ההבנה שמשאבי האנוש צריכים לאמץ פרקטיקות וצורות חשיבה מעולם השיווק הפכה מקובלת בשנים האחרונות, כך טוען סטיב בואס מאתר משאבי האנוש hreonline.com. בואס מציג ארבעה שלבים בהם משתמשים אנשי שיווק ליצירת קשר עם לקוחות, שלבים שגם מנהלי משאבי אנוש יכולים לבצע אותם ולהיעזר בהם לצרכיהם.
לאסוף נתונים ולנתח אותם – הגיע הזמן לחשוב על נתונים בצורה אסטרטגית יותר. הרעיון הוא לא להתרכז באופן איסוף הנתונים אלא בשימוש בהם כדי להעצים את משאבי אנוש. טכנולוגיות השיווק מאפשרות הבנה מוגברת של הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים והבנה זו משמשת ליצירת תקשורת ממוקדת וטובה יותר. מומלץ שמשאבי אנוש יעשו דבר דומה כאשר הם מעבירים מסרים למועסקים ויתאימו אותם על פי קריטריונים שונים והתנהגות עבר.
ליצור מעורבות – גם אנשי שיווק וגם אנשי משאבי אנוש עוסקים ביצירת מעורבות. אחת הדרכים לעשות זאת היא הפצת תוכן משכנע שהקהל מוצא בו ערך. זה לא פשוט. משאבי אנוש צריכים לשקול הגעה אל כישרונות דרך שיווק, פרסום ואפילו עיצוב גרפי שיותאם במיוחד למסרים שלהם. כמעט כל המסרים הקשורים לתכניות משאבי אנוש ניתנים לשיפור אם חושבים עליהם כעל כלי שיווקי ולא כעל תקשורת משאבי אנוש צפויה.
לתזמן את הניסיון – אנשי שיווק לומדים באמצעות נתונים מתי רצוי שאיש מכירות יתקשר ללקוח ומתי כדאי להשיק קמפיין. באותה צורה יכולים משאבי אנוש, תוך התבססות על נתונים, לעודד מועסקים לנצל את תכניות הרווחה והבריאות או ליצור חוויית פיתוח קריירה למועסקים בעלי פוטנציאל גבוה, בעיקר אלה המצויים בשלבים מוקדמים של הקריירה.
להתקרב לחדשנות – אחד המפתחות להצלחה בשיווק המודרני היא נכונותו של המשווק לחקור ולגלות כלים חדשים וטכנולוגיות חדשות. אלה יכולים להיות כלים למעקב אחרי זהות הלקוח והתנהגותו או כלים אנליטיים העוזרים למשווק להעריך ולהתאים כלי פרסום דיגיטליים בזמן אמת. באופן דומה, טכנולוגיות משאבי אנוש עוזרות לזהות את הכישרון המתאים ביותר למשרות שנפתחות ואפילו לחזות אילו מועסקים יצליחו בתפקידיהם וגם מי שוקל להתפטר.
ממש כמו משווקים, אנשי משאבי אנוש צריכים להשתמש בנתונים, למצוא דרכים לבניית מעורבות באמצעות הנתונים האלה ולהגדיר וליצור חוויית מועמדים ומועסקים מצוינת ולבסוף לנצל טכנולוגיות חדשות וחדשניות שיתמכו בכל היוזמות הללו.
בזמן שההקבלות בין שתי הדיסיפלינות – משאבי אנוש ושיווק – הופכות לברורות יותר ולחשובות יותר עבור מנהיגי משאבי אנוש, הגיע כנראה הזמן שמשאבי אנוש יהפכו לתלמידי שיווק טובים יותר, אם באמצעות קורסים ואם בלמידת פרקטיקות שיווק מצליחות.