מרוב רשתות לא רואים את המועמדים

מרוב רשתות לא רואים את המועמדים

השפע הגובר של הרשתות החברתיות מעלה התלבטות באיזו רשת הכי כדאי להתמקד במציאת מועמדים טובים לעבודה

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

*מאת: עודד אברהם ושני לוי

לפני שנתחיל, שאלון קצר:

האם אתם מתעדכנים בחדשות ביותר מאתר אינטרנט אחד?

רשומים ליותר מניוזלטר מקצועי אחד בתחומכם?

מחפשים דילים לחופשה הבאה אצל כמה ספקי נסיעות?

מקבלים הצעות לקופונים מכמה אתרים?

מרגישים לפעמים חנוקים מעומס האינפורמציה הנגישה לכם?

אם עניתם על יותר משתי שאלות בחיוב- ברכותינו! כמו מרבית האוכלוסיה בארץ, גם אתם חברים בקהילת השפע הוירטואלית. זוהי קהילה שחבריה, ללא הבדל מעמד, מין, גזע או מצב כלכלי, הם בעלי גישה כמעט בלתי מוגבלת לאינטרנט ולכמויות המידע העצומות שקיימות בו, בנושאים שונים ומגוונים. יש משהו שמעניין אתכם? חפשו (באיזה browser שתבחרו)- ותמצאו.

גם עולם הרשתות החברתיות הולך, מתעדכן ומתרבה ללא הרף, ומלבד הרשתות החברתיות שמוכרות לכולנו (פייסבוק, לינקדאין וכו') צצות מפעם לפעם רשתות חדשות או מתחדשות, ולפעמים גם רשת בתוך רשת.

"הטרנד החדש" בפייסבוק הישראלי הוא רשת ה – Glassdoor. בשבועות האחרונים קיבלו רבים בישראל הזמנה להצטרף לאפליקציה החדשה, שמפעיל האתר בפייסבוק. המצטרפים הופתעו לגלות שלאפליקציה "חיים משלה", והיא מציפה את הפרופיל האישי בעדכונים כאלה ואחרים על הפעלת הקשרים הפנימיים של החברים שלך וכו'. ההתנהגות הויראלית של האפליקציה הרתיעה רבים, שמיהרו להסיר אותה, וגם בדיחות אינטרנטיות לא איחרו לבוא.

 בפועל, מדובר בכלי אינטרנטי חשוב ומעניין למגייסים עובדים. Glassdoor הוא אתר אמריקאי הפועל מזה כארבע שנים, ומאפשר למשתתפיו לצלול לעומקן של חברות מסחריות. הוא כולל לא רק נתונים "יבשים", כגון מספר עובדים, עיסוק החברה ומיקומה, אלא גם שכר ממוצע בתפקידים שונים והדובדבן שבקצפת: חוות דעתם החיובית והשלילית של עובדים כיום ולשעבר. מדובר במעין TripAdvisor של עולם התעסוקה, החושף מידע חשוב לכל מחפש עבודה אקטיבי, לזה שמתחיל לגשש אחר אופציות תעסוקתיות חדשות, למגייס המעוניין להכיר את מתחריו ולאוכלוסיות נוספות. האתר מסתמך על היענותם של הגולשים, תוך הבטחה על שמירת דיסקרטיות מלאה, ומאפשר גם לחברות עסקיות לפרסם בו (בתשלום, כמובן). אם נתעלם לרגע מסכנת ה"ההצפה" בעמוד הפייסבוק, הרי שמדובר בפוטנציאל לאתר חשוב לאנשי הגיוס.

אז איך בוחרים אתר מנצח? איך מחליטים לאיזו רשת חברתית להתחבר? באיזו רשת נמצאים המועמדים הפוטנציאליים שלך? היכן להשקיע את מיטב משאבי הזמן, כדי לא לפספס את הכוכב הבא? איך יודעים האם רשת חברתית מובילה בארה"ב או באירופה תהיה פופולארית גם בארץ באותה מידה?

אם מתייחסים לדוגמא של Glassdoor, ימים יגידו אם האפליקציה/ אתר יצברו כוח ופופולאריות ויצליחו להניע את הגולש הישראלי הספקן לשתף פעולה במידע רגיש ודיסקרטי לגבי מקום העבודה שלו בהווה או בעבר. לטעמנו, הבחירה בקישור לאתר דרך הפייסבוק, המהווה רשת חברתית עם אלמנטים פרטיים בולטים ופחות מאפיינים עסקיים/מקצועיים, היא בעייתית בלשון המעטה. ההצפה, אותה הזכרנו קודם לכן תהיה בעוכריו של האתר ואם נוסיף לכך את גישתו של הישראלי הממוצע הממתין לראות את האחרים קופצים ראשונים למים העמוקים, הרי שאנחנו לא אנשי בשורה. נראה ש–Glassdoor תיעלם מחיינו באותה מהירות שבה הפציעה (מי אמר Draw something?).

ועם זאת, בואו נדמיין שכל אחד מאיתנו יקדיש כמה דקות למערכת וימלא את הפרטים הרלוונטיים, הרי שכולנו נרוויח כלי עזר תומך משאבי אנוש לא רע בכלל.  "סלקום", ככל הנראה מאמינה באתר וכבר החלה למלא את דפיו בבאנרים פרסומיים.

 

* שני לוי הנה מומחית מקורות גיוס ורשתות חברתיות. עודד אברהם הנו מנהל מקורות גיוס ומומחה גיוס ברשתות החברתיות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה