שיתוף

כידוע, מאפייני עולם העבודה החדש משפיעים וישפיעו ביתר שאת על כל מי שנמצא כיום בשוק העבודה ועל אלה העומדים להיכנס אליו. כמי שמובילה יחד עם הצוות שלה תהליכים בארץ ובעולם, שמטרתם להכין את המשאב האנושי ואת הארגון להמשך הצלחה במציאות של משברים תכופים, יש לי זכות גדולה לקחת חלק בהובלת המיזם "מוכנות ישראל לעולם העבודה החדש" יחד עם פרופסור אליעזר שלו, נשיא מכללת תל-חי.

זה מספר שנים שמדינות רבות ברחבי העולם עסוקות בשאלה – כיצד להכין את כלל האוכלוסייה שלהן להמשך שגשוג במציאות המורכבת שנוצרה. הסיבה לכך היא שמחקרים רבים מצביעים על הקשר בין המוכנות לעולם העבודה החדש לפריון הכלכלי והחברתי של מדינות.

העובדה שצברנו ניסיון של למעלה מעשור בהכנתם של מנהלים ועובדים לעולם העבודה החדש מאפשרת לנו לראות את התמונה בכללותה, לסייע בעיצוב של מיזם ברמה הארצית, ולהשתמש במודלים ובכלים הטכנולוגיים השונים שבנינו במהלך השנים. כל זה יאפשר לנו לפגוש עשרות אלפי אנשים בשנתיים הקרובות וליצור את פרופיל המוכנות הארצי שלנו.

מטרתו של מיזם זה היא לסייע למנהיגים בכל הסקטורים והענפים בארץ להבין טוב יותר מה הן מיומנויות העתיד, היכן נמצאים האנשים בתעשיות השונות בכל הנוגע למוכנותם לעולם העבודה החדש, ויותר מכך – לדעת מה עליהם לעשות על מנת להכין את אנשיהם להמשך הצלחה בעולם זה.

אנו רק בתחילתו של המיזם אבל כבר עכשיו אנו פוגשים מנכ"לים, מנהלים ועובדים בארגונים שמבינים שעליהם להשקיע זמן ומאמץ על מנת להכין את עצמם ואת עובדיהם להמשך הצלחה במציאות החדשה.

חשוב לציין שחלק ניכר מהמנהלים והעובדים שאנו פוגשים אכן יכולים לצאת למסע הזה ולהכין את עצמם לעולם העבודה החדש – כל מה שהם צריכים זו מפה מעודכנת ומורי דרך מיומנים.

הייתה לנו הזכות שאינטל קרית גת לקחו חלק במיזם פורץ דרך זה. במהלך כשלושה חודשים, מעל ל- 500 מנהלים השתתפו במסע בחמש יבשות. כולם מילאו את שאלון האבחון שלנו (מוכנות לעולם העבודה החדש – מסע בחמש יבשות), קיבלו את דו"ח המוכנות האישי שלהם והשתתפו בסדנה.

מה שהיה יפה בתהליך זה היה שמנהלי משאבי אנוש, יחד עם מנהלים בארגון, עברו הכשרה והעבירו את הסדנאות בעצמם (בהנחייתנו, כמובן).

כפי שאתם יכולים להתרשם מהתגובות של המשתתפים, בסרטון הבא, מסע זה היה מאוד משמעותי ומוצלח:

להצטרפות למיזם השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.


 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה