עם זאת, מבלי לדעת את הפעילות הנדרשת כדי להגיע לאותם מספרים טובים בשורה התחתונה, יהיו לכם חלקים חסרים משמעותיים בפאזל.
כך למעשה הובן כי מדדי גיוס שלכאורה מראים הרבה על תהליכי הגיוס שלכם, אינם מספקים שום אינדיקציה אמיתית לביצועים בפועל.
להלן 4 מטריקסים שנותנים אינדיקציה בפועל:
חיפוש מועמדים בלינקדאין
מגייס אחד מבצע 100 חיפושים בלינקדאין בשבוע, ומגייס אחר מבצע 15 חיפושים. מי המגייס הטוב משניהם? זה שמבצע 100 חיפושים, ברור לא? אז לא. מספר החיפושים שבוצעו על ידי מגייס מסוים לא אומרים לכם שום דבר על כמה המגייס טוב בעבודתו. זוהי דוגמה קלאסית של חשיבות האיכות על פני הכמות. הכמות האדירה של חיפושי המגייסים לא אומרת שום דבר על איכות החיפוש שלהם. למעשה, רב הסיכויים הם שאם המגייסים היו מיישמים מחרוזת חיפוש יעילה מלכתחילה, הם לא הי נזקקים לכל כך הרבה חיפושים.
מה חשוב בעצם?
סקר גיוס גלובלי לשנת 2016, מצא, כי בממוצע 72% של תוצאות החיפוש אינם רלוונטיות. ה- KPI הנכון למדידה כאן הוא היחס בין חיפושי הלינקדאין שבוצעו ע"י המגייס לבין הפרופילים שהתקבלו. אם הפרופילים שהתקבלו בחיפוש אכן האופטימליים מבחינת התוצאות, זה המדד הנכון.
מיילים למועמדים
בדיוק כמו בחיפושים בלינקדאין, מספר המיילים ששלח מגייס למועמדים פוטנציאליים בתקופת זמן מסוימת, לא אומרים דבר לגביי כמה טוב נעשתה העבודה של המגייס. כל אחד יכול להפציץ עם מאות מיילים למועמדים, אבל כמה מהמיילים הללו אכן נתקבלו ונקראו? כמה הגיבו, כמה סיננו את המייל? כמה חזרו אליכם? כל אלו מהווים אינדיקטורים ל- KPI שלכם.
כמות הקשרים בלינקדאין
אם יש למגייס יותר מ -5,000 חיבורים עם אנשים בלינקדאין המחשבה היא שהוא מגייס מוצלח. אך כשבוחנים את החיבורים הללו בפועל, מגלים שלא תמיד כך הדבר. לא משנה כמה חיבורים עם אנשים יש למגייס בלינקדאין אלא מה הוא עושה עם החיבורים הללו, זה מה שחשוב. האם הוא מצליח למשוך מועמדים לתפקידים הנדרשים? האם הוא מצליח להשריש בלינקדאין את מותג המעסיק בצורה אפקטיבית? האם הפעילות של המגייס בלינקדאין סובבת סביב המיתוג שלו? האם הוא מפרסם בשוטף עדכונים על משרות חדשות ועם הווי החברה בה הוא פועל? האם תמונת הפרופיל שלו איכותית? האם המיתוג האישי שלו נכון? כל אלו מהווים את האינדיקציה לשימוש נכון ברשת.
מולטי טאסקינג
רק כיוון שמגייס עובד על 10 משימות בו זמנית, אין זה אומר שהוא מאסטר בגיוס. אולי כמה מהמשימות הן לטווח הארוך, אולי הוא נכשל בחלקן?! מה שחשוב זה כיצד הוא מצליח בכל אחת מהמשימות שלו. מגייס אפקטיבי מוכרח לדעת ללהטט בין משימות רבות בו זמנית, אך עליו גם לבדוק את הסטטוס של כל אחת מהמשימות שלו ולעתדף את הכוח שלו למשימות שעליו לתת להן פוש חזק יותר, בכל רגע נתון. בסופו של דבר ההצלחה הכוללת במשימותיו של המגייס, יהוו את האינדיקציה להצלחתו בתפקיד.