מעסיקים חשופים למלשינון מבית האוצר

מעסיקים חשופים למלשינון מבית האוצר

'קו הצדק הפנסיוני' מאפשר לעובדים לדווח לאגף שוק ההון במשרד האוצר אודות הפרת זכותם הבלעדית לבחור את המוצר הפנסיוני ואת זהות היצרן

שיתוף
קבלת החלטה Photo by jscreationzs

משרד האוצר השיק לאחרונה מנגנון בשם 'קו הצדק הפנסיוני', המאפשר לעובדים לדווח לאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון על מעסיקים המפרים את החוק המעניק להם את הזכות הבלעדית לבחור את המוצר הפנסיוני בו יופקדו דמי הגמולים מדי חודש.

יציאה לגמלאות Photo by Ambroחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), הגובר על כל חוק או הסכם אחר, קובע שעובד רשאי לבחור להצטרף לכל קופת גמל, או להמשיך להפקיד בה, בכל עת.

למעסיק אסור להתנות את תשלום הכספים שיופקדו בקופה מסוימת או בקופה שיבחר העובד מתוך רשימה מסוימת של קופות. דינו של מעסיק הפוגע בזכויות העובד עלול להיות מאסר או קנס בסך כ-1.8 מיליון שקל.

לפתחו של אגף שוק ההון הגיעו במהלך השנה האחרונה תלונות לפיהן מעסיקים מפרים את הוראות החוק ושוללים מעובדיהם את זכות הבחירה המגיעה להם לפי חוק, לרוב כאשר מעסיק מאפשר לעובדיו לבחור חיסכון פנסיוני רק מתוך רשימת חברות שאיתן עובד מנהל ההסדר של המעסיק. בכוונת אגף שוק ההון באוצר להגביר את האכיפה על המעסיקים בנוגע לחוק זה.

חשוב לזכור כי החיסכון הפנסיוני הוא מקור ההכנסה העיקרי של העובד לאחר פרישתו לגמלאות. הגבלות על חופש הבחירה של העובד בבחירת המוצר הפנסיוני שלו מונעות ממנו את יכולת המיקוח על דמי הניהול, למקסם את החיסכון הפנסיוני שלו ולהתאים לעצמו את המוצר הטוב ביותר עבורו. הדבר עלול להביא לפגיעה ברמת החיים של העובד לאחר הגיעו לגיל הפרישה.

רשות המסים היא שהשיקה לראשונה את 'קו הצדק' המאפשר לציבור לסייע לרשות המסים בהתמודדות עם עברייני המס ולמסור באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון או פקס מידע שיסייע בגילוי העבריינים ובמניעת עבירות מס.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה