העובדים שלכם לא יעבדו קשה בשביל רובוט

העובדים שלכם לא יעבדו קשה בשביל רובוט

מנהלים רבים אינם יודעים, או אף חוששים, מיחסים אישיים מדי עם עובדיהם. אבל מנהלים טובים באמת מגלים עניין אישי כן באנשיהם והארגון נהנה מהתוצאות

שיתוף
רובוט

חשבו על המנהל הטוב ביותר שהיה לכם אי פעם. זה שבטחתם בו, למדתם ממנו, עבדתם קשה עבורו, פניתם אליו כשהיו בעיות ואפילו נהניתם ממנו. האדם שניהל אתכם בבהירות ובאנושיות. זה שהכיר אתכם כפרטים והתעניין בכנות בכם ובהתקדמותכם. האם אתם מסוגלים העלות בדעתכם את האדם הזה? את הדברים שואל ברוס קלארק, נשיא ומנכ"ל CAI, איגוד מעסיקים ללא מטרת רווח שפועל בקליפורניה.

מנהלים רבים מתקשרים היטב ומתמודדים כראוי עם סוגיות של מקום העבודה. הם עשויים אף להיות מורים טובים וגאונים טכנולוגיים. ייתכן שהם נפגשים עמכם באופן קבוע כדי לוודא שאתם "על אותו עמוד". אבל היסוד האנושי שגורם להם להיות בעלי השפעה ומעוררי השראה באמת חסר לעתים קרובות מדי.

איפשהו לאורך הדרך מנהלים (וכמה אנשי משאבי האנוש) איבדו קשר עם העובדה הפשוטה הזאת: אף אחד אינו עובד קשה עבור רובוט, או פשוט כדי ליצור את הרווח הכספי. הם עובדים קשה עבור בני אדם שמכירים אותם כפרטים. מנהיגי מקום מעולים מבינים את היסוד האנושי הזה. הוא בונה קשרים ומאפשר לארגון לפתור בעיות גדולות, לעמוד מול אתגרים גדולים ולהשיג תוצאות יוצאות דופן מכל טיפוסי האישיות.

חשבו שוב על המנהל הטוב ביותר שהיה לכם אי פעם. האם הייתם עובדים מספר שעות כפול במשך שבועיים כדי לסיים פרויקט גדול עבור האדם הזה? האם הייתם מספרים לו או לה את הרעיונות הטובים ביותר שלכם ומספקים להם בכל יום את העבודה הטובה ביותר? האם הייתם מקבלים ומבינים תשובה שאינה מוצאת חן בעיניכם? האם המנהל או המנהלת האלה היו גורמים לכם לראות את החברה חיובית הרבה יותר ומגדילים את הסיכויים שתישארו בה?

חוששים מתביעות

אני מניח שהמנהל הטוב יותר שלכם ידע משהו עליכם כבני אדם והראה זאת בדרכים ראויות, אומר קלארק. ייתכן ששניכם נהניתם לדבר על המשפחה שלכם, התחביבים, קבוצות כדורגל וכלבים ואולי אפילו על פוליטיקה. אולי חלקתם את תחושותיכם לגבי הזמן הפנוי שלכם, דיברתם על התקוות שלכם ועל הדברים שמדאיגים אתכם. הרעיון הוא שהמנהל ידע מה חשוב לכם והראה שזה חשוב גם לו. מנהלים נוטים להימנע מהמרכיב האישי ביחסיהם עם עובדים, וחלקם מקדישים זמן רב מדי לנושאים האישיים הלא נכונים. קלארק אומר שראה עורכי דין שגרמו למנהלים טובים לפחד משיחות אישיות ומערכות יחסים חיוביות מחשש לתביעה, ובה בעת כשלו להפחיד מטרידנים מאינטראקציות אישיות שליליות.

היסוד האנושי הוא מפתח למיקסום הביצועים וההנאה. היסוד האנושי הוא עניין אישי כן בעובדים וזה בזה. הגישה ההפוכה היא הפחדה חטטנית ובלתי כנה. גישה בלתי אישית לדוגמה היא לשאול את אותם אנשים את אותה שאלה בכל יום, ליצור תקשורת מאולצת, להתמקד בדברים שמעניינים אתכם, לעשות את אותם דברים עבור כולם או להתייחס לאינטראקציה כאל כביש חד סטרי. גם לעובדים כדאי לנקוט בגישה של עניין אישי כן במנהלים שלהם. קלארק מזכיר שהאדם היחידי שרוצה לעבוד קשה בשביל רובוט הוא הטכנאי שצריך להחליף לו שמן. רובוטהאנו

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה