יש מודעות דרושים טובות ויש מצטיינות!

יש מודעות דרושים טובות ויש מצטיינות!

כדי למצוא את העובדים המצטיינים צריך להצטיין בפרסום מודעות. מה הסוד לכתיבת מודעה מנצחת?

שיתוף
דרוש/ה רכז/ת גיוס

דרוש/ה רכז/ת גיוס

נניח שאתם מגייסים נציג שירות לקוחות. נניח שאתם צריכים אותו אצלכם כבר מאתמול! זמן ההמתנה הממוצע של הלקוח עולה ושביעות הרצון שלו יורדת בכל דקה שבה המשרה לא מאוישת. אז אתם מפרסמים מיד מודעת דרושים ומפיצים אותה בכל לוח אפשרי. נכון?

מודעת הדרושים הקלאסית לתפקיד נציג שירות לקוחות מכילה את הסיסמאות הבאות: "בעל אוריינטציה שירותית", "איש צוות", "בעל ניסיון בשירות לקוחות" או "אוהב אנשים". כמעט כל ארגון המגייס נציג שירות לקוחות מעלה מודעת דרושים הכוללת סיסמאות מהסוג הזה. אז מה הבעיה?

המושגים הללו רחבים מידי ואינם מגדירים ספציפית איזה סוג של עובד אתם מחפשים, קרי אילו תכונות אופי ודפוסי עבודה הוא צריך להביא עמו. ההגדרות הכלליות הללו מובילות להצפה של קורות חיים, מה שמוביל לתהליך גיוס ארוך ויקר, כשאחוז גבוה (מידי) של מועמדים אינם מתאימים מלכתחילה.

מודעת דרושים מצטיינת היא אחת כזו שמביאה לכם מועמדים מתאימים לתפקיד ספציפי. כדי לנסח אותה נכון, צריך לחקור פרטים על המשרה ולרדת לרזולוציות הנמוכות ביותר. לשם כך, המגייס צריך לבחון יחד עם המנהל המקצועי ואולי אנשי צוות – מהם התנאים להצלחה בתפקיד? האם דרוש אדם שיודע לפתור בעיות? האם דרוש אדם שיודע להתמודד עם התנגדויות ועם כעסים של לקוחות 'מאתגרים'?  אלה לכאורה נראים כמעט אותו דבר אולם הם שני פרמטרים שונים.

חשוב לבדוק האם הנציג באמת צריך להיות מסוגל לעבוד עם צוות, או שהוא צריך להיות מסוגל להתמודד באופן עצמאי עם אתגרי התפקיד ולערב כמה שפחות גורמים נוספים? במקרים רבים מגייסים מפרסמים את המושג "אנשי צוות" כשתכונה זו כמעט ואיננה באה לידי ביטוי ולהיפך, התפקיד דווקא מחייב עבודה עצמאית עד כמה שניתן.  או שבהגדרת המשרה מציינים "אנשים שירותיים" אולם בפועל, ישנו דגש חזק יותר על אסרטיביות מאשר על שירותיות.

זו הסיבה שאתם מקבלים כל כך הרבה קורות חיים שלא באמת מתאימים "בול" לתפקיד אבל חמור מכך, זו הסיבה שאתם לא מקבלים לא כך הרבה וכל כך מהר את קורות החיים שכן מתאימים "בול".    

הגדרת הכישורים והתכונות לכל משרה היא נקודת המוצא לגיוס מוצלח!

1. הגדירו את היכולות הרצויות של העובד כמו: יכולת להתמודד עם לחץ וריבוי משימות, או כושר הקשבה, סבלנות וסובלנות. ככל שתגדירו בדיוק איזה תכונה ואיזו יכולת נדרשת, כך המועמד יקבל תמונה ברורה יותר של התפקיד ושל סביבת העבודה.

2. הגדירו את הניסיון / הרקע הרלוונטי לתפקיד. כל מגייס רוצה לקבל מועמד שיש לו ניסיון באותו תפקיד בדיוק (לפחות שנה במוקד שיחות יוצאות או לפחות שנה במתן תמיכה טכנית לעולם הסלולר). אולם ישנם עולמות תוכן שונים שבהם ניתן למצוא מאפיינים רלוונטיים לתפקיד. רקע צבאי או תחום לימודים. כך למשל, סטודנטית לפסיכולוגיה שעשתה סטאג' עם קהל בעל צרכים מיוחדים אולי תתאים לתפקיד נציגת הסברה במוקד המספק שירותי תמיכה לקשישים וחולים. נכון שאין לה ניסיון של שנה במוקד אבל במקרה הזה לימודי תחום ספציפי ותכונות אופי שמשכו אותה ללמוד את התחום, כל אלה יכולים להפוך אותה למועמדת ראויה.

לסיכום סעיף זה, מתוך הכרת התפקיד וזיהוי התכונות והכישורים הנדרשים כדי לבצע אותו, צריכים להיבנות פרופילים של אנשים מתאימים מתוך התייחסות: לידע, לניסיון, לתחומי עניין, לתכונות אופי ולמרכיבים ספציפיים שייתכן ובאו לידי ביטוי במסגרת: שירות צבאי, עבודה קודמת, התנדבות חברתית וכיו"ב.

3. מודעת דרושים מנצחת צריכה לא רק לענות על הצרכים של המגייס אלא לתת למועמד מידע על המשרה עצמה ועל תהליך הגיוס. 1. כיצד מגישים מועמדות. 2. איך ניתן להגיש מועמדות. 3. היכן ניתן למצוא מידע נוסף על החברה או התפקיד. 4. עד מתי ניתן להגיש מועמדות. 5. מה כולל תהליך הגיוס כמו מבדקים, קורס הכנה, התחלה מידית וכיו"ב.

 

דוגמה למודעת דרושים שלא בדיוק עושה את העבודה:

חברת  ——- מגייסת נציגי שירות לקוחות. אנו מחפשים אנשים עם אוריינטציה שירותית בעלי 3 שנות ניסיון בשירות לקוחות. סביבה צעירה ותנאים טובים למתאימים! רק פניות מתאימות יענו

והנה דוגמה למודעה טובה שנשענת על העקרונות לבניית מודעת דרושים מנצחת:

חברת —- המתמחה בתחום ה—— מחפשת מומחים בתחום שירות לקוחות!

האם את/ה מונע/ת מהצורך לתקשר עם אנשים מכל העולמות?

האם את/ה מצטיין/נת בפתירת בעיות מורכבות ומתן מענה לאנשים עם צרכים מגוונים?

האם את/ה מסוגל/ת ליצור מחויבות לקוח בכל מחיר?

האם את/ה מגדיר את עצמך כאחראי/ת, מתחשב/ת ובעל/ת מוסר עבודה יוצאת דופן? 

אם כן, את/ה מתאים/מה לנו!

אם הנך בעל/ת לפחות 3 שנות ניסיון בתחום הקמעונאות, דובר/ת אנגלית שוטפת או ברמת שפת-אם, ובקיא/ה בתוכנות מחשב ייעודיות לניהול קמעונאי – נשמח אם שתגיש/י קורות חיים!

למועמדים מתאימים מובטח שכר הוגן כולל בונוסים ואפשרויות קידום!

אנחנו מגייסים מועמדים על סמך כישרון וניסיון מוכח! אם את/ה עומד בדרישות התפקיד, תוכל לקבל מידע נוסף ולהגיש מועמדות באתר הקריירה שלנו בקישור הבא ——

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה