מערכת ממוחשבת לשימור עובדים

מערכת ממוחשבת לשימור עובדים

החלק השני של הראיון עם טל פרנק, מנכ"ל משותף של אינסנטיבס סולושנס, מעלה על נס יתרון מרכזי של המוצר שלה: שימור העובד והכוונתו בכל עת בדרך להשגת היעדים והבונוסים

שיתוף

ארגונים רבים רואים כיום בשימור עובדים כיעד אסטרטגי של מחלקת משאבי האנוש, יעד המעלה את ה-ROI ותורם לפעילות עסקית יציבה ומצליחה. בונוסים ותמריצים הם דרך נפוצה להנעה ושימור העובדים, אך חברות רבות אינן משתפות את העובדים בתהליך ואף לא מוצאות את הדרך להעביר להם את רשימת היעדים והמשימות שהצליחו בהם ושבזכותם הם הביאו הביתה משכורת גדולה יותר.

חברת אינסנטיבס סולושנס (Incentives Solutions) מספקת פתרונות תוכנה בתחום ניהול התמריצים והנה חלוצת התחום בארץ. טל פרנק, מנכ"ל משותף של אומר שכיום הדבר שבולט בנוכחותו בעולם העבודה הוא ה-Social. "בארגון קיימת חברה פנימית שאנו רוצים לשמור אותה מפוקסת, אנרגטית ותחרותית, ועל ידי שקיפות ניתן לרתום את העובד ולהשאירו מאותגר במהלך כל יום בחודש.

"ארגונים שאינם משלמים שכר לעובדים באמצעות המערכת שלנו ואינם משקפים להם את הנתונים, מוצאים עצמם במצב שהעובד מקבל בסוף החודש את תלוש השכר ורואה שקיבל סכום כלשהו המהווה את התמריצים. תשלום התמריצים הוא עבור הביצועים שעשה לעתים לפני חודשים. העובד לא ממש קושר בין הצלחה וכישלון לבין הסכום שקיבל.

"באמצעות המערכת שלנו העובד יכול לדעת בכל יום ובכל עת איזה סכום קיבל, ושאם יבצע פעילות כזאת או אחרת הוא ידע כמה הוא יכול לקבל באופן פוטנציאלי. שקיפות לכולם היא דרך חשובה ליצור דרבון בזמן אמת בהשגת התוצאה. מהפכת ה- Social מכירה גם בזה שהמצטיינים ידועים לכולם, הם מתוגמלים, ובעצם מעבר לזה שהם מקבלים עוד איקס שקלים בחודש, יש לזה הערכה וביטוי בנתונים שכולם יכולים להיות מעודכנים וחשופים אליהם".

פתרון מדרבן למולטיטאסקינג

לדבריו של פרנק, המידע קיים בארגון באופן שקוף ושוטף וכיום הוא גם נגיש גם לטלפונים ניידים, טאבלטים וכיוצא בזה. כתוצאה מכך, הטלפון הנייד או הטאבלט יכול להפוך בכל עת לתחנת עבודה לכל דבר, פתרון קלאסי לאנשים העובדים בשטח.

לאילו ארגונים מתאימה המערכת?

"המערכת משרתת קרוב ל40 אלף עובדים בישראל ובעולם, ומתאימה לקבוצות עיסוק שונות. למעשה היא מתאימה לכל ארגון שמודד באופן פרטני וקפדני את עובדיו ומשלם להם תמריצים באופן שוטף. מדידה כזאת רווחת כמעט בכל ארגון כיום. לקוחות רבים שלנו הם ארגונים המשלמים תמריצים לאנשי שירות לקוחות, מוקדנים, אנשי מכירות, נהגים, עובדי שרשרת אספקה (המשתכרים גם מפרמיות 'שכר עידוד'), עובדי מחסן, עובדי קו ייצור ועוד. כשלמעשה, לכל תחום יש פתרון.

"בנוסף, המערכת מתאימה לעובדים העוסקים במשימות רבות, דבר מרכזי שמאפיין את שוק העבודה כיום. נדיר למצוא בעל תפקיד שמגיע בבוקר לעבודה כדי להיות ממונה רק על מוצר אחד או משימה אחת. היום לכל עובד ועובד יש מספר רחב של מוצרים ומטלות שהוא אמור לבצע במהלך החודש. מאחר שהמדידה נעשית פר פעילות/ מוצר/ לקוח – המערכת הינה חכמה ומכוונת את העובד במה כדאי לו להתמקד על מנת להרוויח את התמריץ הגדול ביותר. היא משרתת את התפישה המרכזית שבמידה ויש הלימה בין תוכנית התמריצים לבין יעדי הארגון, הרי שאם המערכת תכוון את העובד בכך התמריץ ישרת את יעדי הארגון. הצגת היעד לעובד יביא להצלחת הארגון כולו".

לאיזו פעילות נוספת המערכת נותנת מענה?

"פעילות נוספת היא תשלום בונוס שנתי והעלאת שכר לעובדים. נושא הבונוס השנתי כולל בתוכו הרבה מאוד כסף, בעיקר כשמדובר בחברות גדולות ומבוססות. בעזרת המערכת אנו יוצרים הלימה בין הפרמטרים השונים שהארגון הגדיר, מדידת ההערכה לפעילות העובד והתגמול לו. יש כמה דרכים להראות לעובד שהוא יקר לנו ואנו רוצים שיישאר בחברה. בונוס והעלאת שאר הם דרכים בולטות.

"אנו רואים שארגונים המשתמשים במערכת הזאת משיגים את התועלות המרכזיות הבאות:

האחת היא ייעול עבודת האדמיניסטרציה הכרוכה בהכנת נתוני השכר, שפוחתת באופן משמעותית מאוד. השנייה היא שהמערכת חוסכת טעויות בחישוב השכר, הגורמות לאי דיוקים ולתשלומי יתר, טעויות חישוב שלעולם לא מתגלות ושיכולות להגיע גם בעשרות אלפי שקלים. מנגד, נחסכות גם טעויות לטובת הארגון ולרעת העובד, שיכול לתת אמון בחברה ולהישאר בה".

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה