עובד במשרד מקבל בממוצע כ- 120 מיילים ביום! וכשאתה שולח עבורו הצעת עבודה, הסבירות שהוא יבחין בה כשמדובר ב"עוד מייל פרסומי", נמוכה מאוד. ע"פ Litmus, יש לך רק 3-4 שניות לתפוס את תשומת הלב של הקוראים שלך ולעניין אותם מספיק כדי שיפתחו את הדואר האלקטרוני ששלחת להם.
אילו אמצעים כדאי לאמץ כדי לגייס עובדים באמצעות האימייל:
אופטימיזציה של שורת הנושא
שורת הנושא של האימייל היא אחד הדברים הקריטיים שיקבעו אם המועד יכנס ויקרא את המייל עצמו. חברות שערכו מחקר בנושא שיווק באמצעות דואר אלקטרוני מצאו, כי שורת נושא הכוללת 61-70 היא האופטימלית ביותר. כיצד הופכים את שורת הנושא למעניינת? דרך אחת היא להסביר בקצרה לנמען "מה ייצא לו מזה" שיקרא את המייל. דוגמה לשורת נושא יעילה: "זה הזמן להתקדם בקריירה!" זו שורת נושא טובה כיון שהיא מספקת את הערך שיקבל הקורא מקריאת המייל ומהתייחסות לתוכנו. דוגמאות נוספות: "מצאנו משרה שלדעתנו תתאים לך במיוחד", "אתה בדיוק האחד לו אנו זקוקים".. וכד'. ישנם מודלים מדויקים לאופטימיזציה של שורת הנושא.
טקסט אידאלי
אם אתה משתמש ב- Gmail, Outlook, Yahoo, או Apple Mail חשוב שתדע, כי תוכנות אלו יכולות להציג קטע מהטקסט או תצוגה מקדימה של כ- 100 תווים מהשורות הראשונות של תוכן האימייל ליד שורת הנושא, כדי לספק לקורא מושג טוב יותר לגביי הכתוב בפנים. לכן, חשוב שגם המילים הראשונות בתוכן המייל יהיו אפקטיביות.
חשוב לקחת את הזמן ולייעל את טקסט התצוגה כדי להבטיח כניסה וקריאת תוכן המייל. חשבו על טקסט מקדים ממש כמו באסטרטגיות שורת הנושא: מה ייצא לקורא מקריאת המייל?! השתמשו בטכניקה הזו. סכמו את תוכן המייל בפסקה הראשונה בקצרה ובאותנטיות. אל תציגו משהו שאינו רלוונטי או שלא יהיה שם, רק כדי למשוך את הקורא, כיוון שבסופו של דבר הוא יתאכזב מכם. תוכלו לכתוב בפתיח כי מצאתם משרה שאתם סבורים שתתאים לו מאוד ותאפשר לו קידום קריירה מצוין.
תוכן האימייל
תוכן המייל צריך להיות קצר, ברור ולעניין. אם יש לכם משרה ספציפית להציע למועמד ואתם מעניינים אותו במשרה דרך המייל, הקפידו לרשום ככל שתוכלו על המשרה ולא להשאיר "רמזים" באוויר. טיזינג הוא לא משחק מוערך אצל מועמדים, במיוחד אצל בני דור המילניום שחיים בקצב מהיר ואין להם פנאי למשחקי הגיון. כתבו את כל פרטי המשרה, כולל שעות העבודה, המיקום, דרישות המועמד, טווח השכר, התנאים והיתרונות בעבודה בחברה, והקפידו על ניסוח קל וברור.
התאמה לטלפון הנייד
חשוב לזכור כי מרבית האנשים העובדים כיום קוראים מיילים בטלפון הנייד שלהם, לכן המייל צריך להתאים לקריאה בסלולר ובמסך קטן. השורות צריכות להיות קצרות והאותיות גדולות וברורות. יש להימנע ככל האפשר מלצרף קבצים בפניה למועמד, כיוון שפחות נוח לפתוח ולקרוא אותם במייל. חשוב לשמור על פניה מתומצתת, מרוכזת ומדויקת ככל האפשר ולהשאיר עבורו פרטים ליצירת קשר, כדי שתוכלו להרחיב על המשרה בשיחה בע"פ. הקפידו לרשום את פרטי ההתקשרות אתכם בצורה הברורה והנוחה ביותר, כך שהמועמד הפוטנציאלי יוכל לחזור אליכם במהירות, ברגע שיתפנה מעבודתו.