שיתוף

שימור עובדים הוא אחד האתגרים של מנהלי משאבי האנוש, שכן זהו אחד הגורמים הקריטיים התורמים להצלחתו הכוללת של ארגון.

בתחרות האכזרית הקיימת כיום בשווקים, חברות שלא מצליחות לשמור על הכישרונות הטובים ביותר שלהן עומדות בפני הסיכון לאבד את היתרון התחרותי שלהן.

יכולות להיות סיבות שונות לכך שעובדים עוזבים מקום עבודה, חלקן תלויות במעסיק וחלקן לא. אבל יש סיבה אחת שמסתמנת כמרכזית: היעדר מאמץ מספיק מצד המנהלים בכל הקשור לשימור עובדים.

כדי למנוע עזיבת עובדים, מנהלים יכולים לנקוט גישה פרואקטיבית על ידי יצירת סביבת עבודה חיובית, גם כאשר מדובר בסביבת עבודה וירטואלית לעובדים מהבית.

עובדים מבלים חלק ניכר מיומם במשימות המוטלות עליהם במסגרת העבודה, בין אם הם עובדים מהבית או מהמשרד. לכן חשוב מאוד לוודא שהם מרגישים נוח במקום עבודתם ובעלי מוטיבציה.

יצירת סביבת עבודה חיובית תלויה במידה רבה במידת התקשורת בין המנהלים לעובדים ובהזדמנויות לצמיחה והתפתחות של העובדים.

היבט קריטי נוסף של שימור עובדים הוא אינטראקציות תכופות בין עובדים למנהלים. מפגשי משוב קבועים, הנערכים לעיתים קרובות, יכולים לסייע למנהלים לזהות ולטפל בכל דאגה או בעיה שיש לעובדים.

זה עוזר ליצור תחושת אמון וכבוד הדדי בין מנהלים לעובדים, דבר שהינו חיוני לשימור עובדים בטווח הארוך. בנוסף, מנהלים יכולים לארגן פעילויות לבניית גיבוש הצוות וטיפוח תחושת אחווה בין העובדים.

גורם נוסף שהינו חיוני לשימור עובדים הוא טיפוח תרבות של עידוד המוטיבציה של העובדים.

ככל שהמוטיבציה של העובדים דולה יותר כך גובר הסיכוי שהם יהיו מחוברים יותר לארגון, פרודוקטיביים יותר ומחויבים למטרות החברה.

מנהלים יכולים לעודד את המוטיבציה של העובדים על ידי הכרה בהישגיהם והענקת תגמול הולם לרבות תמריצים ומתן הזדמנויות לקידום בקריירה.

כאשר עובדים מרגישים שהעבודה הקשה שלהם זוכה להכרה ומתוגמלת, סביר יותר שהם ישארו נאמנים לחברה.

מרכיב קריטי נוסף לשימור עובדים לטווח ארוך הוא קליטה מוצלחת של עובדים חדשים. חברות שלא מצליחות לתת עדיפות גבוהה לאיכות הקליטה של עובדים חדשים, צפויות לאבד אותם לטובת המתחרים.

קליטה מוצלחת מחייבת גיבוש תוכנית לתמיכה בעובדים חדשים בשנת עבודתם הראשונה, במיוחד בחודשים הראשונים.

זה יכול לכלול מתן הכשרה מקיפה, הקצאת מנטור לעובד חדש, והגדרת ציפיות ויעדים ברורים. כאשר עובדים חדשים מרגישים נתמכים ומשולבים בתרבות החברה, יש סבירות גבוהה יותר שהם ישארו נאמנים לחברה.

בשורה התחתונה, השקעה בשימור עובדים ובקליטה מוצלחת, הן חיוניות כדי לשמר את העובדים ולשמר את המוטיבציה והפרודוקטיביות שלהם.

יש להדגיש את תפקידם של המנהלים: יש להם תפקיד מכריע בשימור עובדים, על ידי יצירת סביבת עבודה חיובית, קידום אינטראקציות תכופות בין עובדים למנהלים, וטיפוח תרבות של מוטיבציה.

בנוסף, על חברות לדרג בעדיפות גבוהה את איכות הקליטה של עובדים חדשים כדי להבטיח שימורם בטווח הארוך.

בסיכומו של דבר, נקיטת גישה פרואקטיבית לשימור עובדים מאפשרת לחברות לשמור על היתרון התחרותי שלהן ולהשיג את היעדים העסקיים.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה