השעה הראשונה ביום העבודה הינה קריטית, כיוון שהיא משפיעה על רמות התפוקה ועל הלך הרוח במהלך היום כולו. המומחית למקומות עבודה לין טיילור (Lynn Taylor), אמרה בראיון לג'קלין סמית' (Jacquelyn Smith) מ-Business Insider שאנשים מצליחים נשארים ממוקדים כאשר הם מתחילים את היום בצורה נכונה. הנה כמה פעולות המאפיינות את תחילת היום של האנשים המצליחים;
לקחת צעד לאחור ולהתבונן. חשוב להתבונן מרחוק בתמונה הרחבה, ולא לצלול מיד לתוך העבודה. אנשים מצליחים מתבוננים ביעדים הגדולים שלהם וכך מתעדפים טוב יותר את המטלות העומדות בפניהם.
להישאר אסטרטגיים. אנשים מצליחים מקדישים כמה דקות בתחילת היום כדי לחשוב לאן כדאי לכוון את הקריירה או את העסק שלהם. כשיודעים לאן הולכים – קל יותר להגיע.
לבדוק רשימת מטלות ויומנים. אם אינכם רוצים לחוש מוצפים ישר על הבוקר, חשוב לבדוק מה מצפה לכם. החמצת פגישה או דד-ליין עלולות לגרום למתח מיותר, וכך להרוס את היום כולו.
לעדכן את רשימת המטלות ואת היומן. קשה להעביר את היום בחוכמה ללא תכנית, אולם על התכניות להיות גמישות. תחילת היום היא הזמן הטוב ביותר לעדכן את לוח הזמנים.
לזהות פרויקטים מורכבים ולהתכונן לקראתם. פעמים רבות פרויקטים מורכבים לביצוע נדחקים הצידה. יש לתכנן את ההתמודדות עמם, על מנת שלא יהיו תלויים מעל הראש שלכם לאורך היום כולו.
לדלג על עימותים. קונפליקטים גוזלים זמן יקר. כשהעובד מגיע בבוקר למשרד, הוא לרוב מוצף בעבודה. אם יש בעיה שצריך לפתור מול אחד העמיתים, עדיף להמתין כמה שעות עד שמצב העניינים יירגע במקצת, בדרך כלל זה קורה לאחר ארוחת הצהריים.
לאתגר את החשיבה באמצעות כתיבה. כתיבה מצריכה משמעת, ומחקרים מראים שכוח הרצון נמצא בשיאו בתחילת היום, לאחר ארוחת בוקר טובה. תחילת היום עשויה להיות זמן מצוין לכתיבת דוא"ל מנוסח היטב שבו אתם מציגים את עצמכם בפני לקוחות חדשים, מגישים דו"ח, הצעה, חומרים שיווקיים או מאמר.
להימנע מפגישות בוקר. כיוון שרוב האנשים יותר ממוקדים ואנרגטיים בשעות הבוקר, כדאי להקדיש את השעות הללו לעבודה על פרויקטים ולקבוע פגישות לשעות מאוחרות יותר ביום, כאשר אצל רוב האנשים האנרגיה נמוכה יותר.
להאיר פנים לסביבה. עובדים ומנהלים טובים מודעים לצוות שלהם ומקדישים זמן כדי לברך אותו לשלום. התנהלות זו מראה על חמלה, ובונה יחסים טובים וידידות. כיוון שמדובר בשעה הראשונה של היום, לפעולות שלכם קיימת השפעה משמעותית על גישתו של הצוות ועל רמת התפוקה שלו.
לרפרף על הדוא"ל. כדאי רק לעבור על הדוא"ל, ולא להתעכב על דברים חסרי חשיבות. המטרה היא להתחיל את היום בצורה פרואקטיבית ולא ראקטיבית, כלומר לדעת מה עומד על סדר היום, ולהחליט כיצד ומתי להתייחס לממצאים.
להימנע מהסחות דעת. הכותרת הראשית בעיתון או דרמה במשרד עלולות להסיח את דעתו של כל אחד, לא משנה היכן הוא ממוקם בהיררכיה. גם אם קשה לעמוד בפני הסקרנות, אנשים מצליחים יודעים שהם צריכים להישאר ממוקדים, ומשכילים להתרחק ממקור ה"רעש"
לקחת הפוגה. אנשים מצליחים יודעים עד כמה חשובות כמה דקות של שלווה לפני שקופצים פנימה. הם לוקחים רגע להתמתח ולנשום, מה שעוזר לקבל החלטות טוב יותר.