השתלמות מקצועית In-House תורמת למורל העובדים

השתלמות מקצועית In-House תורמת למורל העובדים

הכשרה וחיזוק הכישורים תמיד עשויות להועיל לאווירה בצוות ולביצועים. להכשרה שנעשית במסגרת פנים ארגונית יש יתרונות מיוחדים משלה

שיתוף
השתלמות פנים ארגונית

השתלמות פנים ארגונית

כשהאש בארגון דועכת והמורל שוקע איתה, פיקניק משותף הוא לא מה שיפתור את הבעיה. כך טוען מרק ארנולד מ-Blogging 4 Jobs. הוא מציע השתלמות בתוך הארגון ככלי לשיפור המורל בצוות.

הכשרה מחדש אולי נשמעת לא הגיונית מכיוון שעולה השאלה איך למידה מחדש של מקצוע שכבר נרכש תעזור כאשר אתם מנסים להזרים חיים בארגון. ארנולד חושב שהכשרה מחדש מחזקת את החזון של הארגון. הסיבה לקיומו צריכה להיות מובנת לעומק ועל חברי הצוות לאמץ אותה. כאשר מקצועני אומנויות לחימה רוצים להתקדם לדרגות גבוהות יותר, הם תמיד משפרים את המכות והבעיטות הבסיסיות. דרגה גבוהה יותר של ביצועים תלויה ביסודות חזקים. אם אתם רוצים צוות של חגורות שחורות, אמנו אותם מחדש בנחישות ועם חזון. אתם מצדכם צריכים לוודא שאתם קשובים לרעיונות חדשים של אנשי הצוות שלכם. ייתכן שהדרך הישנה שבה עשיתם דברים כבר אינה יעילה. יתר על כן, כאשר העובדים תורמים לתהליך, הם חשים בעלות על הפרויקט, מה שמחזק מאוד את המורל.

הצל שלי ואני

ארנולד ממשיך להשתמש באנלוגיות מעולם הספורט וכותב שאתלטים שמשתתפים באירועי ספורט שמחוץ לתחום המקצועי שלהם משפרים את הישגיהם הכלליים. זה קורה מכיוון שכך הם חייבים לפתח את כישוריהם. זה קורה גם בסביבה המשרדית – כאשר מספקים לעובדים נקודת ראות שונה, ההשתדלות שלהם נעשית מפותחת יותר וזה חשוב במיוחד עבור מנהלים. אסטרטגיה אחת היא לתת לעובדים להיות "הצל" של קולגה שלהם או להחליף בין שני עובדים תפקידים לכמה ימים. העובדים לא רק יזכו בהבנה מיוחדת של סביבת העבודה של האדם האחר, אלא גם ימצאו דרכים לשפר את העבודה שלהם עצמם. גם המגע הבין אישי יעזור לחזק את המורל מכיוון שאנשים במחלקות אחרות יהפכו לפנים אמיתיות ולא יישארו כשמות בלבד.

כל ארגון שייך לתעשייה כלשהי. לא משנה אם התחום הוא בריאות או טכנולוגיה – לכל תעשייה יש את הנורמות ואמות המידה שלה וזה מה שחשוב. הנורמות ואמות המידה משתנות עם הזמן וכאשר אתם מספקים הכשרה, העובדים חשים ביטחון רב יותר בכך שהם מעודכנים ועומדים בקצב. הביטחון הזה חשוב למורל. מעבר להשתייכות הכללית לתעשייה, כל עובד הוא מומחה בתחומו ואת הכישורים שלו תמיד אפשר להמשיך וללטש. ובהכשרה פנים ארגונית אתם יכולים להתייחס לכל עובד כאל פרט וחשוב לוודא שהעובדים יודעים שאתם משקיעים בהם באופן אישי.

הכשרה פנים ארגונית יכולה להתחלק לקטגוריות רבות:

  • שיווק.
  • יחסי ציבור.
  • מכירות ושירות.
  • פיקוח, ניהול והנהגה.
  • תחזוקה.
  • כספים.
  • בריאות ובטיחות.
  • משאבי אנוש.
  • מידע וטכנולוגיה.
  • ניהול פרויקטים.

הכשרה היא נכס, לא חובה, מזכיר ארנולד. הוא מציע למנהלים לדאוג שאנשיהם ידעו שהם, המנהלים, משקיעים בהם כפרטים. השכלה מכל סוג יכולה לגרום לעבודה שלהם לזרום טוב יותר. כל זה לא מונע מכם לארגן פיקניק של החברה או יום כיף. צוות שיוצר בתוכו קשרים חברתיים ונהנה ביחד – נהנה גם ממורל טוב יותר.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה