מה חשוב לבדוק כאשר מתקשרים עם סוכן ביטוח על מנת שיבטח את עובדי הארגון?
ראשית את הרישיון- סוכן הביטוח צריך להיות סוכן מוסמך ולא מתמחה. יש הבדל בין השניים ולא תמיד אלו שאינם מומחים לכך מודעים להבדל.
אחר כך את הוותק- בקשו לראות את רישיון הביטוח של הסוכן ושימו לב כמה שנים הוא עוסק בתחום. אתם לחלוטין לא רוצים שסוכן זה עתה סיים את ההתמחות יבטח את העובדים שלכם. חמש שנות ניסיון הוא ניסיון תעסוקתי הולם לבחירת סוכן בתחום זה, שבו התחלופה היא לא קטנה.
סוכן הביטוח של הארגון צריך להיות קשור לחברת ביטוח אחת ויחידה, זו עמם יצרתם את הקשר הראשוני. כך שלא יהווה מעין סופרמרקט ביטוחי אלא יהיה בעל מחויבות איתנה לחברה אחת, וכנגזר מכך שגם לחברת הביטוח תהיה מחויבות אליו.
בקשו כי יציג בפניכם כמה דוגמאות לתביעות גדולות בהם הוא טיפל לשביעות רצונם של הלקוחות והקפידו לשאול כמה זמן חלף מיום הגשת התביעה עד לרגע קבלת כספי הביטוח, ולהציג מסמכים התומכים בעובדות הללו.
על סוכן הביטוח לתפור לעובדים חליפה על פי מידה, בררו עד כמה ההצעות שהוא מציג בפניכם גמישות דיין ונותנות מענה לעובדים כולם- לצעירים ולמבוגרים יותר, לאלו שהחלו זה עתה לעבוד בחברה ולאלו שיפרשו ממנה עוד שנים אחדות.
בררו לעומק עד כמה הסוכן בקיא בסוגי פוליסות שונים. הפוליסה המוצעת לעובדים אמורה לכסות את תחומי הסיכון להם הם חשופים. בחברת היי-טק לדוגמא, עלולים העובדים לסבול בעיות אורתופדיות בשל ישיבה ממושכת מול המחשב ודלקות בפרק כף היד בשל הקלדה של שעות ארוכות. מאמנים בחדרי כושר חשופים לסוג שונה לחלוטין של פגיעות. על הפוליסה להיות כזו שתכסה הכול ובכלל זה את הסיכונים המיוחדים לעובדים בארגון שלך.
ביקור בחברת האם חיוני אף הוא. בביקור שוחחו עם המנהל הישיר של הסוכן שנבחר לבקר בארגון שלכם וגם הציצו במשרד של הסוכן עצמו- סדר וניקיון יתנו להם תמונה קצרה ותכליתית על אופן ההתנהלות שלו.
שימו לב- התשובה "לא יודע ,אני אבדוק", היא תשובה מצוינת! היא מעידה על יושרה ועל נכונות ללמוד. התייחסו בחשדנות לאלו להם על כל שאלה תשובה ולאלו שאינם מהססים לשלוף תשובות מהמותן.
לבסוף העובדים עצמם- בקשו משוב מיידי מאותם עובדים שהחליטו להיפגש עם סוכן הביטוח שבחרתם, שאלו אותם מה היו התחושות שלהם לגבי המפגש, הם עצמם אינם אנשי ביטוח אבל התחושות הפנימיות שלהם לעולם לא ישקרו.