גם כאשר אתם יודעים בדיוק אילו כישרונות אתם צריכים להביא לעסק, הגעה אל האנשים הנכונים עלולה להיות קשה. משיכת כישרונות לארגון היא עניין של חדשנות, כותב באתר TalentCulture רון סטיוארט, מנהל Jobs4Group ומנכ"ל Jobs4Medical. אסטרטגיית גיוס פורצת דרך משקפת חברה יצירתית, שמאותת למועמדים פוטנציאליים שהיא מקום שבו יש תרבות עובדים טובה. סטיוארט מציע שלוש אסטרטגיות גיוס חדשניות שלטענתו מביאה אל הדלת את המועמדים הנכונים.
1. רשתות קשרים חברתיים. קשרים חברתיים הפכו לחלק הכרחי בתהליך הגיוס. כאשר הדבר נוגע למשיכת כישרונות חדשים, לינקדאין היא הגדולה מכולן. כמעט כל בוגרי ההשכלה הגבוהה מעלים את קורות החיים שלהם ללינקדאין, ובכך הם מאפשרים למעסיקים לקרוא את הפרופילים ולחפש מועמדים בנישה שלהם. יותר מ-1.9 מיליון אנשים מתקשרים עם חברות באמצעות לינקדאין. אפשר לאתר מחפשי עבודה באמצעות מילות מפתח של חיפוש עבודה והתכווננות לקבוצות שיש בהן את האנשים הרלוונטיים לתחומכם. אל תשתמשו רק ברשתות החברתיות שכולם כבר שמעו עליהן. עובדים חדשניים מקדימים לאמץ מגמות חדשות ומשתמשים באתרים החדשים ביותר. חוץ מהאתרים הגדולים יש אתרים מתמחים כמו Meduim עבור כותבים או Doctors Hangout עבור רופאים וסטודנטים לרפואה. שימוש במילות מפתח אינו מספיק. תצטרכו גם חשבונות מדיה מעודכנים של החברה שלכם. אנשים שתיצרו איתם קשר יבחנו את הפרופילים שלכם במדיה החברתית, אז ודאו שהמיתוג שלכם חזק ומשקף תרבות עובדים מצוינת.
2. אתרי נישה. מעסיקים רבים נרשמים באתרי התעסוקה הגדולים. ללוחות הדרושים המפורסמים האלה יש את מאגרי נתוני המועמדים הגדולים ביותר, אך רוב המועמדים הללו לא יהיו רלוונטיים לתפקיד אתם צריכים לאייש. האם שווה לכם שהמודעה שלכם תיצפה מיליוני פעמים על ידי האנשים הלא נכונים? כנראה לא. לעתים רצוי הרבה יותר להיכנס לאתרי נישה על מנת להבטיח שמודעת הדרושים שלכם מכוונת לאנשים הנכונים. יש אתר תעסוקה כמעט לכל נישה היום. מומחים טוענים שלוחות דרושים עם התמחות נוטים לספק פניות ממועמדים איכותיים יותר, עם מערך יכולות רלוונטי יותר.
סרטונים ויראליים. סרטון מעולה הוא דרך מצוינת למשיכת מועמדים טובים ולהבטיח שאנשים מדברים על החברה שלכם. חברת הייניקן זכתה לצחוקים רבים עם הסרטון האחרון שלה, Heineken – The Candidate, שהראה מועמדים אמיתיים שמנסים לשכנע את המראיין שהם ראויים למשרה בזמן שהוא אוחז בידם מעל השולחן. הגולשים הוזמנו לצפות בסרטון ולהצביע למועמד הטוב ביותר. זה היה שילוב מצוין של שיווק באמצעות תוכן ומיקור המונים.