מה ההבדל בין מיקרו ניהול ומאקרו ניהול?

מה ההבדל בין מיקרו ניהול ומאקרו ניהול?

בדקו את עצמכם: האם אתם מיקרו-מנהלים או מאקרו-מנהלים? למה זה חשוב? ואיך להיות מנהלים טובים יותר עבור העובדים שלכם ועבור הארגון!

שיתוף
מיקרו ניהול

מיקרו-מנהל הוא אחד מהתארים הכי פחות מחמיאים שקיימים היום בעולם העסקים. הוא מצביע על רמת מעורבות בלתי פרודוקטיבית בעבודה, צורך מופרז בשליטה, התעסקות בפרטים מיותרים ובאופן כללי אי נעימות במקום העבודה. אף אחד אינו רוצה שיקראו לו מיקרו מנהל. איך תדעו אם אתם כאלה?

ג'ולי ווינקל ג'וליאוני (Julie Winkle Giulioni), מחברת שותפה של הספר “Help Them Grow or Watch Them Go: Career Conversations Employees Want ("עזרו להם לצמוח או צפו בהם עוזבים: שיחות הקריירה שמועסקים רוצים") שמה סימנים שמבדילים בין מיקרו-מנהלים למאקרו-מנהלים.

  • מיקרו מנהלים מתרכזים באיך: הם רוצים להכתיב לך כיצד להשלים משימה.
    מאקרו מנהלים מתרכזים במה: הם עסוקים יותר במוצר הסופי או בתוצאות.
     
  • מיקרו מנהלים נותנים הוראות: הם נוטים לתת הנחיות ופקודות.
    מאקרו מנהלים מראים כיוון: הם נוטים לקבוע את היעד או הכיוון ומאפשרים לאחרים להבין כיצד להגיע לשם.
      
  • מיקרו מנהלים מעסיקים את עצמם ב– פיקוח, תהליכים וסוגיות מנהליות אחרות.
    מאקרו מנהלים מתמקדים במקום זאת בהזדמנויות ויוצרים חזון משכנע של העתיד.
      
  • מיקרו מנהלים מנטרים: הם התמחו במעקב כדי להבטיח שהתחייבויות שניתנו מבוצעות.
    מאקרו מנהלים הם מנטורים: הם ממקדים את האנרגיה שלהם בעזרה לאחרים לצמוח ולפתח את הפוטנציאל האישי של כל אחד מהם.
      
  • מיקרו מנהלים מחפשים צייתנות: הם מוודאים שתהליכים מקוימות ושהתוצאות מסופקות.
    מאקרו מנהלים מחפשים מעורבות ומוודאים שיש מקור בר קיימא של אנרגיה, רעיונות וחיבור עמוק לחזון של הארגון.
      
  • מיקרו מנהלים עובדים כמו מרכזיה. הם מקבלים מידע ומתעלים אותו להיכן שצריך.
    מאקרו-מנהלים עובדים כמו רשת חברתית. הם מעודדים נטוורקינג וקשרים בין קבוצה או צוות של חברים כדי להבטיח שיש חיבורים חזקים ונטוורקינג מתמשך שמשרתים את הארגון כיחידה שלמה.

אז איך עוברים ממיקרו ניהול למאקרו ניהול?

  • מפנימים את התמונה הגדולה – מיקרו ניהול הוא במקרים רבים תוצר של התמקדות בפרטים הקטנים. המנהלים מתמקדים בדברים שיש להם עליהם שליטה ומאבדים את מבט העל הנחוץ. לכן יש להיות מעורבים בנעשה בארגון בגדול, להבין לאן הוא הולך ולדעת שיש דרכים גמישות להגיע לשם.
      
  • מכירים את הקהל – הכירו את הכפיפים שלכם והגמישו את הסגנון ואת התגובות שלכם אליהם בהתאם לצרכיהם ויכולותיהם. תמכו בנקודות החוזק שלהם ותמכו בהם היכן שהם צריכים להשתפר.
      
  • מפתחים את יכולת ההתבוננות – בחנו את הנתונים, את המדדים שמגיעים אליכם. הקשיבו לרמזים שמסביבכם. למדו להפיק מכל אלה את נתוני המאקרו שלהם אתם זקוקים.
      
  • בקשו משוב. כמו שהתבוננות היא כלי חשוב, כך גם שיחות. הזמינו את המועסקים לתת לכם משוב. שאלו אותם כיצד אתם עוזרים או מפריעים להם להתקדם, מה אתם יכולים לעשות יותר או פחות כדי לתת תמיכה משופרת, למה הם זקוקים כדי לצמוח בתפקידיהם.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה