מיומנויות התקשורת של המועמדים

מיומנויות התקשורת של המועמדים

כיצד לחשוף את מיומנויות התקשורת של המועמד בראיון

שיתוף
 תקשורת של מועמדים

תקשורת איכותית

 תקשורת של מועמדים

עסקים פועלים על תקשורת. על פי דו"ח של האיגוד הלאומי של מכללות ומעסיקים 2016, מעסיקים מדרגים את מיומנויות התקשורת מילולית כמיומנות החשובה ביותר אצל העובדים.

נושא סגנונות התקשורת של המועמדים יוצג בהרחבה ביום העיון שיתקיים ב- 26.12.17 בקולומבוס אירועים, רעננה

כיצד אתם מעריכים את המיומנויות הללו? חישוב מיומנויות התקשורת של המועמד היא משהו שנמדד למדידה, החל מהרגע הראשון.

כמה מהר המועמד נענה לבקשת הראיון? האם הוא מספק תשובה של משפט אחד או שהוא השתמש בכמה משפטים כדי לבטא את העניין והזמינות שלו לעבודה?

אינטראקציות מתוחכמות אלו מספרות הרבה על הדרך בה המועמד יכול לתקשר בעבודה.

כאשר הגיע מועד ראיון העבודה להלן כמה דרכים לבחינת מיומנויות התקשורת של המועמד:

השוואת סגנון התקשורת שלו למכתב קורות החיים

האינטראקציות עם המועמד שלכם היו מינימליות עד לנקודה זו. לכן, כאשר אתם פוגשים אותו בפעם הראשונה, קחו רגע כדי להעריך את הרושם הראשון שהוא עושה. האם אתם מופתעים לגבי הדרך בה הוא מתקשר, או שאתם מרגישים כי זו הדרך לה ציפיתם?

קולו של אדם או דרך תקשורת שלו צריך להיות דומה לדרך בה הוא כותב. דגל אדום גדול הוא כאשר התקשורת המילולית של המועמד שונה לחלוטין מסגנון הכתיבה שלו. אם הסגנונות דומים – זה מצוין.

כיצד המועמד מקשיב

תקשורת אינה רק לדבר, כי אם גם להקשיב. אדם שיש לו מיומנות תקשורת יעילה, ישיב בדיוק לפי מה שהוא מתבקש להשיב מבלי לעצור ולחשוב ולשנות את התשובות. אם הוא מקשיב היטב, הוא יבין בדיוק מה שאלתם ולמה אתם מצפים.

שימו לב לא רק לתוכן התשובות שמספקים המועמדים, אלא אם המידע הזה עונה על השאלה ששאלתם.

חלק ענק מתקשורת הוא הקשבה. אם אתה מוצא את המועמד שלך סוטה מהשאלה עם תשובה לא רלוונטית, הוא כנראה לא היה קשוב לשאלה.

שאלות התנהגותיות על תקשורת

שאלות ראיון התנהגותיות, אלו המבקשות מהמועמד לספק דוגמאות למה שעשה בעבר – הן דרך מצוינת לקבל מידע נוסף לגבי האופן שבו הוא מתקשר.
הנה כמה שאלות התנהגותיות לדוגמה:

• "ספר לי על תקופה שבה היה עליך לתקשר רעיון מורכב למישהו והאתגרים שבהם נתקלת".

• "האם אי פעם היית צריך "למכור" רעיון לא פופולרי, אם כך, מה היה הרעיון ואיך ניסית למכור אותו?"

• "מה היה הקונפליקט המשמעותי ביותר שהיה לך עם עובד אחר, איך פתרת אותו?"

• "ספר לי על לקוח מאתגר שהיה עליך לטפל בו, מה היתה הבעיה ואיך פנית אליו?"

שוב, חשוב להקשיב הן לתוכן של התשובה שלהם, והדרך בה הם מתקשרים את התוכן. האם הם מספרים את הסיפור שלהם בצורה ברורה והגיונית, או שהם מזנקים לכיוונים שונים?

משחק תפקידים

סימולציות ומשחקי תפקידים של תרחישים היפותטיים, שופכים אור לגבי איך המועמד יוכל להתמודד עם נושאים רגישים או מצבים קשים המצריכים תקשורת איכותית
כמראיין, צור שאלות בנוגע לתרחישים שעשויים לקרות בחברה שלך – במיוחד בתפקיד לו המועמד מתראיין הוא פונה – ולאחר מכן, בעזרת סימולציות, בדוק כיצד המועמד מגיב. הסימולציות יאפשרו לכם לבחון בדרך נוסף את מיומנויות התקשורת שלו.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה