העובדים של היום לא רק מעוניינים בקידום מזורז בעבודה, התחושה שהם לומדים משהו חדש ויוכלו לתרום באופן משמעותי לחברה, מניעה אותם יותר.
אחד הגורמים החשובים ביותר למעורבות העובדים הוא, האם העובדים מרגישים שיש להם הזדמנויות לצמיחה ופיתוח. עובדים שהארגון שלהם מאפשר צמיחה נוטים להיות מעורבים מאושרים יותר ועל כן הרבה יותר פרודוקטיביים.
בשנת 2010, תפישת העובד לגבי הזדמנויות צמיחה פנימית ב -70 מדינות הייתה הנמוכה ביותר ב -15 השנים שבהן חברת DecisionWise, עקבה אחר הנתונים. גם הרמה הכוללת של מעורבות העובדים ירדה.
מחקרים כאלו סוקרים אלפי ארגונים ויותר מ -24 מיליון תשובות. העובדים נתבקשו לדרג את הסכמתם עם ההצהרה הבאה: "החברה מספקת הזדמנויות אטרקטיביות לצמיחה ופיתוח". רק 57% מהתגובות של העובדים לשאלה זו היו חיוביות. כמעט מחצית מהעובדים הרגישו שהם עומדים על סף קיפאון.
מה היתה סביבת העבודה באותה עת? האומות בעולם חוו את רמות האבטלה הגבוהות ביותר שלהן מזה עשרות שנים, תקציבי ההכשרה נחתכו על פני הלוח, והפחד משוק עבודה עגום גרם לעובדים רבים לקפוא במקום לחפש משרות חדשות..
בתקופה זו, הזדמנויות צמיחה היו פחות זמינות. אין ספק כי הקידומים היו פחות שכיחים מאשר בשנים שקדמו ל -2010.
מנהלים רבים הניחו כי העובדים צריכים קידום כדי להרגיש שהם צומחים בקריירה שלהם וכי פחות הזדמנויות לקידום גורמות לצמיחה איטית יותר ולמעורבות נמוכה.
מה קורה היום?
בשנת 2017, שוק העבודה הוא חזק מתמיד. חברות באופן פעיל מצמצמות שכבות ביורוקרטיות של ניהול כדי להגביר את היעילות. כיום אנחנו חיים ב"עידן העובד", ולעובדים יש בחירה. התוצאה היא אפשרויות רבות של צמיחה ופיתוח בחברות.
מעניין לציין כי העובדים המגיבים על נושא הצמיחה אינם מתמקדים בקידומים לטווח הקרוב. עם זאת, מנהלים רבים עדיין מניחים שהעובדים יתנתקו אם הסולם אינו זמין לטיפוס. במציאות, הצמיחה הולכת מעבר למיקום גבוה יותר או מקום חניה טוב יותר. מחקר הסקר שלנו הראה כי הצמיחה לא תמיד הולכת יד ביד עם קידום.
המסקנה היא, שהעובדים צריכים לקחת מידה גדולה יותר של בעלות על הצמיחה שלהם, הם רוצים ללמוד ולהתפתח כדי לזכות בקידום וכדי שיפיקו יותר ערך בתפקידים הבכירים שלהם.
מנהלים צריכים לחשוב מעבר לסטנדרטים הישנים של קורסי קידום והכשרה ולחפש אחר תחומי אחריות והזדמנויות שיכולות ליצור הזדמנויות צמיחה לדו"חות הישירים שלהם. עליהם לספק תכניות הכשרה ופיתוח רציניות לעובדים שלהם.
על העובדים להוכיח מיומנויות בסיס שיאפשרו להם להשתלב בתפקידים בכירים ולבצע אותם היטב, ואז לקבל הכשרה מתאימה שתפתח אותם לשם.