אנו נוטים לחשוב על מסע פרסום, קמפיין שנעשה ע"י מחלקת שיווק, תקציב פרסום שמגובש ע"י ההנהלה ועוד.
כשחושבים על המותגים המצליחים בעולם, שמות כמו גוגל, קוקה קולה, ואפל – המותגים עושים שימוש במוצר או בשירות שלהם על מנת להפוך לסמלים עצמם. אבל אם מסתכלים מקרוב, למותגים אלו יש דבר נוסף במשותף. המותגים הללו מקפידים באופן עקבי לעמוד בראש הדף של מקומות העבודה הטובים ביותר מידיי שנה. בנוסף לכך הם מייצגים תרבות חזקה ועובדים עסוקים ומרוצים.
ידוע כי מותגים חזקים מושכים כישרונות לחברה, מה שפחות מובן הוא כי מותגים חזקים מושתתים על כישרונות חזקים. אין זה סוד כי עובדים אשר עוסקים בעבודה קשה, ופרודוקטיביים יותר נוטים פחות לעזוב את מקום העבודה שלהם.
מחקרים רבים מראים כי לארגונים שקיבלו ציון גבוה במעורבות העובדים, יש תפוקה גבוהה יותר ורווחיות טובה.
עובדים עסוקים ופרודוקטיביים, המאמינים בחברה בה הם עובדים ומייצגים את התרבות שלה, יוצרים ומחזקים את מותג החברה באמצעות הפרודוקטיביות, ויכולים להיות שגרירי מותג מצוינים של החברה.
העובדים הנוכחיים בחברה הם מקור מידע מהימן עבור עובדים פוטנציאליים. מיתוג כבר לא משויך רק למחלקת השיווק. אנשי משאבי האנוש חייבים לקחת תחת אחריותם את תפקיד מיתוג החברה באמצעות העובדים – זה נעשה באמצעות 4 פרמטרים.
קליטה נכונה של עובדים חדשים
רושם ראשוני חזק שנוצר עם עובדים פוטנציאליים, משמעותי לבניית מותג החברה. בחודשים הראשונים לקליטת העובדים החדשים, יש ערך רב למותג החברה, בהתערבות משאבי האנוש.
לדוגמה, עובד חדש שמבלה את מרבית תקופת הקליטה שלו בחברה, בניהול טפסים ולימוד פאסיבי, יכול להוביל לתסכול ואומללות של אותו העובד. מובן שאלו יוצאים החוצה ופוגעים במותג המדגיש קליטה אפקטיבית וטובה של עובדים חדשים. כאן נכנסת לתמונה מחלקת משאבי האנוש, שדואגת לקליטה נכונה של העובדים החדשים.
חברות המשכילות לסיים את תהליך מילוי הטפסים ולימוד העובדים את תרבות ומדיניות החברה, עוד בטרם העובדים התחילו לעבוד, מקדמים מאוד את מותג קליטת העובדים שלהן. חברות שמכינות לעובדים החדשים משרדים מאובזרים בכל הטכנולוגיה הנדרשת, מחשבים הכוללים מראש את כל התכנות להן יידרשו, טלפונים ניידים הכוללים מראש את כל מספרי הטלפונים והאימיילים החשובים של אנשי הקשר הרלוונטיים, ויומן פגישות מעודכן מראש לחודש הראשון, מאפשרים קליטת עובדים יעילה ואופטימלית, שמצטרפת כערך חזק במותג החברה.
תקשורת
תחום מיתוג נוסף באחריות מחלקת משאבי האנוש בחברה, הוא תחום התקשורת. תקשורת בין העובדים להנהלה ובינם לבין עצמם היא חשובה וחיונית. מחלקת משאבי אנוש בחברה שיודעת לפתח ולהעצים את חווית התקשורת של העובדים, מסייעת מאוד לקידום המותג. תקשורת יעילה מתבצעת באמצעות פתיחות ושקיפות, וכן באמצעות מדיניות של "דלת פתוחה" לעובדים שיכולים לגשת למנהלים שלהם באופן חופשי, להתייעץ ולשאול. תקשורת יעילה מושגת באמצעות פגישות לא רשמיות אחת לתקופה עם המנהלים ומנהלי משאבי האנוש, וכן באמצעות האפשרות לפנות למנהלים במייל בעת הצורך.
כשם למשווקים יש לקחת בחשבון את חווית הלקוח בעת פיתוח מוצרים ותכניות עבור לקוחותיהם, המקצוענים HR חייבים לשמור על חוויית עובד בחזית אסטרטגיות תגמול ותקשורת.
תרבות חברה
העובדים שואפים לחוש מקושרים ולהרגיש חלק מתרבות החברה. על מנת לבצע זאת היטב, על מחלקת משאבי האנוש להנחיל את תרבות החברה ולעודד את העובדים לפעול בהתאם לה. לדוגמה, תרבות חברה המעודדת תרומה לקהילה, מצריכה ממחלקת משאבי האנוש ליזום פרויקטים של מעורבות בקהילה, פעילויות רווחה למען הקהילה המשלבות מנהלים ועובדים, וכן הלאה. תרבות חברה הדוגלת ביצירתיות העובדים מצריכה ממחלקת משאבי האנוש ליצור פעילויות המייצרות יצירתיות כגון האקתונים למיניהם, הדרכות קואצ'ינג לעידוד יצירתיות, וכד'.
טכנולוגיה
טכנולוגיה מתקדמת בחברה מאוד מקדמת את המותג. עובדים שזוכים לציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר, יוצאים איתו החוצה, ומשדרים לקהל שהם זוכים לעבוד עם הציוד הטוב ביותר שיש. מחשבים חדשים ומתקדמים, טאבלטים, טלפונים ניידים, מחשוב לביש, כל ציוד טכנולוגי חדשני ומתקדם, ממתג את החברה היטב. על מחלקת משאבי האנוש לדאוג לתקציב מיוחד שיאושר מול ההנהלה, לצורך רכישת הציוד הטכנולוגי המתקדם לעובדי החברה.