שיתוף

להיות מנהל משאבי אנוש דורש אינסוף סבלנות ויכולות לתפקד תחת אינסוף כובעים. למתבונן מהצד נראה כאילו מנהל משאבי אנוש תמיד מתרוצץ ומנסה לבצע כמה משימות בעת ובעונה אחת.

בין לבין עליו לענות לאימיילים, להפגש עם ההנהלה, להפגש עם עובדים, ולהיות אחראי על מגוון רחב של משימות.

למרות שמנהלי משאבי האנוש חייבים תמיד להתמקד במשימות החשובות ביותר, ניתן לשלב בפסקי הזמן שבין המשימות הדחופות ביותר, גם משימות פחות דחופות. שילוב כזה מאפשר ניצול מקסימלי של הזמן והפחתת את עומס העבודה.

יכולות טובות ביחסי אנוש וכשרון מנהיגות

בה בעת, מנהל משאבי האנוש צריך להיות בעל יכולות גבוהות ביחסי אנוש וכישרון מנהיגותי. שכן מנהל משאבי האנוש הם אלה שנותנים קול לעובד, הם מתווכים בין עובדים להנהלה והם צריכים להוות אוזן קשבת לכל עובד ומנהל.

לכן עליהם להיות אסרטיביים, אבל גם לשתף פעולה. כל עובד צריך להרגיש שמנהל משאבי האנוש הוא בצד שלו. לא נגדו, ולא רק מייצג את ההנהלה מול העובדים.

אתיקה והתעדכנות בערכי החברה

תכונה נוספת שצריכה להיות למנהלי משאבי האנוש היא אתיקה ללא פשרות. אתיקה בארגון היא נושא שצריך להיות ממוקם בשורה הראשונה של סדרי העדיפויות.

היכולת להבחין בצורה אינטואיטיבית בין נכון למוטעה במישור האתי, מאפשרת למנהל משאבי האנוש להוביל את הארגון בצורה חיובית.

יש הרבה מאוד שאלות וסוגיות אתיות שמנהלי משאבי אנוש נאלצים להתמודד איתן ברמה היומיומית. להן, כל מנהל ומנהלת משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים להסביר לכל עובד ומנהל, ללא מורא, מה מקובל בחברה ומה לא.

קבלת החלטה אתית היא לא בהכרח הבחירה בין סיטואציות קיצוניות. בדרך כלל הסוגיות הכרוכות באתיקה הן בתחום הביניים.

לכן מומלץ להתעדכן תדיר בערכי החברה משום שלעיתים קרובות הם משתנים על פני זמן. בנוסף, אין לחשוש מפני דיונים בנושאי ערכים ואתיקה עם ההנהלה הבכירה.

היכולת לחוש ולהביע אמפתיה כלפי עובדים ומנהלים

ולבסוף, אמפתיה. מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות בעלי יכולת לחוש אמפתיה כלפי עובדים ומנהלים כאחד.

קריירה של מנהל משאבי אנוש יכולה להיות מאוד מתגמלת, אבל היא כוללת בחובה לא מעט גורמי לחץ לאורך הדרך. מנהל משאבי אנוש פוגש במהלך עבודתו היומיומית אנשים רבים שמתמודדים עם סוגיות רבות ושונות.

בחלק מהזמן הבעיות הללו אפילו לא נובעות ממקום העבודה. לכן, שמירה על מבט אמפתי יכולה לסייע מאוד בעבודה היומיומית.

המשמעות היא שיש להקשיב לעובדים וגלות הזדהות איתם. ההבנה כיצד העובד (כניסה לנעליו) יכולה לסייע למנהל משאבי האנוש לקבל החלטות טובות יותר לגביו.


להרחבה ראו גם:

ששת הכובעים של כל מנהלששת הכובעים של כל מנהלשלושת הכובעים של מנהל אפקטיבי

ניהול אפקטיבי

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה