות וגהות בסביבת העבודה.

ה- Gamification משמש כלי חשוב בידי מחלקת משאבי אנוש בפיתוח יישומי HR Analytics שכן באמצעותו ניתן להעביר שאלונים בקרב עובדי הארגון ובכך לערוך סקרי עובדים, הערכות מנהלים, הערכות עובדים ועוד. ככל שהממשק יהיה חווייתי יותר כך ההסתברות שהעובדים, המנהלים והמועמדים לתפקידים יקדישו זמן לקחת חלק פעיל בסקר גדל ועל כן, הסיכוי של מחלקת משאבי אנוש לקבל תמונה רחבה ומדויקת יותר בעקבות איסוף ועיבוד הנתונים – גדל באופן משמעותי. 

לסיכום, Gamification הוא כלי חדש שהצטרף לאחרונה לארגז הכלים הווירטואליים של מנהלי משאבי אנוש המשרת אותם במשימות יום יומיות ובפרויקטים ייחודיים אד-הוק. למידע נוסף, הנכם מוזמנים לקרוא מאמר בנושא Gamification במחלקת משאבי אנוש

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה