שיתוף

בעידן המודל ההיברידי והעבודה מהבית, כאשר עובדים רבים עובדים מרחוק לפחות חלק מימי השבוע העבודה, ואחרים עובדים מרחוק מעבר לים, הולכת וגוברת החשיבות של גיבוש העובדים.

יותר ויותר מתברר, כי פעילויות גיבוש עובדים, וירטואליות או פיזיות, בין אם הם עובדים מהמשרד, מהבית באופן מלא או במסגרת המודל ההיברידי או ממדינות אחרות ותרבויות אחרות, תורמות רבות לרווחת העובדים, מעודדות מוטיבציה, מגבירות את נאמנות העובדים לארגון, מאפשרות לעובדים להתרענן ולמלא מצברים, ואף יוצרות קרבת חברות.

פעילויות וירטואליות ואחרות לגיבוש עובדים יכולות להפוך את עובדי הארגון מאוסף אקראי של אנשים שהדיאלוג ביניהם קשור רק לענייני עבודה, לקבוצה שפועלת יחד למען אותה מטרה, ושיש ביניהם גם קשרים אישיים.

פעילויות הגיבוש, בין אם הן וירטואליות או פיזיות, צריכות להתבצע מחוץ לכותלי המשרד, כדי לשנות אווירה.

ככל שגוברת המגמה ליצור פעילויות גיבוש, הולכים ומשתכללים האמצעים ליצירת יום גיבוש מעניין.

בחוד החנית של המגמה הזאת ניצב ענף חדש יחסית שנוצר לשם כך, של מפיקי ימי גיבוש. בעבר היה נהוג לקחת את העובדים לארוחות ערב לכל מחלקה או לכל החברה, או ליום כייף.

בימים אלה, כאשר העובדים מפוזרים במקומות רבים בארץ ולפעמים גם בעולם, בפני מפיקי ימי הגיבוש ניצב אתגר לא פשוט של שיתוף כל העובדים בפעילויות, כך שכולם יהיו שותפים באופן מלא.

ככל שהאתגרים גוברים, כך פעילויות הגיבוש הופכות מורכבות ומושקעות יותר.

לצורך הפקה מורכבת כל כך של פעילות גיבוש עובדים, יש צורך בהרבה מאוד תיאומים עם מגוון גורמים וספקים חיצוניים, התאמת הפעילות לאופי הארגון, לעובדים ולמיקומם הפיזי, והתארגנויות רבות נוספות.

סוג הפעילויות צריך לענות על המטרות של פעילויות גיבוש העובדים, לרבות מילוי מצברים, שבירת השגרה והשחיקה היומיומית ומעל לכול, חיזוק הקשרים האישיים בין העובדים.

כשהעובדים נפגשים מחוץ לכותלי המשרד ומבצעים יחד מגוון פעילויות מהנות, הם לומדים להכיר מקרוב את עמיתיהם, כולל צדדים שלא יוצא להם להכיר בזמן העבודה המשותפת.

מטרה נוספת של פעילות גיבוש עובדים היא הרצון של הנהלת הארגון לתגמל את העובדים מעבר לתגמול הרגיל של משכורת בונוסים אופציות וכו.

פעילויות גיבוש עובדים שתוכננו היטב, מיועדות ליצור הזדהות בין חברי הצוות או המחלקה או האגף, וכתוצאה מכך גם חיזוק נאמנות העובדים לחברה ושיתוף הפעולה ביניהם.

כל אלו עשויים להגביר את המוטיבציה של העובדים. התוצאה צפויה לתרום רבות לקידום הארגון כולו.

זאת ועוד, ההשקעה הרבה של ההנהלה בפעילויות הגיבוש משדרת לעובדים מסר על כך שההנהלה רוצה להשקיע בהם ושיש להם חשיבות בקידום הארגון.

מטבע הדברים, בכל ארגון יש מגוון גדול מאוד של עובדים בעלי אופי שונה, שחלקם כאמור, ממוקמים במדינות אחרות ולכן מורגלים לתרבויות שונות.

לכן חשוב מאוד שפעילות הגיבוש תצליח לעמוד באתגר הלא פשוט של מכנה משותף. פעילות שכל העובדים ירצו בה, ייהנו ממנה ויחושו את מלוא החוויה של יום כייף אמיתי, בלי שאף אחד ישאר מאוכזב.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה