מאת: שלומי בכר וארז שמילוביץ, מנהלי הדרכה בבזק בינלאומי, אשר ירצו בכנס הלמידה וההדרכה השנתי על התמודדות עם פוליטיקה ארגונית.
כל אחד יכול לגדל זקן. מה הסיפור בכלל? מה בסך הכל צריך? לפעמים אני יודע מה לעשות ורק אין לי כח אנחנו, שלומי וארז כמנהלי הדרכה , יודעים לנהל לפחות שתי מערכות יחסים. עם הזקן שלנו. ועם הארגון שבו אנו עובדים. | ארז שמילוביץ |
כמנהלי הדרכה אנחנו מאמינים כי אנו מלווים את לקוחותינו / הארגון לאורך כל הדרך מתוך תחושת מחויבות עמוקה, החל מהגדרת הצרכים והמטרות, ועד למענה מקצועי ויסודי לאותם צרכים ומטרות. המומחיות שלנו באה לידי ביטוי באבחון מצבים ושלבים שונים בחיי הארגון ובמציאת הפתרון ההדרכתי המוצלח והמתאים ביותר, תוך "תפירה אישית" לכל לקוח עפ"י צרכיו, יכולתו ותקציבו.
אם נשאל אותנו, אנחנו "סוכני שינוי", "שותפים אסטרטגים" ואפילו "יועצים אשר רואים את התמונה הגדולה של צרכי הארגון".
אך האם אני יודע לומר מה כואב, חשוב, משמח ומטריד את הממשקים שלי במסגרת האתגרים העסקיים שלהם?
אני יודע לנהל (נכון ואפקטיבי) את מערכות היחסים עם לקוחותיי? ומה הלקוח חושב על מערכת היחסים איתי?
אנחנו משמעותיים. יש לנו הרבה מה לתרום לארגון. אנחנו לא מתחילים ולא נגמרים בטוש, קליקר או מצגת. ורק אם נתפס כמערכת יחסים משמעותית כל הארגון יידע את זה. ייהנה מזה.
בהרצאה נלמד איך להיות שותף אסטרטגי מלא בניהול הארגון או במילים אחרות כיצד לנהל את מערכת היחסים עם הארגון דרך דיון במרכיבי התפקיד של מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני.
כמנהלי הדרכה מנוסים ( עם זקן ) למדנו בתנועה. מטעויות. עוד טעויות. ועוד קצת טעויות. אנו מודעים למערך ההרגלים שבוודאי סיגלתם לעצמך במהלך השנים ובעזרת הכלים בסדנה אנו מקווים לחולל שינוי תפיסתי והתנהגותי ומעבר מגישה אינטואיטיבית הנפוצה אצל מרבית אנשי ההדרכה לגישה מקצועית, שיטתית ואפקטיבית לניהול מערכות היחסים.
עוד על הרצאתם של שלומי בכר וארז שמילוביץ, מנהלי הדרכה בבזק בינלאומי, בנושא פוליטיקה ארגונית בדף כנס הלמידה וההדרכה השנתי.