שיתוף

לעיתים קורה שמנהלי משאבי האנוש וההנהלה הבכירה מגיעים למסקנה שיש לזנוח את התרבות הארגונית הקיימת והתחיל לתכנן, ליישם ולהטמיע, תרבות ארגונית חדשה.

הטמעת תרבות ארגונית חדשה הופכת הכרחית כאשר התרבות הארגונית הקיימת מפסיקה להיות תואמת עם המטרות האסטרטגיות של החברה, עם ערכיה ועם הסביבה החיצונית שלה (שותפים, לקוחות וכו).

מצב מעין זה יכול להתרחש במהלך טרנספורמציות עסקיות משמעותיות לרבות מיזוגים ורכישות בעת ששילוב תרבויות ארגוניות שונות הינו חיוני להצלחת החברה הממוזגת, כשיש שינויים משמעותיים בהנהלה הבכירה ובעיקר בעת שינויי מנכ"ל, במצבים בהם ההנהלה מגיעה למסקנה שהתרבות הארגונית הנוכחית מעכבת חדשנות, או שמפחיתה את מחוברות העובדים לארגון.

כמו כן, במקרים בהם הנהלת החברה ומנהלי משאבי האנוש מגיעים למסקנה שהתרבות הארגונית הנוכחית אינה תומכת מספיק בשיפור ביצועים, וכתוצאה מכך חלה ירידה ביכולת התחרות ובהצלחה העסקית הכוללת של הארגון.

זאת ועוד, הטמעת תרבות ארגונית חדשה נדרשת כאשר יש הארגון גדל במידה משמעותית, כאשר יש שינויים בדינמיקה בשוק, כאשר יש התקדמות טכנולוגית או כאשר ציפיות הלקוחות מתפתחות.

כל התהליכים והשינויים הללו עשויים לדרוש תכנון של תרבות ארגונית חדשה, כדי לוודא  שהארגון יישאר זריז, רלוונטי ומסוגל להשיג יעדים ארוכי טווח.

אם כן, אילו מרכיבים יש להטמיע בארגון, כדי ששילוב התרבות הארגונית החדשה יהיה מוצלח.  

ראשית, תקשורת טובה היא מרכיב חיוני ביותר להטמעה יעילה של תרבות ארגונית חדשה בארגון.

על מנהלי משאבי אנוש לפתח תוכנית תקשורת מקיפה המבטאת בבירור את ערכי החברה, ההתנהגויות המצופות מהעובדים והסיבות לשינוי בתרבות הארגונית.

תקשורת קבועה באמצעות פגישות החברה, ניוזלטרים והודעות ברשת הפנימית של החברה יכולה לחזק את התרבות הארגונית החדשה.

שנית, ליצור סביבה תומכת. כדי לוודא שהתרבות הארגונית החדשה משתרשת בכל קצוות הארגון, על מנהלי משאבי אנוש ליצור סביבה התומכת בתכונות התרבותיות הרצויות.

זה עשוי לכלול תכנון מחדש של חללי עבודה באופן שמקל על טיפוח שיתוף פעולה, יישום מדיניות עבודה גמישה לתמיכה באיזון בין עבודה לחיים אישיים, או השקעה בטכנולוגיה שמאפשרת חדשנות.

סביבה תומכת מאפשרת לעובדים לממש את התרבות הארגונית בפעילות היומיומית שלהם, מה שהופך אותה לחלק טבעי מאופן פעולת הארגון.

ברקע יש לזכור שתרבות ארגונית אינה סטטית. היא מתפתחת כל הזמן.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לפקח באופן קבוע על יישום התרבות הארגונית באמצעות משוב עובדים, סקרי מעורבות ומדדי ביצועים.

זה מאפשר להם להעריך אם התרבות הארגונית החדשה מתאימה לאסטרטגיה העסקית ותורמת להצלחה העסקית.

אם מנהלי משאבי האנוש מזהים שיש פערים בין יסודות התרבות הארגונית החדשה לבין היעדים העסקים של החברה, עליהם לבצע במהירות התאמות.

בד בבד, על מנהלי משאבי האנוש לקבוע מדדים כדי למדוד את השפעת התרבות הארגונית החדשה על הצלחת העסק.

זה יכול לכלול מעקב אחר מחוברות עובדים, שיעורי שימור, תפוקת חדשנות, שביעות רצון לקוחות וביצועים פיננסיים.

יצירת מתאם בין התרבות הארגונית החדשה להצלחה עסקית מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לוודא שמתקיימת תמיכה מתמשכת מצד ההנהלה הבכירה לגבי יוזמות תרבותיות ובה בעת לוודא שהתרבות הארגונית נשארת בעדיפות אסטרטגית גבוהה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה