שיתוף

על מנת ליצור מעורבות עובדים מקסימלית יש לספק להם חווית עובד אידיאלית, ממש כמו חווית הלקוח שהחברות מספקות ללקוחות החברה.

כאשר אנשי המכירות מוכרים את מוצרי או שירותי החברה ללקוחות, הם מנסים לקבוע בתהליך המכירה מה הלקוחות רוצים. נאמנות הלקוחות הוא נכס עצום בשוק תחרותי ולכן ישנה הקפדה ודיוק באינטראקציה איתם ובתהליכי המכירה.

כנ"ל לגביי עובדי החברה. השאיפה להגיע לרמת מעורבות עובדים גבוהה ונאמנות מקסימלית מצריכה התייחסות מיוחדת לעובדי החברה, ממש כמו ללקוחותיה.

העובדים נמצאים בקו החזית של העסק. הם מבצעים את האינטראקציה עם הלקוחות ותפקידם לספק את השירות הטוב ביותר האפשרי. העובדים הם שגרירי המותג, ועליהם לייצג את החברה בדרך הטובה ביותר. עם זאת, יהיה להם קשה לשווק את המותג ולשדר החוצה את המסר הנכון, אם הם לא מרגישים חלק מאותה אווירה חיובית בעצמם.

כיצד אם כך הופכים את העובדים ללקוחות החברה?

ראשית יש להעריך מחדש את מבנה הארגון והדרך שבה המשימות מנוהלות ומבוצעות.
חשבו על מה העובדים שלכם רוצים וצריכים, מה יתמרץ אותם ולאילו שירותים הם יזדקקו כדי להיות פרודוקטיביים.
ואז יש לשאול את השאלות הבאות:

• כיצד יסופקו עבורם שירותים אלו?

• האם הם נוחים לשימוש?

• האם הטכנולוגיה בחברה היא היעילה והמתקדמת ביותר?

• האם העובדים זוכים לחוויית עובד אופטימלית?

חשוב לייעל את השירותים במידה כזו שעובדים יוכלו לדוגמה לגשת למידע שלהם מכל מחשב או התקן מקוון, לעבוד מכל מקום ובכל שעה ביעילות ובנוחות.

מעורבות וחווית העובד

מעורבות הלקוחות תמיד בראש סדר העדיפויות. החל מהאריזה, דרך מסירת המוצרים והשירותים ועד לתגובת הלקוח, חברות מספקות מחשבה רבה ועמוקה לחוויית הלקוח וסיפוקו.

את אותו הדבר יש לבצע עבור עובדי החברה. יש להפוך כל נקודת מגע תכליתית למעורבות.
המשימות והמטרות של החברה צריכות להיות מסומנת באופן ברור לאורך כל תהליך הגיוס וקליטת העובדים כך שעובדים חדשים יהיו מעורבים מהרגע הראשון וישאפו להיות חלק ממטרות החברה.

גם בהמשך יש לדאוג לחוויית העובד הטובה ולוודא שנעשה הכל כדי שהעובדים יהיו מרוצים ומעורבים.

מעורבות העובדים משפיעה על מעורבות הלקוחות. לא ניתן לקבל לקוחות מעורבים ללא מעורבות עמוקה של עובדי החברה.

העובדים הם כאמור שגרירי המותג שלכם והם משקפים החוצה, גם ללקוחות, את מה שהם חשים כלפי החברה. עובדים מרוצים ונאמנים ישדרו אמינות וביטחון ללקוחות החברה ואת התחושה שכדאי ומומלץ לעבוד איתה.

העובדים צריכים לזכות לאווירה טובה, לגמישות מקסימלית ולתנאי עבודה טובים ואידיאליים, על מנת שישדרו זאת החוצה. אם תאמצו את הגישה הקוראת להתייחס לעובדים כאל לקוחות החברה, סביר שהדבר ייטמע מהר מאוד.
את אותה חוויה שהייתם רוצים לספק ללקוחות שלכם על מנת שישובו ויחזרו לרכוש מכם, יש לספק לעובדי החברה על מנת לשמר אותם.

את אותו יחס עדין ורגיש ללקוחות יש לספק לעובדים, בדיוק באופן זהה, על מנת לשמר אותם בחברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה