יצירה והצלחה על אוטומט

יצירה והצלחה על אוטומט

אי אפשר להפריד בין יצירתיות לתהליכים אם רוצים שהמוצר יעבוד. מנכ"ל חברת משחקי מובייל מצליחה מצא את הדרך לשלב את שני ההיבטים

שיתוף
נהלי עבודה

נהלי עבודה

"תפיסה שגויה נפוצה היא, שעל מנת לשחרר יצירתיות צריך להיפטר מתהליכים ומדרישות," כותב בטור ב-Fast Company בן ליו, מנכ"ל Pocket Gems, חברה לפיתוח משחקים. "אנשים חושבים לעתים קרובות שככל שאתם מערבים יותר תהליכים במטרה, כך אתם מנקבים יותר חורים שהיצירתיות זולגת דרכם. מהניסיון שלנו ב-Pocket Gems, מגבלות יכולות בעצם להועיל בהשגת התוצאות היצירתיות ביותר מהצוות שלכם."

תעשיית המשחקים קשורה בכיף וביצירתיות, אבל בסופו של דבר מדובר באפליקציה שצריכה לעבוד היטב וללא באגים. ב-Pocket Gems הבינו שאנשים שיצרו משחק מסוים אינם יכולים להתפנות לגמרי ליצירת המשחק הבא, כי מישהו שמכיר משחק קיים מבפנים הוא גם זה שצריך להמשיך לטפל בו, לפתור בעיות ולהכיר את הרגלי המשתמשים. לשם כך בכל פעם חלק מהצוות נשאר לעבוד על מוצר שכבר נמצא בשימוש, חלק אחר מתחיל לעבוד על מוצר חדש, ומדי פעם מתקיימת רוטציה בין האנשים. כך מצד אחד נשמר רצף ומצד שני יש הזדמנות להתרענן. הנה טיפים נוספים של ליו לניהול שמוביל להצלחה:

הפכו כמה שיותר תהליכים לאוטומטיים

ב-Pocket Gems עובדים על פי סטנדרטים קפדניים. המפתחים צריכים להישמע למאות קווים מנחים. אם היה מדובר בצ'ק ליסט שהעובדים מקבלים, היצירתיות שלהם הייתה הולכת לאיבוד. על מנת להתגבר על הסכנה הזאת, החברה הפכה את תהליך הפיתוח לאוטומטי. תוצאת האוטומטיזציה היא שמפתחים מודעים רק לחלק מהאילוצים שעליהם למצוא בעצמם את הדרך להישמע להם. אלה מגבלות כמו גודל קובץ או כמות הזיכרון שמשהו משתמש בו. אם קוד אינו עומד בסטנדרטים, הוא מוקפץ בחזרה למפתח, שצריך למצוא דרך לפתור את הבעיה. סוג זה של אילוצים ממוקדים גורמים לאנשים להיות יצירתיים יותר כאשר הם יוצרים את המוצר הטוב ביותר האפשרי.

גייסו כלבוינקים

כמו בהרבה חברות סטארט-אפ, ב-Pocket Gems רוצים אנשים שיש להם תחומי עניין נרחבים ושמסוגלים לעשות יותר מדבר אחד. כמעט כל אדם שהם מגייסים מסוגל למלא כל תפקיד בפונקציה שלו או שלה וסביר להניח שגם בכמה נוספות. כך ניתן להעביר אנשים מצוות לצוות די בקלות. כך גם מופחתים הגבולות בין פונקציות שונות ומיטשטשים הגבולות בין תפקידים.

ליו אומר שלעיתים קרובות רעיונות גדולים מגיעים מחוץ לתחום העיסוק. מיקום אנשים בעמדה שבה ניתן לראות איך הדברים מצטלבים על ידי טשטוש הגבולות בין מה שאנשים שונים עושים, הוא חלק מרכזי בחיזוק היצירתיות.

זמן קבוע לארוחת צהריים

ליו אומר שזמן קבוע לארוחת צהריים עושה שינוי גדול. כמו בחברות סטארט-אפ אחרות, ב-Pocket Gems מספקים ארוחת צהריים לעובדים. כל יום כאשר מנהל המשרד שולח דוא"ל שמודיע שארוחת הצהריים מוגשת, האנשים עוברים לחדר המנוחה. זה חלק מהתרבות של החברה כעת. ההתאספות של כולם יחד עוזרת ליצירתיות כי האנשים מדברים זה עם זה על מה שהם עושים וחומות בין פונקציות וצוותים מתמוטטות מהר מאוד. כמה משחקים שהחברה יצרה נולדו מהמפגשים האלה. מפתח שלא עבד על אותו משחק מסוים שוחח עם מישהו שכן עבד עליו וסיפר שיש לו רעיון מגניב לפיצ'ר. הוא שרבט אותו על מפית. בנו אותו והוא שירת היטב את החברה.

ליו בא מתחום המשחקים, אבל מה שהוא אומר נכון כמעט לכל מוצר מסחרי: יש בו מרכיב גדול של כיף ויצירתיות, אבל אם מפנים תשומת לב ליצירתיות בלבד, רוב הסיכויים שהמוצר לא יעבוד. ב-Pocket Gems מצאו את הדרך לערבב בין יצירתיות לתהליכים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה